Visa ett inlägg
Gammal 2012-10-09, 10:12   #1
copiad

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 1373
Standard

V4 Eskilstuna 9/10

V4-1:
8-9

Två hästar höjer sig väldigt mycket. Finner ingen anledning att gardera vidare då 8-9 visat överlägsen fart gentemot sina konkurrenter. 8 Fury Tooma lär laddas mot spets trots spåret och sitta där relativt tidigt. Svårslagen därifrån över kort distans och given tipsetta på det. 9 Caddie Hart är nog inte sämre än tipsettan sett till kapacitet men hämmad av bakspåret och över kort blir det tufft att hinna ikapp Fury Tooma. Dock känns det givet att gardera med den då det skiljer mycket ner till tredjehästen i loppet. Per visade dessutom upp sina hästar i toppskick igår på V65 så stallformen är fin! Tråkigt men starkt lås.

V4-2:
8-11-1

Tre hästar höjer sig klart här. 8 Kiss Goodbye imponerade rejält senast i debutsegern. Efter ett lugnt förstavarv i spets dundrade den iväg med 1,13 sista varvet där sista 500 kördes efter 11. Såg riktigt fin ut på det och intrycket var fränt. Här backar Tony Wallin ut sin häst andraspår från start om det behövs och utan strul blir det jobbigt för övriga att stå emot "Kyssen" sista varvet. Hyfsad chans att Tony tar en dubbel i inledningen av V4. Två hästar emot där 11 Orderly är riktigt kapabel men står på tillägg och är dessutom osäker i voltstart. Även felfri lär den tappa en del och trots att hästen verkar riktigt kapabel kan uppgiften bli för tuff. I spets lär 1 Ready Set Go sitta. Har visat fin fart i två senaste. Näst senast jättelätt undan från spets i billigt lopp och senast såg den okörd ut när den hoppade i spets i klar ledning knappa 500 kvar. Känslan är att "Kyssen" är en riktig undantagshäst men med tre streck ska man överleva. 2 Stopsigns Shaggy är just nu lika mycket streckad som Ready Set Go vilket känns galet. Vann förvisso senast men behöver höja sig mycket för att hinna med mina tre streck. Den känns klart överstreckad.

V4-3:
A: 4-14-5
B: 15-13-8

Är inte riktigt klar med detta lopp än och ändringar kan tillkomma men 4 Without Fear är given tipsetta. Har sett jättefin ut på slutet (framförallt senast), gillar distansen och kan öppna hyfsat. Inte otänkbart med tidig spets. Om lika bra som på slutet är detta en fin chans. 14 Photo Taxi såg tankad ut senast som fastlåst mot relativt bra hästar. Testades med helstängt för första gången då och det blir samma igen. Kan blåsa ner allt med minsta klaff. Rysaren är 5 Miva V.J. OM BARFOTA. Med skor känns den inte lika intressant. Verkar dock inne i en galoppperiod just nu och måste handskas med försiktighet. Har i gengäld visat väldigt fin fart och om den funkar och springar barfota så kan det bli bra. Känns dock inte gynnad av distansen och gränsfall på att den får plats i A-grupp. Har dock jagat den ett tag i värre lopp än detta och orkar inte spricka på den idag om det nu blir barfota. 15-13-8 är också dugliga hästar och känns givna på en välgarderad bong. Ska kolla upp om jag hittar fler hästar till B-grupp. Vad har ni andra att bjuda på? Spontant känns 3 Yoda Hornline värd att kolla upp...

V4-4:
A: 12-10-1
B: många

Samma här som i förra. Inte riktigt grottat mig ner än. Gillar 12 Say Me en hel del. Tuff häst som tål göra jobb även om man helst vill smyga idag. Tony Wallin bakom spakarna och här kan hans tredje dagsseger komma!!! 10 Fantoccini är väl annars den naturliga tipsettan av många. Hästen är riktigt bra när den får gå skolöst. Men den är allra bäst med tidig tätkänning och därför känns den värd att försöka fälla. Löser det sig är den såklart given. Spetsbudet är 1 Fran Ebo som är extremt gynnad av ledningen. Här laddar man och kör i spets. Blir hästen inte för het kommer det att hålla länge. Det här loppet känns lite läskigt och jag hoppas jag har råd att sitta kvar med streck för alla här på stora lappen.

Omgången ser riktigt favoritbetonad ut och ska man tjäna stora slantar idag får man nog chansa och köra en fleris.

Nu har vi en tråd startad så varsågoda och fyll på med era idéer! Framförallt i två sista då jag känner att det blir svårt att hitta något utöver mina hästar i två första.
copiad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat