Värdet i NFL, MLB och NBA?
Min generella uppfattning är att det är mycket färre personer som plussar på dessa ovan nämnda ligor än ishockey, tennis, fotboll, handboll, speedway osv. Varje gång jag ser ett spreadsheet med ovan nämnda sporter så är det minus eller 101 % ROI efter typ 2000 spel som verkar vara kutym.
Ett exempel är betalspelens MLB, båda är minus, och den amerikanska fotbollen har börjat 2-5. Nu betyder inte det att den amerikanska fotbollen inte kommer vända, men jag börjar undra - finns det verkligen något värde överhuvudtaget i dessa ligor? De är enorma i USA, mycket större än NHL och det finns ingen "insider info" om att lag saknar den och den spelaren och mönstrar juniorer osv, eftersom det inte är mindre europeiska ligor i ex. hockey/fotboll.
Någon annan som reflekterat över hur få det verkar vara som plussar på NFL, MLB och NBA jämfört med annan sport? Funderar på att att ge upp dessa sporter och helt rikta in mig på mindre ligor och europeisk sport, verkar det rimligt?
(Självklart finns det folk som plussar på dessa ligor, men de verkar vara färre och värdet sämre)
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Senast redigerad av Galeocerdo cuvier den 2012-09-09 klockan 16:13.
|