Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-09-09, 15:09   #1
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Värdet i NFL, MLB och NBA?


Min generella uppfattning är att det är mycket färre personer som plussar på dessa ovan nämnda ligor än ishockey, tennis, fotboll, handboll, speedway osv. Varje gång jag ser ett spreadsheet med ovan nämnda sporter så är det minus eller 101 % ROI efter typ 2000 spel som verkar vara kutym.
Ett exempel är betalspelens MLB, båda är minus, och den amerikanska fotbollen har börjat 2-5. Nu betyder inte det att den amerikanska fotbollen inte kommer vända, men jag börjar undra - finns det verkligen något värde överhuvudtaget i dessa ligor? De är enorma i USA, mycket större än NHL och det finns ingen "insider info" om att lag saknar den och den spelaren och mönstrar juniorer osv, eftersom det inte är mindre europeiska ligor i ex. hockey/fotboll.


Någon annan som reflekterat över hur få det verkar vara som plussar på NFL, MLB och NBA jämfört med annan sport? Funderar på att att ge upp dessa sporter och helt rikta in mig på mindre ligor och europeisk sport, verkar det rimligt?
(Självklart finns det folk som plussar på dessa ligor, men de verkar vara färre och värdet sämre)

Senast redigerad av Galeocerdo cuvier den 2012-09-09 klockan 15:13.
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-09, 15:17   #2
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Min erfarenhet är att få plussar på MLB i längden, detsamma gäller NBA. Jag har gett upp de ligorna faktiskt.
NFL däremot håller jag inte med dig om. Det finns flertalet som plussar år efter år där. Detsamma gäller NCAAF.

RAS är ett bra exempel i NCAAF, men de flyttar linor och är väldigt svåra att rygga.

Men fortfarande så är det ingen som klarar av att uppnå fotbollstjänsterna som finns där ute.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-09, 15:20   #3
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Min erfarenhet är att få plussar på MLB i längden, detsamma gäller NBA. Jag har gett upp de ligorna faktiskt.
NFL däremot håller jag inte med dig om. Det finns flertalet som plussar år efter år där. Detsamma gäller NCAAF.

RAS är ett bra exempel i NCAAF, men de flyttar linor och är väldigt svåra att rygga.

Men fortfarande så är det ingen som klarar av att uppnå fotbollstjänsterna som finns där ute.
Ja juste RAS ja, det släpptes ju förut på Sharps. Fick ni förbud mot att fortsätta med det? Går de fortfarande +? Värd investering? Jag har själv inget intresse av att titta på sport längre och göra egna rekar då det enda jag kan är NHL - lockout! Så är på jakt efter en seriös betaltjänst med lång historia av framgång.

Senast redigerad av Galeocerdo cuvier den 2012-09-09 klockan 15:22.
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-09, 15:26   #4
 
snoozes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 582
Sharp$: 3415


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Galeocerdo cuvier Visa inlägg
Ja juste RAS ja, det släpptes ju förut på Sharps. Fick ni förbud mot att fortsätta med det? Går de fortfarande +? Värd investering? Jag har själv inget intresse av att titta på sport längre och göra egna rekar då det enda jag kan är NHL - lockout! Så är på jakt efter en seriös betaltjänst med lång historia av framgång.
RAS går fortfarande plus, just nu ligger deras totals hitrate på 78% visserligen bara spelat 9 matcher. Ras har höjt priserna så att färre kan köpa spelen. Men om man verkligen vill ha spelen så dyker dom allt som oftast upp på sbr och RX
__________________
Jules: I want you to go in that bag, and find my wallet.
Pumpkin: Which one is it?
Jules: It's the one that says Bad Motherfucker
snooze är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-09, 15:27   #5
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Galeocerdo cuvier Visa inlägg
Ja juste RAS ja, det släpptes ju förut på Sharps. Fick ni förbud mot att fortsätta med det? Går de fortfarande +? Värd investering? Jag har själv inget intresse av att titta på sport längre och göra egna rekar då det enda jag kan är NHL - lockout! Så är på jakt efter en seriös betaltjänst med lång historia av framgång.
De finns på handicapper.net, bara köpa
Förbud fick vi aldrig, vi köpte och delade med oss bara. Men resultatet utav limiterade/stängda konton osv gjorde det olönt att fortsätta. Då det är enda vettiga sättet att rygga dom. Pinnen ryker på några sekunder.

Mitt råd är att leta Fotboll, NFL och NCAAF. Håll dig borta NBA och MLB.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-09, 15:36   #6
 
fondells avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 608
Sharp$: 445


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
De finns på handicapper.net, bara köpa
Förbud fick vi aldrig, vi köpte och delade med oss bara. Men resultatet utav limiterade/stängda konton osv gjorde det olönt att fortsätta. Då det är enda vettiga sättet att rygga dom. Pinnen ryker på några sekunder.

Mitt råd är att leta Fotboll, NFL och NCAAF. Håll dig borta NBA och MLB.
Still NBA, den roligaste sporten att satsa på
__________________
Citat:
"I don't care if you're black, white, straight, bisexual, gay, lesbian, short, tall, fat, skinny, rich or poor. If you're nice to me, I'll be nice to you. Simple as that."
fondell är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-09, 15:43   #7
 
axelrooss avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: gbg
Inlägg: 118
Sharp$: 148

Svensk boll 2013
Stats: 29 - 38 - 5
ROI: 86.19%
Vinstprocent: 43.28%

Standard

Det är intressant tycker jag hur matcherna borta i USA-ligorna ständigt återkommer under "Dagens mest populära" här på Sharps. Det känns spontant som att det inte är där edgen finns, om man säger så (Lazlos MLB och vissa duktiga NHL-rekare undantaget)...
axelroos är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-09, 15:43   #8
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Värdet behöver ju inte alltid ligga att du sitter på tidig information om att ett litet lag i Slovakien ska vila 5 spelare och därför hinner spela på ett odds innan bolagen hinner få samma information och sänka oddset. Du kan ju finna värde och lyckas genom att analysera matcherna på ett annat sätt än bolagen och således komma fram till att det finns värde på de olika linorna. Trots att de är satta med all korrekt information som kan tänkas kring matchen.

Antagligen så är du väl redan med på vad jag menar men i ditt inlägg lät det helt enkelt som att enda chansen att vinna är att sitta på mer information, eller framförallt få informationen tidigare, än bolagen för att därmed kunna spela odds som snart kommer sjunka.

Linorna och oddsen i de stora ligorna sitter aldrig helt fel och därför är det också betydligt svårare att vinna där som du säger, du kommer aldrig spela på en lina som sitter 15 poäng fel i basket eller ett ML odds som är 3.80 fast det borde vara 2.30. Kan dina analyser vara bättre än bolagens i de flesta fallen så kan man ju helt enkelt vinna så också. Informationen är ju lättare att få tag på i dessa ligor, kan man bara hitta ett sätt att tolka den bättre än bolagen så går det ju att lyckas även där. Går inte det så får man försöka hitta svårfångad information i korpen ligor där man oftast inte får in många kronor och sen kan informationen ofta vara opålitlig.

Du vet redan vilken väg jag går och om den funkar eller inte får var och en avgöra men alla är vi olika och det finns många sätt att vinna på, tyvärr ännu fler sätt att förlora!

Intressant att diskutera hur som. Tycker det blir så simpelt att säga "det går inte att vinna på det", klart det går men alla kan ju inte vinna på allt, alla är vi ju bra på olika saker ligor och sporter. Sharps grundarna är väl alla gamla i gamet så varför skulle de köra deras "Money Train" eller vad det nu kallades med gemensamma picks från MLB om det är kort och gott så att det inte går att vinna på det?

Det viktigaste är kanske att inse sina begränsningar och inte stånga sig blodig om det helt enkelt inte funkar. Satsa på det som går bäst och skit i det som går dåligt så är det guld och gröna skogar sen
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-09, 16:14   #9
 
henke111s avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 884
Sharp$: 3659
Standard

Borde ju vara enklare samtidigt att plussa på MLB tex eftersom spelbolagen har högre payout. Pinnacle har tex en payout på alltid över 98%.
__________________
Det viktigaste är inte att vinna utan deltaga!
henke111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-10, 21:22   #10
rQx
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 32
Sharp$: 576


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag tycker MLB är lättare att cappa än andra sporter och därför är det min favoritsport också. Det är som vanligt, kan man mycket och har ett bra system så kommer resultaten.
rQx är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-10, 23:03   #11
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2201
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av henke111 Visa inlägg
Borde ju vara enklare samtidigt att plussa på MLB tex eftersom spelbolagen har högre payout. Pinnacle har tex en payout på alltid över 98%.
Nu tänker du helt bakvänt.

Fundera istället på varför dom kan ha 98 %.

Svenska Spel hade 80 % payout och trippelkrav i 15-20 år. Ändå var det där man hittade oddsen som man kunde leva på.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-11, 11:00   #12
 
Jurets avatar
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 568
Sharp$: 4875

Hockey-VM 2013
Stats: 11 - 8 - 6
ROI: 113.31%
Vinstprocent: 57.89%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Nu tänker du helt bakvänt.

Fundera istället på varför dom kan ha 98 %.

Svenska Spel hade 80 % payout och trippelkrav i 15-20 år. Ändå var det där man hittade oddsen som man kunde leva på.
Förutom steam så skulle jag säga att det är mycket enklare att tjäna pengar hos Pinnacle. Bettar minst 9 av 10 där. Visst är de skarpa men på sporter med låga limits är de låga marginalerna främst ett sätt att få in volym.
Juret är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-16, 19:19   #13
 
fondells avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 608
Sharp$: 445


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Juret Visa inlägg
Förutom steam så skulle jag säga att det är mycket enklare att tjäna pengar hos Pinnacle. Bettar minst 9 av 10 där. Visst är de skarpa men på sporter med låga limits är de låga marginalerna främst ett sätt att få in volym.
Jag upplever oftast att Pinnen för det mesta har korrekta odds. Inte så ofta jag cashar ut pengar där ifrån. Betydligt oftare från bet365 etc..
__________________
Citat:
"I don't care if you're black, white, straight, bisexual, gay, lesbian, short, tall, fat, skinny, rich or poor. If you're nice to me, I'll be nice to you. Simple as that."
fondell är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-17, 18:20   #14
 
Jurets avatar
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 568
Sharp$: 4875

Hockey-VM 2013
Stats: 11 - 8 - 6
ROI: 113.31%
Vinstprocent: 57.89%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fondell Visa inlägg
Jag upplever oftast att Pinnen för det mesta har korrekta odds. Inte så ofta jag cashar ut pengar där ifrån. Betydligt oftare från bet365 etc..
Allt som oftast hittar jag högre odds hos Pinnacle. Testar jag mina modeller mot odds från Bets365 är oftast oddsen för låga för att vara intressanta. 1.85-1.85 är riktigt kasst imo. Och som sagt, pratar inte steam betting här.
Juret är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-19, 00:42   #15
 
hetsarns avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 382
Sharp$: 1736

hetsarn NFL
Stats: 238 - 208 - 14
ROI: 110.76%
Vinstprocent: 53.36%

Standard

Jag tror det går att plussa ordentligt (med ROI över 101%) på alla amerikanska sporter. WD hade väl en bra säsong i NHL senast om jag minns rätt. Boone lever/levde väl på MLB? NBA går att göra bra resultat på och NFL är den sport/liga som går absolut bäst för mig personligen.

När det kommer till att följa en betaltjänst är det väldigt svårt att få samma resultat som de uppvisar eftersom det krävs att du hinner få samma spel till samma odds (om tjänsten är marknadssvängande). Sen tror jag också att det "putsas" en hel del på arkiverade records hos många tjänster. I slutändan tycker jag att det alltid är bäst att försöka hitta egna värdespel
__________________
"Are you gonna bust somebody in their mouth!?"
hetsarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td