Visa ett inlägg
Gammal 2012-10-02, 12:27   #10
Analys

Analyss avatar

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 1905
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av highwon Visa inlägg
Hur vet spelbolagen om man utnyttjar arbitrage möjligheter?
Dessutom känns det som en grej som man dessutom skulle kunna vinna i domstol.
1) Spelbolagen har stenkoll på vilka odds övriga marknaden erbjuder. Det krävs inte många bet för att flaggvakterna ska förstå vad du håller på med...

2) Vinna i domstol? Har du läst ett spelbolags villkor och alla dess friskrivningar?

Du har skrivit under på alla villkor som finns och de har all rätt i världen att limitera/neka ditt spelande.

Citat:
Ursprungligen postat av crimxon Visa inlägg
Vad tror ni om möjligheten att tjäna pengar på Live-arbitrage?

http://www.surebetmonitor.com/2011/0...t-betsafe-com/

Efter att ha läst denna artikel satte jag teorin på prov under en veckas tid.
Det jag kan säga är att Betsafe har en ny policy, de möjligheter för Live-arbs som existerade anno 2012 finns inte längre i samma grad.

Jag tjänade mig en respektabel slant under denna vecka, men med tanke på hur mycket tid jag spenderade på helspänn är det helt enkelt inte värt det.
Under ett fåtal tillfällen uppenbarade sig surebets på mellan 15-30%. Dessvärre kunde jag inte utröna ett mönster över när dessa tillfällen utspelade sig. Känslan är att det helt beror på den individuella odds-sättaren(antar att det sker manuellt) vakenhetsgrad/tendens för toabesök.

Hur ser det ut på andra sidor? Finns det någon annat spelbolag som är långsamma med att ändra sina liveodds?
Det är väl, än så länge, sämre koll på livespel. Men bolagen har ju fortfarande stor koll på hur övriga marknaden ser ut och samma 1+2=2 gäller ju även här.

Men jag tror nog att det är här man har bäst möjligheter till detta spelsätt. Dock är det ju precis som du nämner att man borde utröna mönster. Då kanske man kan komma upp lite i timlön.

Livemarknaderna styrs "btw" till allra största delen av datorer. Anställda övervakar och styr sedan oddsen för att möta deras mål. För det mesta är oddssättarens "live-roll" ganska åsidosatt.

Kungen av roulette, Sputnik: "Haha har en edge runtt 8% utan mätutrustning" "du vet ingenting om roulette"
Skrivbordssoldat: J-Donadoni "Skulle yttra betydligt hårdare ord om jag fick känna på ”Analys” öga mot öga" "han borde omedelbart ha en ban"
Analys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat