Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-09-29, 13:53   #76
 
Sprites avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 2 091
Sharp$: 8343
Standard

Håller inte med om Sävehof. Har faktiskt lagt ett par units på +5 på Hammarby till 1.85. Hammarby har inte förlorat med mer än 6 mål på de senaste två säsongernas 4 möten och man borde ha god tro på sig själv efter tre raka vinster och inget att förlora här då Sävehof är storfavoriter. Tror också att CL-spelet stör mer än man kan tro. Plus att jag tror på underspel vilket gör det svårare för Sävehof att vinna stort. Hur som helst en spännande match ikväll, synd den inte går på tv.
__________________
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-29, 14:18   #77
 
AndreasB1897s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Blekinge
Inlägg: 1 792
Sharp$: 3864
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BlackCobra Visa inlägg
Håller inte med om Sävehof. Har faktiskt lagt ett par units på +5 på Hammarby till 1.85. Hammarby har inte förlorat med mer än 6 mål på de senaste två säsongernas 4 möten och man borde ha god tro på sig själv efter tre raka vinster och inget att förlora här då Sävehof är storfavoriter. Tror också att CL-spelet stör mer än man kan tro. Plus att jag tror på underspel vilket gör det svårare för Sävehof att vinna stort. Hur som helst en spännande match ikväll, synd den inte går på tv.
H2H mellan lagen finner jag faktiskt rätt så ointressant. Visst bajen har vunnit 3 raka matcher men så bra är dom inte, i princip samma lag som förra året. Sävehof har förstärkt och jag tror dom hittat ett spel som funkar nu. Kan inte tänka mig att CL stör snarare tvärtom att det blev en boost för hela laget. Hur som helst, lycka till!
__________________
Twitter: @AndreasB1897
AndreasB1897 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-29, 14:33   #78
 
Sprites avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 2 091
Sharp$: 8343
Standard

Förstår vad du menar med inbördes men poängen är att båda lagen hör hemma i elitserien då det inte är några 10-15 bollar som brukar skilja dem åt. Det är alltid svårt att ta stora handikapp, speciellt på bortaplan. Leder man med 7-8 bollar slappnar man av sista 10 minutrarna medans hemmalaget spelar mer för publiken. Har gjort fina pengar på livespelet på just att spela hemmalaget + typ 7,5 eller nåt sista 10. Hammarby brukar ju ha hyffsat stöd även om jag inte vet för dagen hur läget på läktarna ser ut. Så jag skulle inte räkna in -4,5 som vinst om man inte leder med 10-11 mål när det är 10 minuter kvar.

Får önska mig själv ordentligt lycka till, då du visat upp betydligt finare siffror inom handbollen än mig
__________________
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv

Senast redigerad av Sprite den 2012-09-29 klockan 14:35.
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-29, 14:49   #79
 
AndreasB1897s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Blekinge
Inlägg: 1 792
Sharp$: 3864
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BlackCobra Visa inlägg
Förstår vad du menar med inbördes men poängen är att båda lagen hör hemma i elitserien då det inte är några 10-15 bollar som brukar skilja dem åt. Det är alltid svårt att ta stora handikapp, speciellt på bortaplan. Leder man med 7-8 bollar slappnar man av sista 10 minutrarna medans hemmalaget spelar mer för publiken. Har gjort fina pengar på livespelet på just att spela hemmalaget + typ 7,5 eller nåt sista 10. Hammarby brukar ju ha hyffsat stöd även om jag inte vet för dagen hur läget på läktarna ser ut. Så jag skulle inte räkna in -4,5 som vinst om man inte leder med 10-11 mål när det är 10 minuter kvar.

Får önska mig själv ordentligt lycka till, då du visat upp betydligt finare siffror inom handbollen än mig
Okej då är jag med Jag köper helt det här med stora hcp på bortalagen, MEN jag tycker inte att -4.5 är så stort då vi ändå pratar om Sävehof som är lätt topp 3 i Sverige och bäst i Sverige när dom är på humör mot ett bajen som kan spela bra idag och ändå torska med en 6-7 bollar. Sävehof är ett av få lag jag skulle spela denna lina borta mot bajen, hade inte lirat Alingsås eller Guif tror jag inte.
__________________
Twitter: @AndreasB1897
AndreasB1897 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-29, 14:52   #80
 
Sprites avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 2 091
Sharp$: 8343
Standard

Ah okej

Kul att ha någon att bolla ideér och tankar med även inom handbollen. Måste utveckla mitt spelande där känner jag. Kanske borde ta och starta ett separat sheet för bara handbollsspel och lägga upp massa variabler för att se om jag har några tendenser att vara vinnande på hemmalag/bortalag, +handikapp/-handikapp, över/under.
__________________
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-29, 14:56   #81
 
AndreasB1897s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Blekinge
Inlägg: 1 792
Sharp$: 3864
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BlackCobra Visa inlägg
Ah okej

Kul att ha någon att bolla ideér och tankar med även inom handbollen. Måste utveckla mitt spelande där känner jag. Kanske borde ta och starta ett separat sheet för bara handbollsspel och lägga upp massa variabler för att se om jag har några tendenser att vara vinnande på hemmalag/bortalag, +handikapp/-handikapp, över/under.
Kör på!
__________________
Twitter: @AndreasB1897
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
BlackCobra (+2)
AndreasB1897 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-29, 15:03   #82
 
smaks avatar
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 284
Sharp$: 1511

Smaks komplott
Stats: 60 - 71 - 5
ROI: 106.57%
Vinstprocent: 45.80%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MrHansson Visa inlägg
Öjj, ta en titt på linan H43-Rimbo, ligger på 57,5, H43 har 53,50 och 45 i sina 3 första matcher, Rimbo har haft 53,54 och 55 och nu möter man betydligt bättre försvar, kanske seriens bästa, känns helt felsatt, linnan borde ligga runt 51,5-53....


23-15ht, tyvärr
smak är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-29, 15:41   #83
 
MrHanssons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 330
Sharp$: 973


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Sjukt...
MrHansson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-29, 16:31   #84
 
AndreasB1897s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Blekinge
Inlägg: 1 792
Sharp$: 3864
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AndreasB1897 Visa inlägg
Fick ett tips från MrHansson att kolla upp H43 matchen, vilket jag också gjorde så ska inte ta åt mig all ära. Kommer bara skriva lite kort om dessa 2 spel.

2012-09-29 15:00AllsvenskanH43 vs Rimbo HK UNDER U 57.5 FT 2 1.900


Linan ligger på högt 57.5 här vilket jag tycker är alldeles för högt. Båda lagen har gått under i alla sina 3 matcher denna säsongen, H43 har spelat matcher med totalt 53,50 och 45. Rimbo har spelat matcher med total score av 55,54 och 53. Som man ser så är det inte jätte målglada lag och jag tycker linan är för hög här. Det blir "bara" 2 units eftersom jag inte kan jätte mycket om allsvenskan, ett statistik spel helt enkelt.

2012-09-29 16:00AllsvenskanHästo IF vs IFK Ystad HK -0.5 FT 2 2.400


Hästö har gjort en helt okej inledning med 1 vinst senast mot Rimbo med 26-27. Sedan har det blivit 2 förluster mot Alstermo och Hallby. Matchen mot Hallby skrevs till 10-0 och jag har för mig att Hästö vann den matchen borta men att Hästö hade glömt licens eller dylikt för någon spelare, så egentligen är det 2 vinster. Hästö är ett lag som alltid lägger sig i mitten av tabellen och dom brukar ha svårt mot dom lite bättre lagen i Allsvenskan.

IFK Ystad har 1 vinst mot Kroppskultur, 1 oavgjord mot Lindesberg och en förlust mot sensationen Alstermo. Jag har läst på diverse sidor att IFK Ystad spelat bra och ser man på resultaten så är det bra, speciellt poäng borta mot Lindesberg tycker jag är riktigt bra, sedan en plump mot Alstermo senast. IFK Ystad brukar alltid vara påväg upp till Elitserien och är ett topplag i mina ögon. Jag tycker oddset är lite för högt här faktiskt och tar en liten peng på Ystad.

Lycka till om ni hänger på!
H43 - Rimbo 37-28 FT.
Hästö - IFK Ystad 27-30 FT.

+0.8u i alla fall
__________________
Twitter: @AndreasB1897
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
BlackCobra (+2)
AndreasB1897 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-29, 18:21   #85
 
Sprites avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 2 091
Sharp$: 8343
Standard

Vad sysslar Sävehof med? Nog för att jag trodde på Hammarby eftersom jag spelade dem, men jag trodde på knapp förlust till slut och absolut inte 14-9 i halvtid!?
__________________
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-29, 18:25   #86
 
AndreasB1897s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Blekinge
Inlägg: 1 792
Sharp$: 3864
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BlackCobra Visa inlägg
Vad sysslar Sävehof med? Nog för att jag trodde på Hammarby eftersom jag spelade dem, men jag trodde på knapp förlust till slut och absolut inte 14-9 i halvtid!?
Vad fan händer? Får inrikta mig på underspelet och gå +-0..
__________________
Twitter: @AndreasB1897
AndreasB1897 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-29, 21:50   #87
 
AndreasB1897s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Blekinge
Inlägg: 1 792
Sharp$: 3864
Standard

Lite plus idag. Sitter utan internet så har fått låna polarens, blir inga motiveringar då jag är på ledarträff hela dagen imorgon.

2012-09-30 16:00Swed ElitsSkanela IF vs IF Guif Eskilstuna ÖVER Ö 55.5 FT 2 1.850

2012-09-30 16:10Swed ElitsIFK Skövde HK vs Alingsås HK -0.5 FT 2 2.600


Lycka till om ni hänger med!
__________________
Twitter: @AndreasB1897

Senast redigerad av AndreasB1897 den 2012-10-01 klockan 15:29.
AndreasB1897 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-01, 15:30   #88
 
AndreasB1897s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Blekinge
Inlägg: 1 792
Sharp$: 3864
Standard

2012-10-01 Lugi HF - IFK Kristianstad (Swed Elits)



Datum: 2012-10-01
Tid: 19:00
Sport: Handboll
Land: Sverige
Liga: Swed Elits
Match: Lugi HF - IFK Kristianstad
Period: ft

Spel: Lugi HF -0.5
Insats: 2.00
Odds: 1.940
Bolag: Pinnacle

Motivering:
Tidig seriefinal ikväll mellan Lugi och Kristianstad där båda lagen är obsegrade.

Lugi har startat serien bra med 3 stycken raka vinster. Jag tycker vinsterna har varit rätt så imponerade undantag Aranäs, men att slå Drott borta och Redbergslid hemma är inte alls fy skam. Lugi har gjort några nyförvärv inför säsongen, bland annat Espen ”keeper” och Jocke Ernstsson. Axnér säger att han är mycket nöjd med hur dom presterat än så länge och tror också att dom kommer bli bättre desto längre säsongen varar. Vad jag kan hitta så är det inga speciella skador i Lugi lägret så jag utgår från att dom har en hel trupp och ingen speciell spelare borta.

IFK Kristianstad har också startat bra med 3 raka vinster. Jag tycker det har varit rätt så imponerade här också med vinster mot Aranäs hemma men även Ystad och Redbergslid borta. Premiären mot Ystad borta håller jag dock inte så högt då Ystad gjorde sin sämsta match på typ 10 år och Aranäs hemma ska inte vara något annat än vinst, precis som i Lugis fall. Redbergslid borta däremot imponerar på mig, det är riktigt starkt även om det bara blev vinst med 1 boll. Möller Madsen sägs ha ont i ryggen idag precis som senast mot Aranäs men verkar komma till spel ändå, ett minus enligt mig.

Jag ser detta som en mycket jämn match och jag tror hemmaplan kommer avgöra här. IFK Kristianstad har visserligen tagit 2 vinster borta i år men normalt så är det hemma dom tar dom flesta poängen. Jag ger Lugi 60% chans att vinna och då tycker jag 1.94 är för högt.

Lycka till!
AndreasB1897 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-01, 15:52   #89
 
AndreasB1897s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Blekinge
Inlägg: 1 792
Sharp$: 3864
Standard

2012-10-01 HK Malmö - Ystads IF HF (Swed Elits)



Datum: 2012-10-01
Tid: 19:00
Sport: Handboll
Land: Sverige
Liga: Swed Elits
Match: HK Malmö - Ystads IF HF
Period: ft

Spel: Ystads IF HF -0.5
Insats: 3.50
Odds: 2.020
Bolag: Pinnacle

Motivering:
Jag fortsätter att tro på Ystad i år, dom kommer gå långt i år.

HK Malmö har spelat 3 matcher än så länge och där har det blivit 2 vinster och 1 förlust. Förlusten kom i premiären borta mot Drott medan man sedan har slagit Redbergslid hemma och nu senast Aranäs borta. Senast mot Aranäs så var det ingen promenadseger utan man låg faktiskt under med 14-12 i halvtid och vände sedan och vann med 23-26, vilket i säg är starkt att vända. Matchen mot RIK låg man även under i halvtid hemma, denna gången med 16-12 och vände sedan och vann med 31-29. Jag tycker Malmö är överskattade i år av bolagen och jag tror inte dom kommer topp 6, möjligtvis tar dom sig till slutspel men det kommer bli tight. Malmö har Linus Persson, Sebastian Geissler och Mirsad Pecikoza långtidsskadade. Sen finns det även frågetecken för Carl-Johan Andersson och Richard Eriksson som skadade sig i början av säsongen.

Ystad har startat säsongen sådär. Förlust i premiären mot IFK Kristianstad och det är bara att glömma, riktigt dåligt spel och speciellt dåligt anfallsspel. Det var en läxa man verkade lärt sig tills nästa match då man slog Drott med 34-24 och nu senast hade man ledningen borta mot RIK i princip hela matchen tills klockan stod på 60:00 och RIK hade straff vilket givetvis resulterade i mål och matchen slutade 32-32 (satt på Ystad då..). Jag tror fortfarande att Ystad kommer stå i en SM-final i Maj månad då jag anser att dom har ett så pass bra lag. Att då stå i 2.02 och inte vara favoriter borta mot HK Malmö tycker jag är fel fel fel. Ystad har en trio av Gustav Thulin, Chrstoffer Ohlsson och Björn Grön som är borta större delen av säsongen men annars ställer man upp med samma lag som senast borta mot Redbergslid.

Jag kommer spela 3.5/5u på Ystads IF HF -0.5 @ 2.02 på Pinnacle då jag anser att Malmö inte ska vara favoriter här.

Edit: Kommer att spela 3/5u på Ystad -0.5 HT @ 2.30 på Expekt då Malmö är dåliga i första halvlek och Ystad riktigt bra i första halvlek. Glömde skriva med detta innan!
Lycka till!

Senast redigerad av AndreasB1897 den 2012-10-01 klockan 16:26.
AndreasB1897 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-01, 15:55   #90
 
AndreasB1897s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Blekinge
Inlägg: 1 792
Sharp$: 3864
Standard

Dålig dag igår med 0-2, hoppas på tvärtom idag!
__________________
Twitter: @AndreasB1897
AndreasB1897 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td