Visa ett inlägg
Gammal 2012-10-06, 23:20   #16
messijah

messijahs avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 825

**Five in the sky, six mus
Stats: 0 - 0 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Anonym Visa inlägg
Då blir det att bryta ihop och ge upp.

Efter lite eftertanke har jag funderat ut hur jag vill spela.

Bankrulle 10 000 detta byter att jag måste gå plus 25 units per månad. Detta kanske är lite svårt?

Förlorar jag 10 000 så ja det kommer svida men jag har "råd" med det utan att få dödsångest. vilket kommer betyda att jag har 60 tusen kvar till studier, kanske klarar mig till sommaren då. Pengarna är slut då och jag får börja ta lån. Tänker jag naivt eller?
Det kan funka. Men du kan också bli nervös för du har liten pocket och MÅSTE spela ihop 25u. Jag (helt personlig vinkel här) spelar bäst när jag är avslappnad och vet att även om jag förlorar tio medelstora bets så har jag ändå inte förlorat mindre än 1-10% av min roll. Man spelar MYCKET bättre när man inte gör det under press och måste vinna.

exempel:
Ta 30 000 och mixtra med din roll så 1u är 150. Då är dina bästa spel på 750 kr och det är en "piss i nilen" jämför med din kassa. Du slipper se på bettingen med ångest och vånda, du kan lungt cappa alla dina spel och välja ut de bästa. Den värsta sitsen kan kan hamna i är liten kassa och många ogenomtänkta spel.
messijah är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat