Visa ett inlägg
Gammal 2012-10-01, 16:52   #89
AndreasB1897

AndreasB1897s avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 3907
Standard

2012-10-01 HK Malmö - Ystads IF HF (Swed Elits)

Datum: 2012-10-01
Tid: 19:00
Sport: Handboll
Land: Sverige
Liga: Swed Elits
Match: HK Malmö - Ystads IF HF
Period: ft

Spel: Ystads IF HF -0.5
Insats: 3.50
Odds: 2.020
Bolag: Pinnacle

Motivering:
Jag fortsätter att tro på Ystad i år, dom kommer gå långt i år.

HK Malmö har spelat 3 matcher än så länge och där har det blivit 2 vinster och 1 förlust. Förlusten kom i premiären borta mot Drott medan man sedan har slagit Redbergslid hemma och nu senast Aranäs borta. Senast mot Aranäs så var det ingen promenadseger utan man låg faktiskt under med 14-12 i halvtid och vände sedan och vann med 23-26, vilket i säg är starkt att vända. Matchen mot RIK låg man även under i halvtid hemma, denna gången med 16-12 och vände sedan och vann med 31-29. Jag tycker Malmö är överskattade i år av bolagen och jag tror inte dom kommer topp 6, möjligtvis tar dom sig till slutspel men det kommer bli tight. Malmö har Linus Persson, Sebastian Geissler och Mirsad Pecikoza långtidsskadade. Sen finns det även frågetecken för Carl-Johan Andersson och Richard Eriksson som skadade sig i början av säsongen.

Ystad har startat säsongen sådär. Förlust i premiären mot IFK Kristianstad och det är bara att glömma, riktigt dåligt spel och speciellt dåligt anfallsspel. Det var en läxa man verkade lärt sig tills nästa match då man slog Drott med 34-24 och nu senast hade man ledningen borta mot RIK i princip hela matchen tills klockan stod på 60:00 och RIK hade straff vilket givetvis resulterade i mål och matchen slutade 32-32 (satt på Ystad då..). Jag tror fortfarande att Ystad kommer stå i en SM-final i Maj månad då jag anser att dom har ett så pass bra lag. Att då stå i 2.02 och inte vara favoriter borta mot HK Malmö tycker jag är fel fel fel. Ystad har en trio av Gustav Thulin, Chrstoffer Ohlsson och Björn Grön som är borta större delen av säsongen men annars ställer man upp med samma lag som senast borta mot Redbergslid.

Jag kommer spela 3.5/5u på Ystads IF HF -0.5 @ 2.02 på Pinnacle då jag anser att Malmö inte ska vara favoriter här.

Edit: Kommer att spela 3/5u på Ystad -0.5 HT @ 2.30 på Expekt då Malmö är dåliga i första halvlek och Ystad riktigt bra i första halvlek. Glömde skriva med detta innan!
Lycka till!

Senast redigerad av AndreasB1897 den 2012-10-01 klockan 17:26.
AndreasB1897 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat