Citat:
Ursprungligen postat av slapshot
Trots att Bofors står på 6 poäng och Almtuna har kammat noll på de två inledande omgångarna så håller jag Almtunas insatser som minst lika imponerande. Uppsala-laget har två uddamålsförluster mot Djurgården respektive Västerås medan Bofors har slagit Asplöven hemma (4-0) och Tingsryd borta (3-2).
Jag såg inte Almtuna-VIK senast men enligt både referat och statistik (27-9 i skott) så gjorde Uppsala-laget en bra match även om de fick stryk. Bofors är erkänt starka hemma i Nobelhallen men Almtuna har överraskat mig både i serieinledningen (trots förluster) och på försäsongen.
Jag tror inte att Almtuna kommer ta sig till play-off då backbesättningen känns lite för anonym för att kunna överraska i 52 omgångar. Jag tror däremot att de har god chans till poäng imorrn och tror på en målsnål bortaseger, spelar moneyline på Almtuna.
| 2012-09-17 19:00 | HockeyAllsvenskan | Bofors IK vs Almtuna IS |
2 |
ML |
2 |
2.900 |
|
Tog AIS tidigt här till 4.3 (raka alltså), finns till 4.5 på Ladbrokes nu. Jag tror inte alls att AIS kommer bli ett bottenlag som många tippat, utan det kan nog bli en fight om sjundeplatsen.
Jag har märkt också att det kan löna sig att kolla in Svenska Spel när det gäller underdogs i Hockeyallsvenskan. Troja borta mot IKO i första omgången stod de till exempel ut på.