Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-09-28, 08:27   #1
 
crimxons avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 82
Sharp$: 231

NHL 2013
Stats: 115 - 154 - 2
ROI: 104.07%
Vinstprocent: 42.75%

Standard

Vilka spelbolag lämpar sig för arbitrage?


Hej.
Jag står i dörren till att börja spela på Surebets och håller just nu på att läsa mig in i det jag behöver veta. Jag har bestämt mig för att köpa Betbrain's tjänst då den fått mycket bra recensioner.

Dessvärre finner jag det svårt att välja vilka spelbolag jag ska använda mig av förutom de självklara Pinnacle och Betfair.

Jag litar inte helt på den informationen som finns på nätet, då det alltid är affliating inblandat. Det är klart att den här killen rekommenderar den här spelsidan om han får betalt för det. Jag vill inte vara med om att ett spelbolag lägger beslag på mina vinster.

Så jag frågar er opartiska människor med erfarenhet:

Vilka spelbolag lämpar sig för arbitrage?
crimxon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-28, 09:05   #2
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

De flesta lämpar sig förutsatt att du kan få igenom summor värda namnet, vilket snart kommer bli en svår uppgift.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-28, 09:26   #3
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 301
Sharp$: 2658
Standard

Ledsen att meddela detta men skapar du nya konton och börjar surebeta kommer kontona vara limiterade inom en vecka till minimum belopp. Såvida du inte sitter på en drös identiteter och kan göra nya konton så kommer det inte fungera längre än en månad totalt. Men vill du fortfarande tjäna lite snabba pengar rekommenderar jag att du tar alla signup bonusar samtidigt för att maximera din vinst under denna period. Att tänka på dock är ju att du aldrig mer efter detta kommer kunna placera sportbets på dina konton på förutom asien/betfair.
kingofding är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-28, 09:37   #4
 
crimxons avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 82
Sharp$: 231

NHL 2013
Stats: 115 - 154 - 2
ROI: 104.07%
Vinstprocent: 42.75%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
De flesta lämpar sig förutsatt att du kan få igenom summor värda namnet, vilket snart kommer bli en svår uppgift.
Om du snabbt skulle skumma igenom dessa två listor, finns det någon Bookmaker där som utmärker sig som exceptionellt dåligt lämpad för arbitrage?

http://www.surebetmonitor.com/recommended-bookmakers/
http://www.sakraodds.se/?q=bettingbolag



Vad tror ni om att använda taktiken som beskrivs i denna länk?

http://www.surebetmonitor.com/2011/0...o-avoid-limit/
crimxon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-28, 09:46   #5
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Känns som att det kan fungera längre än om du bara singlar, men samtidigt lär det vara svårare att ens hitta några surebets.

Inga av böckerna du visar är några skojare, men alla har regler som förbjuder arbitrage och skulle rent teoretiskt kunna frysa alla tillgångar. Väldigt osannolikt med multikuponger dock.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-29, 01:45   #6
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Sthlm
Inlägg: 195
Sharp$: 1169


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Hur vet spelbolagen om man utnyttjar arbitrage möjligheter?
Dessutom känns det som en grej som man dessutom skulle kunna vinna i domstol.
highwon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-29, 07:16   #7
 
Semicolons avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 853
Sharp$: 1997


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av highwon Visa inlägg
Dessutom känns det som en grej som man dessutom skulle kunna vinna i domstol.
Semicolon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-01, 20:39   #8
 
crimxons avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 82
Sharp$: 231

NHL 2013
Stats: 115 - 154 - 2
ROI: 104.07%
Vinstprocent: 42.75%

Standard

Vad tror ni om möjligheten att tjäna pengar på Live-arbitrage?

http://www.surebetmonitor.com/2011/0...t-betsafe-com/

Efter att ha läst denna artikel satte jag teorin på prov under en veckas tid.
Det jag kan säga är att Betsafe har en ny policy, de möjligheter för Live-arbs som existerade anno 2012 finns inte längre i samma grad.

Jag tjänade mig en respektabel slant under denna vecka, men med tanke på hur mycket tid jag spenderade på helspänn är det helt enkelt inte värt det.
Under ett fåtal tillfällen uppenbarade sig surebets på mellan 15-30%. Dessvärre kunde jag inte utröna ett mönster över när dessa tillfällen utspelade sig. Känslan är att det helt beror på den individuella odds-sättaren(antar att det sker manuellt) vakenhetsgrad/tendens för toabesök.

Hur ser det ut på andra sidor? Finns det någon annat spelbolag som är långsamma med att ändra sina liveodds?
crimxon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-01, 22:41   #9
 
Soaps avatar
 
Reg.datum: dec 2010
Ort: Det karga nord
Inlägg: 852
Sharp$: 1843
Standard

Hör med sollentuna_slamtilt som jag tror pysslade med detta i en seriös omfattning tills han blev sönderlimmad och tröttnade.

Såvida du inte jobbar på Forex och snor identiteter varje fredag innan stängning för att mata kundservicen hos EU-bolagen så tror jag du inte pallar med detta i det långa loppet.
__________________
"I must inform you that your betting account has now been closed and no further business may be executed on your behalf. We would like to take this opportunity to thank you for your past custom."
Soap är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-02, 11:27   #10
 
Analyss avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 319
Sharp$: 1905
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av highwon Visa inlägg
Hur vet spelbolagen om man utnyttjar arbitrage möjligheter?
Dessutom känns det som en grej som man dessutom skulle kunna vinna i domstol.
1) Spelbolagen har stenkoll på vilka odds övriga marknaden erbjuder. Det krävs inte många bet för att flaggvakterna ska förstå vad du håller på med...

2) Vinna i domstol? Har du läst ett spelbolags villkor och alla dess friskrivningar?

Du har skrivit under på alla villkor som finns och de har all rätt i världen att limitera/neka ditt spelande.

Citat:
Ursprungligen postat av crimxon Visa inlägg
Vad tror ni om möjligheten att tjäna pengar på Live-arbitrage?

http://www.surebetmonitor.com/2011/0...t-betsafe-com/

Efter att ha läst denna artikel satte jag teorin på prov under en veckas tid.
Det jag kan säga är att Betsafe har en ny policy, de möjligheter för Live-arbs som existerade anno 2012 finns inte längre i samma grad.

Jag tjänade mig en respektabel slant under denna vecka, men med tanke på hur mycket tid jag spenderade på helspänn är det helt enkelt inte värt det.
Under ett fåtal tillfällen uppenbarade sig surebets på mellan 15-30%. Dessvärre kunde jag inte utröna ett mönster över när dessa tillfällen utspelade sig. Känslan är att det helt beror på den individuella odds-sättaren(antar att det sker manuellt) vakenhetsgrad/tendens för toabesök.

Hur ser det ut på andra sidor? Finns det någon annat spelbolag som är långsamma med att ändra sina liveodds?
Det är väl, än så länge, sämre koll på livespel. Men bolagen har ju fortfarande stor koll på hur övriga marknaden ser ut och samma 1+2=2 gäller ju även här.

Men jag tror nog att det är här man har bäst möjligheter till detta spelsätt. Dock är det ju precis som du nämner att man borde utröna mönster. Då kanske man kan komma upp lite i timlön.

Livemarknaderna styrs "btw" till allra största delen av datorer. Anställda övervakar och styr sedan oddsen för att möta deras mål. För det mesta är oddssättarens "live-roll" ganska åsidosatt.
__________________

Kungen av roulette, Sputnik: "Haha har en edge runtt 8% utan mätutrustning" "du vet ingenting om roulette"
Skrivbordssoldat: J-Donadoni "Skulle yttra betydligt hårdare ord om jag fick känna på ”Analys” öga mot öga" "han borde omedelbart ha en ban"
Analys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-07-05, 00:17   #11
 
sollentuna_slamtilts avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 41
Sharp$: 276

Tennis in-play värdespel
Stats: 48 - 15 - 0
ROI: 117.74%
Vinstprocent: 76.19%

Standard

Live-arbitrage


Citat:
Ursprungligen postat av Soap Visa inlägg
Hör med sollentuna_slamtilt som jag tror pysslade med detta i en seriös omfattning tills han blev sönderlimmad och tröttnade.

Såvida du inte jobbar på Forex och snor identiteter varje fredag innan stängning för att mata kundservicen hos EU-bolagen så tror jag du inte pallar med detta i det långa loppet.

Det stämmer, jag har kört livebetting länge och blivit limiterad på nästan alla bolag. Men det ska sägas att när jag började runt 2007 så kunde jag spela väldigt länge på både Bet365, Bwin, Betsson, Betsafe och Unibet innan de började limitera mig. Min första limit på Bwin kom t ex så sent som våren 2012, och då drog de ner min insats till 1000 kr per bet, och nu idag är min insatsnivå 100 kr per spel.

