Datum: 2012-10-01
Tid: 19:00
Sport: Handboll
Land: Sverige
Liga: Swed Elits
Match: Lugi HF - IFK Kristianstad
Period: ft
Spel: Lugi HF -0.5
Insats: 2.00
Odds: 1.940
Bolag: Pinnacle
Motivering:
Tidig seriefinal ikväll mellan Lugi och Kristianstad där båda lagen är obsegrade.
Lugi har startat serien bra med 3 stycken raka vinster. Jag tycker vinsterna har varit rätt så imponerade undantag Aranäs, men att slå Drott borta och Redbergslid hemma är inte alls fy skam. Lugi har gjort några nyförvärv inför säsongen, bland annat Espen ”keeper” och Jocke Ernstsson. Axnér säger att han är mycket nöjd med hur dom presterat än så länge och tror också att dom kommer bli bättre desto längre säsongen varar. Vad jag kan hitta så är det inga speciella skador i Lugi lägret så jag utgår från att dom har en hel trupp och ingen speciell spelare borta.
IFK Kristianstad har också startat bra med 3 raka vinster. Jag tycker det har varit rätt så imponerade här också med vinster mot Aranäs hemma men även Ystad och Redbergslid borta. Premiären mot Ystad borta håller jag dock inte så högt då Ystad gjorde sin sämsta match på typ 10 år och Aranäs hemma ska inte vara något annat än vinst, precis som i Lugis fall. Redbergslid borta däremot imponerar på mig, det är riktigt starkt även om det bara blev vinst med 1 boll. Möller Madsen sägs ha ont i ryggen idag precis som senast mot Aranäs men verkar komma till spel ändå, ett minus enligt mig.
Jag ser detta som en mycket jämn match och jag tror hemmaplan kommer avgöra här. IFK Kristianstad har visserligen tagit 2 vinster borta i år men normalt så är det hemma dom tar dom flesta poängen. Jag ger Lugi 60% chans att vinna och då tycker jag 1.94 är för högt.
Lycka till!