Varit väldigt inaktiv nu drygt en vecka. Det är pga nollning på Universitetet så det kommer bli bättre de kommande veckorna igen
Ikväll vill jag göra er uppmärksamma på ett riktigt fint spel imo.
22:30 Williams - Azarenka. Första set under 7,5 gem. Odds vet jag inte riktigt än men väntar mig iaf runt 4.50 på Bet365s livespel under inbollningen då det motsvarar vad man får genom att spela på resultaten 6-1 och 6-0 med samma vinst på båda resultaten.
Varför detta underspel? Jo, Serena är en jäkel på att spela final och att vara heltaggad främst från början. Hennes facit i finaler i år:
Mot Safarova i Charleston: 6-0, 6-1
Mot Azarenka i Madrid: 6-1, 6-3
Mot Radwanska i Wimbledon: 6-1, 5-7, 6-2
Mot Vandeweghe i Stanford: 7-5, 6-3
Mot Sharapova i OS: 6-0, 6-1
Ni ser själva dessa outstanding siffror. Hon släpper betydligt färre gem ju farligare motståndare hon har och ju större turneringen är. Nu möter hon världsettan och i en Grand Slam.... Mitt tips ligger på 6-1 i första set och sen kommer 6-0 före 6-2 i min bedömning. Jag är dock lite allergisk att spela på väldigt få gem under en hel match (under 16,5 som finns till drygt 3.00 på flera ställen) för ofta har dammatcher en tendens att bli ett set under 9,5 gem och ett set över 9,5 gem som t.ex. 6-1, 6-4 eller 7-5, 6-0 osv...
Men jag ser stort värde i under 7,5 gem lite beroende på vad oddset blir. Och eftersom det inte är ett "riktigt" livespel kommer jag troligtvis lägga in det i sheetet innan matchstart när oddsen kommer upp om det är lika högt eller högre än förväntat.
Kom gärna med ris och ros om spelet om ni har synpunkter