Unibet var det bolag som jag snabbast blev limmad på, där tog det runt tre fyra månader innan första begränsningen, numera får jag inte ens logga in där. Det står "inloggning ej tillåten" när jag testar . Jag spelade riktigt hårt på Unibet under den tiden och omsatte flera hundratusen kr under de månader jag körde där. Men hur mycket man får köra där idag innan de börjar reagera vet jag inte. Där ska tilläggas att jag hamnade väldigt mycket plus från början, och det är ju inte bra. Det positiva var att jag då byggde upp ett fint minus på både Bwin och Bet365 som gjorde att de gillade mig och ville ha kvar mig länge .

Jag tror att spelbolagen idag stryper snabbare även på live-betting än vad de gjorde 2007. Har en polare som livearbade på Bwin för något år sedan och hans konto begränsades redan efter tre fyra månader.

Men nog går det att köra ett tag innan man är helt körd. Det gör inte så mycket när de första två bolagen stryper, det finns ofta fina livearbs bara man har tre av de bättre bolagen kvar. Att man blir limiterad på några bolag i början betyder att man vunnit för mycket där, det betyder även som jag nämnde tidigare att man ligger minus på de andra, och det betyder att du får vara kund hos de du har kvar extra länge.

Senast redigerad av sollentuna_slamtilt den 2013-07-05 klockan 00:38.
sollentuna_slamtilt är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-07-05, 17:11   #12
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sollentuna_slamtilt Visa inlägg
Det stämmer, jag har kört livebetting länge och blivit limiterad på nästan alla bolag. Men det ska sägas att när jag började runt 2007 så kunde jag spela väldigt länge på både Bet365, Bwin, Betsson, Betsafe och Unibet innan de började limitera mig. Min första limit på Bwin kom t ex så sent som våren 2012, och då drog de ner min insats till 1000 kr per bet, och nu idag är min insatsnivå 100 kr per spel.

Unibet var det bolag som jag snabbast blev limmad på, där tog det runt tre fyra månader innan första begränsningen, numera får jag inte ens logga in där. Det står "inloggning ej tillåten" när jag testar . Jag spelade riktigt hårt på Unibet under den tiden och omsatte flera hundratusen kr under de månader jag körde där. Men hur mycket man får köra där idag innan de börjar reagera vet jag inte. Där ska tilläggas att jag hamnade väldigt mycket plus från början, och det är ju inte bra. Det positiva var att jag då byggde upp ett fint minus på både Bwin och Bet365 som gjorde att de gillade mig och ville ha kvar mig länge .

Jag tror att spelbolagen idag stryper snabbare även på live-betting än vad de gjorde 2007. Har en polare som livearbade på Bwin för något år sedan och hans konto begränsades redan efter tre fyra månader.

Men nog går det att köra ett tag innan man är helt körd. Det gör inte så mycket när de första två bolagen stryper, det finns ofta fina livearbs bara man har tre av de bättre bolagen kvar. Att man blir limiterad på några bolag i början betyder att man vunnit för mycket där, det betyder även som jag nämnde tidigare att man ligger minus på de andra, och det betyder att du får vara kund hos de du har kvar extra länge.


Det stämmer inte helt, limiteringar triggas av spelmönster och inte av resultat. Du kan och blir rätt ofta strypt även som förlorare om du spelar som en vinnare.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-07-05, 20:12   #13
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2202
Standard

Folk som vinner har dom inget emot. Men vinnare däremot.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-07-06, 13:26   #14
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 530
Sharp$: 1294
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Det stämmer inte helt, limiteringar triggas av spelmönster och inte av resultat. Du kan och blir rätt ofta strypt även som förlorare om du spelar som en vinnare.
Förvisso riktigt men det är mycket svårare för bolag att analysera spelmönster på livebetting än på vanlig betting.

Det krävs rätt bra analysverktyg för att avgöra om 1.70 på att Brasiliens damer ska vinna 2a set vid ställningen 0-2 i en volleybollmatch för en vecka sen var ett bra odds.
ChrisWaddle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-07-06, 15:48   #15
 
Semicolons avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 853
Sharp$: 1997


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ChrisWaddle Visa inlägg
Förvisso riktigt men det är mycket svårare för bolag att analysera spelmönster på livebetting än på vanlig betting.

Det krävs rätt bra analysverktyg för att avgöra om 1.70 på att Brasiliens damer ska vinna 2a set vid ställningen 0-2 i en volleybollmatch för en vecka sen var ett bra odds.
Inte alls, det räcker med att veta att det är ett livebet på Brasiliens damer att vinna andra set vid ställningen 0-2 i en damvolleymatch. Mer analys behövs inte.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Wagner (+10)
Semicolon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td