Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-10-06, 22:20   #16
 
messijahs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Malmö baby
Inlägg: 350
Sharp$: 825

**Five in the sky, six mus
Stats: 0 - 0 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Anonym Visa inlägg
Då blir det att bryta ihop och ge upp.

Efter lite eftertanke har jag funderat ut hur jag vill spela.

Bankrulle 10 000 detta byter att jag måste gå plus 25 units per månad. Detta kanske är lite svårt?

Förlorar jag 10 000 så ja det kommer svida men jag har "råd" med det utan att få dödsångest. vilket kommer betyda att jag har 60 tusen kvar till studier, kanske klarar mig till sommaren då. Pengarna är slut då och jag får börja ta lån. Tänker jag naivt eller?
Det kan funka. Men du kan också bli nervös för du har liten pocket och MÅSTE spela ihop 25u. Jag (helt personlig vinkel här) spelar bäst när jag är avslappnad och vet att även om jag förlorar tio medelstora bets så har jag ändå inte förlorat mindre än 1-10% av min roll. Man spelar MYCKET bättre när man inte gör det under press och måste vinna.

exempel:
Ta 30 000 och mixtra med din roll så 1u är 150. Då är dina bästa spel på 750 kr och det är en "piss i nilen" jämför med din kassa. Du slipper se på bettingen med ångest och vånda, du kan lungt cappa alla dina spel och välja ut de bästa. Den värsta sitsen kan kan hamna i är liten kassa och många ogenomtänkta spel.
messijah är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-06, 22:28   #17
 
Anonyms avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 225
Sharp$: 28334
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Juret Visa inlägg
Variansen kommer göra att du går minus vissa månader och plus andra. Det finns inga stabila inkomster inom betting. Jag brukar formulera mål per säsong, under kortare tid kan det svänga rejält (jmfr aktiemarknaden).
Ja det är klart! Men samtidigt så kommer jag kunna leva på på mina 70 tusen utan studielån ett tag, fram till sommaren(?). Så det är då denna inkomst börjar bli viktig.

Om allting går åt helvete är det bra att sluta då när man spelat bort 5 000kr? Det kan väl inte vara för tidigt?
Anonym är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-06, 22:55   #18
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 975
Sharp$: 2021

Allsvenskan 2012
Stats: 2 - 1 - 0
ROI: 146.67%
Vinstprocent: 66.67%

Standard

Sluta tänk på units, tänk på antal spel du kan få ihop.
Lemasive är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-06, 22:55   #19
 
joemags avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Ort: Linköping
Inlägg: 383
Sharp$: 731

Elitserien 12/13
Stats: 88 - 78 - 15
ROI: 104.08%
Vinstprocent: 53.01%

Standard

Av rent intresse, hur funkar det med skattning Betting är ens primärinkomstkälla?
joemag är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-06, 23:20   #20
 
messijahs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Malmö baby
Inlägg: 350
Sharp$: 825

**Five in the sky, six mus
Stats: 0 - 0 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive Visa inlägg
Sluta tänk på units, tänk på antal spel du kan få ihop.
va? Jag kan få ihopa 400 000 spel, vad säger det om min vinst???
Vad i helvete snackar du om?
messijah är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-06, 23:25   #21
 
messijahs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Malmö baby
Inlägg: 350
Sharp$: 825

**Five in the sky, six mus
Stats: 0 - 0 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Det var en jävla diskussion; du har 70 000 och vill slippa csn. Du har bettat tidigare och vet hur man går vinnande ur det? (om du inte är vinnande sedan tidigare föreslår jag föregående förslag med csn). Bestäm en summa, ta 1% från det, det får bli en unit för dig. Dessa units (ja, idioten, det är viktigt) dikterar hur du bettar i framtiden.
messijah är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-06, 23:44   #22
 
fondells avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 608
Sharp$: 445


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Att gå 25 units + i genomsnitt varje månad är naturligtvis väldigt svårt och krävande.

Hade gjort som Messijah, kör med 50k och för att sedan endast vinna cirkus 5 u.

Du kan även köra att du spelar varje månad tills du vunnit 5u, för att inte riskera en lika stor bad streak. Om du nu bara vill gå +- 0.

Men går det dåligt och du kör detta så kommer du hamna i liten ångest. Men du måste se dina 50k förlorade.

Du kan aldrig räkna med att få tillbaka dem, så brukar jag se på det ialf. Får mig att spela lite mer avslappnat när man ska trycka av
__________________
Citat:
"I don't care if you're black, white, straight, bisexual, gay, lesbian, short, tall, fat, skinny, rich or poor. If you're nice to me, I'll be nice to you. Simple as that."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
messijah (+10)
fondell är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-07, 00:01   #23
 
messijahs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Malmö baby
Inlägg: 350
Sharp$: 825

**Five in the sky, six mus
Stats: 0 - 0 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fondell Visa inlägg
Att gå 25 units + i genomsnitt varje månad är naturligtvis väldigt svårt och krävande.

Hade gjort som Messijah, kör med 50k och för att sedan endast vinna cirkus 5 u.

Du kan även köra att du spelar varje månad tills du vunnit 5u, för att inte riskera en lika stor bad streak. Om du nu bara vill gå +- 0.

Men går det dåligt och du kör detta så kommer du hamna i liten ångest. Men du måste se dina 50k förlorade.

Du kan aldrig räkna med att få tillbaka dem, så brukar jag se på det ialf. Får mig att spela lite mer avslappnat när man ska trycka av
..se på mig. I mitt rus tyckte jag att Braves skulle vinna igår. -$4000 blev det, tack som fan (era horor). Nu hämta jag tillbaka det men räkna (som fondell säger) alltid dina bettingpengar som borta. Units ska du fortfarande köra på dock, antal spel är något man gör när man tävlar i hur dum man kan bli.

Senast redigerad av messijah den 2012-10-07 klockan 00:03.
messijah är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-07, 03:14   #24
 
Semicolons avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 853
Sharp$: 1997


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

jag säger som juret, betta på men ta dina lån, förmånligare lån kommer du aldrig få, tror jag pynta 1.3% ränta på mina gamla lån, Helt meninglöst att lösa dem fast jag skulle kunna, de pengarna gör mer nytta på annat håll
Semicolon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-07, 10:33   #25
 
Sprites avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 2 091
Sharp$: 8343
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Semicolon Visa inlägg
jag säger som juret, betta på men ta dina lån, förmånligare lån kommer du aldrig få, tror jag pynta 1.3% ränta på mina gamla lån, Helt meninglöst att lösa dem fast jag skulle kunna, de pengarna gör mer nytta på annat håll
håller med. ta lån. går det åt helvete har du lånen och går det bra så har du möjligheten att betala tillbaka allt samma dag som du är klar med utbildningen. Vet inte hur räntan ser ut på csn medans man studerar (om den är fryst eller tickar) men sätt in dem på volvo finans eller något som har 3% ränta så länge så gör du vinst oavsett.

hade en kompis som hade spelat till sig stora summor på poker men tog csn-lån för att han tjänade pengar på räntan där han hade sina csn-pengar vs csn-räntan.
__________________
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-07, 19:30   #26
 
Analyss avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 319
Sharp$: 1905
Standard

Man bör få ihop ett väldigt stort antal spel per måndag för att kunna tänka just månadsvis.

Det vanliga är ju att man tänker års/säsongsvis och sätter sina mål efter det.

Att tänka i banor som +25% varje månad kan du ju glömma på en gång, det finns ingen som klarar att hålla ett sånt snitt.

Det jag skulle göra i din situation är att avsätta större delen av de där 70 lapparna till spel, spela på under studieperioden utan några uttag och sen (förhoppningsvis) använda vinsten till att betala av lånen.

CSN erbjuder fruktansvärt bra lån så länge du pluggar seriöst och med ett vettigt jobb som slutpunkt. Säkra pengar varje månad är en bra stabil grund och du kan spela i lugn och ro.

Tror inte att det finns någon seriös spelare som förespråkar ett "månad-till-månad" spelande. Det finns en anledning till att all världens ekonomi fokuserar på kvartals och årsresultat.
__________________

Kungen av roulette, Sputnik: "Haha har en edge runtt 8% utan mätutrustning" "du vet ingenting om roulette"
Skrivbordssoldat: J-Donadoni "Skulle yttra betydligt hårdare ord om jag fick känna på ”Analys” öga mot öga" "han borde omedelbart ha en ban"
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Semicolon (+5)
Analys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-07, 21:27   #27
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2204
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Analys Visa inlägg
Man bör få ihop ett väldigt stort antal spel per måndag för att kunna tänka just månadsvis.

Det vanliga är ju att man tänker års/säsongsvis och sätter sina mål efter det.

Att tänka i banor som +25% varje månad kan du ju glömma på en gång, det finns ingen som klarar att hålla ett sånt snitt.

Det jag skulle göra i din situation är att avsätta större delen av de där 70 lapparna till spel, spela på under studieperioden utan några uttag och sen (förhoppningsvis) använda vinsten till att betala av lånen.

CSN erbjuder fruktansvärt bra lån så länge du pluggar seriöst och med ett vettigt jobb som slutpunkt. Säkra pengar varje månad är en bra stabil grund och du kan spela i lugn och ro.

Tror inte att det finns någon seriös spelare som förespråkar ett "månad-till-månad" spelande. Det finns en anledning till att all världens ekonomi fokuserar på kvartals och årsresultat.
Alltid kul med siffror så jag gjorde ett överslag på mig själv. Lite grovt kan man säga att jag gjorde 12 % i månaden under 1999-2001. Sen dess har jag mest trampat vatten och bara fått in till driften och lite drygt det.

Om man startat med 10 000 (exempelvis ) så blir det ändå en hygglig utväxling på 3 goda år.

Men då låg i princip guldtackorna synliga på trottoaren. Nu lär få, om ens någon, göra 5 % i månaden på några års sikt.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-08, 00:24   #28
 
barbaren365s avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 44
Sharp$: 735


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Aa du Mr Anonym! Läste nyss igenom forumet ..känner igen mig själv i din situation. Jag sparka mig själv på jobbet efter diverse omständigheter för två månader sen.....och detta efter att inte tänka till riktigt ordentligt i vilken situation jag skulle befinna mig själv i. Jag menar ...en hyra att betala (4000 Kr) Jag måste ju äta oxå så säg att jag äter för ca 3000 kr i månaden och så en mobil räkning på ca 600 kr oxå....herre jävlar asså jag börja de få lite panik VAD HAR JAG GJORT.. tänkte jag. Hur som helst jag har alltid bettat sen jag var typ 10 år gammal uno x due tiden, goa tider de så jag bestämde mig för att lägga in ett hel hjärtat beslut att verkligen försöka försörja mig på att betta om jag inte hade tid förr så skulle jag ha all tid i världen nu för min betting. Det har gått bra plussar så att jag klarar mig och kan betala av hyran och allt det där och även lite mer därtill som förstärker min bankrulle varje månad, dom två första månaderna har det hittills gått bra Mitt råd är ha en ordentlig plan och följ den planen prova åtminstone en månad, lägg upp en strategi på hur mycket du vill spela per bett och även max bet, spel alltid singlar och ingenting annat, spela endast odds som ger dig 1.90 som MINST helst o alltid ÖVER 2.0, Få inte panik ifall det går dåligt nån dag...håll dig till planen för att se hur de löper ut sig, jag menar för dig att göra 200 kr om dagen ger dig 6000 kr i månaden och det är bra till en början att köra på men sen höja nivån när du väl ser hur de löpt ut sig månadsvis (ska ju plussa varje månad förstås) och även in och granska dina betting perioder, kolla mycket sport och även sport som inte har intresserat dig förut MÅSTE intressera dig nu och lär dig dom, hitta så mycket information du kan om varje bett som du lägger innan du lägger dom, och följ alltid din egen känsla och uppfattning den har för de mesta rätt....De omöjliga är möjligt väldigt ofta så låt inte oddsen påverka din bett beslut. Dom finns där...... de gäller bara att hitta dom tidigt och snabbt med tillräckligt mycket information att gå på. Slutligen så vill jag säga att jag känner mig dig och hoppas du tar rätt beslut men om du går in för de så ge det 100% ge de inte ett halvdant beslut och bara gå på hoppet för de e synd och dina 70 000 kommer att gå åt snabbar än vad du tror om du ska försöka överleva på dom utan att ha en inkomstkälla. Jag hoppas att jag gett dig lite "positive energi" och en liten tankeställare utifrån min situation och givetvis att de faller sig bra för dig, som sagt håller tummarna !!
peace and love!!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
kingscania (+1)
barbaren365 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-08, 00:30   #29
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av barbaren365 Visa inlägg
Aa du Mr Anonym! Läste nyss igenom forumet ..känner igen mig själv i din situation. Jag sparka mig själv på jobbet efter diverse omständigheter för två månader sen.....och detta efter att inte tänka till riktigt ordentligt i vilken situation jag skulle befinna mig själv i. Jag menar ...en hyra att betala (4000 Kr) Jag måste ju äta oxå så säg att jag äter för ca 3000 kr i månaden och så en mobil räkning på ca 600 kr oxå....herre jävlar asså jag börja de få lite panik VAD HAR JAG GJORT.. tänkte jag. Hur som helst jag har alltid bettat sen jag var typ 10 år gammal uno x due tiden, goa tider de så jag bestämde mig för att lägga in ett hel hjärtat beslut att verkligen försöka försörja mig på att betta om jag inte hade tid förr så skulle jag ha all tid i världen nu för min betting. Det har gått bra plussar så att jag klarar mig och kan betala av hyran och allt det där och även lite mer därtill som förstärker min bankrulle varje månad, dom två första månaderna har det hittills gått bra Mitt råd är ha en ordentlig plan och följ den planen prova åtminstone en månad, lägg upp en strategi på hur mycket du vill spela per bett och även max bet, spel alltid singlar och ingenting annat, spela endast odds som ger dig 1.90 som MINST helst o alltid ÖVER 2.0, Få inte panik ifall det går dåligt nån dag...håll dig till planen för att se hur de löper ut sig, jag menar för dig att göra 200 kr om dagen ger dig 6000 kr i månaden och det är bra till en början att köra på men sen höja nivån när du väl ser hur de löpt ut sig månadsvis (ska ju plussa varje månad förstås) och även in och granska dina betting perioder, kolla mycket sport och även sport som inte har intresserat dig förut MÅSTE intressera dig nu och lär dig dom, hitta så mycket information du kan om varje bett som du lägger innan du lägger dom, och följ alltid din egen känsla och uppfattning den har för de mesta rätt....De omöjliga är möjligt väldigt ofta så låt inte oddsen påverka din bett beslut. Dom finns där...... de gäller bara att hitta dom tidigt och snabbt med tillräckligt mycket information att gå på. Slutligen så vill jag säga att jag känner mig dig och hoppas du tar rätt beslut men om du går in för de så ge det 100% ge de inte ett halvdant beslut och bara gå på hoppet för de e synd och dina 70 000 kommer att gå åt snabbar än vad du tror om du ska försöka överleva på dom utan att ha en inkomstkälla. Jag hoppas att jag gett dig lite "positive energi" och en liten tankeställare utifrån min situation och givetvis att de faller sig bra för dig, som sagt håller tummarna !!
peace and love!!
Gott råd till dig! Lär dig att dela in dina texter i STYCKEN!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hejmike (+10), Wagner (+5), BlackCobra (+1)
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-08, 00:33   #30
 
barbaren365s avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 44
Sharp$: 735


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Det blev en bok
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hampshizzle (+1)
barbaren365 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td