Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-10-09, 09:12   #1
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 873
Sharp$: 1373
Standard

V4 Eskilstuna 9/10


V4-1:
8-9

Två hästar höjer sig väldigt mycket. Finner ingen anledning att gardera vidare då 8-9 visat överlägsen fart gentemot sina konkurrenter. 8 Fury Tooma lär laddas mot spets trots spåret och sitta där relativt tidigt. Svårslagen därifrån över kort distans och given tipsetta på det. 9 Caddie Hart är nog inte sämre än tipsettan sett till kapacitet men hämmad av bakspåret och över kort blir det tufft att hinna ikapp Fury Tooma. Dock känns det givet att gardera med den då det skiljer mycket ner till tredjehästen i loppet. Per visade dessutom upp sina hästar i toppskick igår på V65 så stallformen är fin! Tråkigt men starkt lås.


V4-2:
8-11-1

Tre hästar höjer sig klart här. 8 Kiss Goodbye imponerade rejält senast i debutsegern. Efter ett lugnt förstavarv i spets dundrade den iväg med 1,13 sista varvet där sista 500 kördes efter 11. Såg riktigt fin ut på det och intrycket var fränt. Här backar Tony Wallin ut sin häst andraspår från start om det behövs och utan strul blir det jobbigt för övriga att stå emot "Kyssen" sista varvet. Hyfsad chans att Tony tar en dubbel i inledningen av V4. Två hästar emot där 11 Orderly är riktigt kapabel men står på tillägg och är dessutom osäker i voltstart. Även felfri lär den tappa en del och trots att hästen verkar riktigt kapabel kan uppgiften bli för tuff. I spets lär 1 Ready Set Go sitta. Har visat fin fart i två senaste. Näst senast jättelätt undan från spets i billigt lopp och senast såg den okörd ut när den hoppade i spets i klar ledning knappa 500 kvar. Känslan är att "Kyssen" är en riktig undantagshäst men med tre streck ska man överleva. 2 Stopsigns Shaggy är just nu lika mycket streckad som Ready Set Go vilket känns galet. Vann förvisso senast men behöver höja sig mycket för att hinna med mina tre streck. Den känns klart överstreckad.


V4-3:
A: 4-14-5
B: 15-13-8

Är inte riktigt klar med detta lopp än och ändringar kan tillkomma men 4 Without Fear är given tipsetta. Har sett jättefin ut på slutet (framförallt senast), gillar distansen och kan öppna hyfsat. Inte otänkbart med tidig spets. Om lika bra som på slutet är detta en fin chans. 14 Photo Taxi såg tankad ut senast som fastlåst mot relativt bra hästar. Testades med helstängt för första gången då och det blir samma igen. Kan blåsa ner allt med minsta klaff. Rysaren är 5 Miva V.J. OM BARFOTA. Med skor känns den inte lika intressant. Verkar dock inne i en galoppperiod just nu och måste handskas med försiktighet. Har i gengäld visat väldigt fin fart och om den funkar och springar barfota så kan det bli bra. Känns dock inte gynnad av distansen och gränsfall på att den får plats i A-grupp. Har dock jagat den ett tag i värre lopp än detta och orkar inte spricka på den idag om det nu blir barfota. 15-13-8 är också dugliga hästar och känns givna på en välgarderad bong. Ska kolla upp om jag hittar fler hästar till B-grupp. Vad har ni andra att bjuda på? Spontant känns 3 Yoda Hornline värd att kolla upp...


V4-4:
A: 12-10-1
B: många

Samma här som i förra. Inte riktigt grottat mig ner än. Gillar 12 Say Me en hel del. Tuff häst som tål göra jobb även om man helst vill smyga idag. Tony Wallin bakom spakarna och här kan hans tredje dagsseger komma!!! 10 Fantoccini är väl annars den naturliga tipsettan av många. Hästen är riktigt bra när den får gå skolöst. Men den är allra bäst med tidig tätkänning och därför känns den värd att försöka fälla. Löser det sig är den såklart given. Spetsbudet är 1 Fran Ebo som är extremt gynnad av ledningen. Här laddar man och kör i spets. Blir hästen inte för het kommer det att hålla länge. Det här loppet känns lite läskigt och jag hoppas jag har råd att sitta kvar med streck för alla här på stora lappen.

Omgången ser riktigt favoritbetonad ut och ska man tjäna stora slantar idag får man nog chansa och köra en fleris.

Nu har vi en tråd startad så varsågoda och fyll på med era idéer! Framförallt i två sista då jag känner att det blir svårt att hitta något utöver mina hästar i två första.
copiad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-09, 09:43   #2
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Såg att 6000kr va spelad enbart på Fury Tooma igår kväll?

1. Kan tänka mig att spika 8 Fury Tomma i första p.g.a att hon säkert kommer överta spets relativt tidigt och sen toppchans.

2. Borde enbart stå mellan 8 och 11 i detta lopp men låg klass och svåra lägen gör att jag garderar med 1 & 6. 1 bra kusk & läge samt ok tider. 6 bara för att det är Kjell Wallin på hemmabana samt springspår, bör kunna få en bra postion.

3. Långlopp och en galoppbenägen favorit gör att jag garderar. 4,8,12,14,13,15 och eventuellt 5 om utan skor som copiad va inne på.

4. Låser i sista på spetsbudet 1 och 10 & 12... borde räcka en bra bit.

8
1,6,8,11
4,(5),12,13,14,15
1,10,12
168kr


Eventuellt flerbong:
8
11
4,8,14,15
1,10
ggr 10

Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2012-10-09 klockan 09:51.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-09, 09:45   #3
 
Klankes avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 3 715
Sharp$: 697
Standard

gå in på

https://danskespil.dk/dantoto/ekspertraad.html

och tryck på lunch så får ni snoken.


--------------------------
Min rad idag.

Ordinarie Reserver
V4-1 8, 9, 11
V4-2 8
V4-3 2, 3, 4, 7, 8, 12, 14, 15
V4-4 1
24 rader x 1 x 2,00 kr = 48,00 kr


tycker man ska passa nr 11 Wall gril som gör det bra hela tiden, kan bli körning i loppet och det vore stora plus. Måste dock klaffa maximalt men en kul ide till rätt %
värde.

i avd2 tar jag ställning och spikar KISS GOODBYE det låter riktigt bra från Meilink och han brukar ha klart för sig.


avd3. här tror jag mycket på YODA HORNLINE som det lät uppåt på senast men galopperade och loppet är att glömma. Blir bortglömd idag och det vill jag ta betalt för.



avd4. Vinner inte Fran ebo detta från ledningen?


God tur!
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-09, 10:14   #4
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 1 240
Sharp$: 3817
Standard

Hittar inget jättespelvärde i denna omgången med ett par ojämna lopp där det känns svårt att ta ställning. Funderar på att gå hårt på plats i första loppet på Caddie Heart. Känns som nämnt tidigare som hon och favoriten fury tooma sticker ut rejält här jämfört med konkurenterna. Två galopper i raden drar även upp oddset rejält till 2,15 på expekt. Per låter inte direkt oroad över galopperna, rest dåligt till Jägerso så bara att glömma den starten och blev rädd för en annan häst senast. 2,15 ett överodds eller vad säger ni?
donkyklonk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-09, 10:17   #5
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Klanke Visa inlägg
gå in på

https://danskespil.dk/dantoto/ekspertraad.html

och tryck på lunch så får ni snoken.


--------------------------
Min rad idag.

Ordinarie Reserver
V4-1 8, 9, 11
V4-2 8
V4-3 2, 3, 4, 7, 8, 12, 14, 15
V4-4 1
24 rader x 1 x 2,00 kr = 48,00 kr


tycker man ska passa nr 11 Wall gril som gör det bra hela tiden, kan bli körning i loppet och det vore stora plus. Måste dock klaffa maximalt men en kul ide till rätt %
värde.

i avd2 tar jag ställning och spikar KISS GOODBYE det låter riktigt bra från Meilink och han brukar ha klart för sig.


avd3. här tror jag mycket på YODA HORNLINE som det lät uppåt på senast men galopperade och loppet är att glömma. Blir bortglömd idag och det vill jag ta betalt för.



avd4. Vinner inte Fran ebo detta från ledningen?


God tur!
Tony Wallin väljer att köra 12 Athena Rich istället för 3 Yoda Hornline, och 4 Without Fear kom före Yoda Hornline i mål fast WF galopperade i det loppet. Men Yoda H är van långdistans och får nu upp Daniel Ohlsson... kan va ett lyft?
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-09, 10:21   #6
 
mijo14s avatar
 
Reg.datum: maj 2012
Ort: Ystad
Inlägg: 1 373
Sharp$: 1805
Standard

kastade ihop denna rad utan större analyser:

8 9
8
4 5 8 13 14 15
1 10

Lycka till!
mijo14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-09, 10:26   #7
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 996
Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

8,9
2,8,11
2,3,4,8,14,15
1

Tror mycket på Fran Ebo i sista, dåliga spår på slutet, nu spetsläge samt bra form på Lennartsson stall.
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-09, 10:32   #8
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 1 240
Sharp$: 3817
Standard

Funderar på en flerbång som ser ut såhär där jag provat att ta lite ställning:

1) A: 8 B: 9
2) A: 8 B: 1,11
3) A: 14 B: 3,4,5,8,15
4) A: 12 B: 1,10 (eventuellt fler)

2 A

Senast redigerad av donkyklonk den 2012-10-09 klockan 10:37.
donkyklonk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-09, 10:33   #9
 
Klankes avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 3 715
Sharp$: 697
Standard

helstängt och barfota runt om på fran ebo är väl två stora plus Favoriten nr 10 har visat sig bäst från spets och trots bakspår känns den överspelad.
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-09, 10:41   #10
 
lonerangers avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 217
Sharp$: 2567

2014
Stats: 846 - 1375 - 25
ROI: 105.85%
Vinstprocent: 38.09%

Standard

Verkar som att Unibet har lagt ner "Travnet live racing", kör med fasta odds idag.
loneranger är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-09, 10:44   #11
 
NoobieClowns avatar
 
Reg.datum: apr 2011
Ort: Himmelriket
Inlägg: 500
Sharp$: 5042
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Klanke Visa inlägg
helstängt och barfota runt om på fran ebo är väl två stora plus Favoriten nr 10 har visat sig bäst från spets och trots bakspår känns den överspelad.
Nja det där att den är bäst i spets beror mest på att det är lättaste vägen till mål med en usel kusk. Hästen går precis lika bra bakifrån och som senast i dödens när den går brf runt om. Men
som sagt med en usel kusk och bakspår så går de flesta hästar dåligt bakifrån. Kör han bara brf runt om och kör fram till dödens i tid så vinner hästen med samma form som sist. Då låg den på bettet hela vägen i dödens och utmanade lednade storisen till 50 kvar och var smällfin.

Ett roligt drag i det loppet är utan tvekan Mr Turbo Triss som sak med om man garderar med 3-4 hästar. Kommer själv köra 6, 10 och 12 där.
NoobieClown är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-09, 10:49   #12
 
NoobieClowns avatar
 
Reg.datum: apr 2011
Ort: Himmelriket
Inlägg: 500
Sharp$: 5042
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av loneranger Visa inlägg
Verkar som att Unibet har lagt ner "Travnet live racing", kör med fasta odds idag.
Ja jag såg det, låt oss hoppas att det blir tillbaka till fasta odds som dom hade innan. Trevnet Live Racing är helt dött med den omsättningen som dom har, iaf när det inte är V75-lopp så kan man inte spela något seriöst utan att slasha oddsen helt. Ramloppen och/eller saxbanan ska vi inte snacka om. 50 sek på P där och du får knappt pengarna tillbaka oavsett häst du spelar
NoobieClown är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-09, 10:53   #13
 
lonerangers avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 217
Sharp$: 2567

2014
Stats: 846 - 1375 - 25
ROI: 105.85%
Vinstprocent: 38.09%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NoobieClown Visa inlägg
Ja jag såg det, låt oss hoppas att det blir tillbaka till fasta odds som dom hade innan. Trevnet Live Racing är helt dött med den omsättningen som dom har, iaf när det inte är V75-lopp så kan man inte spela något seriöst utan att slasha oddsen helt. Ramloppen och/eller saxbanan ska vi inte snacka om. 50 sek på P där och du får knappt pengarna tillbaka oavsett häst du spelar
Ja fast för den "oseriöse" var det rolig underhållning med små insatser då oddsen kunde skena iväg. Men håller med.. framför allt uppdateringen kändes ju sådär.
loneranger är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-09, 10:54   #14
 
Klankes avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 3 715
Sharp$: 697
Standard

TRAVNET



Omgången: Det regnar över Eskilstuna. Banan bör hålla bra och flera lär prova med barfotakörning. Jag spelar en fleris som ofta kan vara rätt taktik då det gäller V4. Spiken är en orutinerad andrahandsfavorit men jag tror att det ska gå vägen.

Bästa spiken: 8 Kiss Goodbye har bara en start innanför västen och inte det bästa utgångsläget men jag tror hon löser uppgiften i V4-2.

V4-förslag:
4,8,9 (11-7)
8 Kiss Goodbye (11-1)
2,4,5,8,14,15 (7-3)
1,5,6,10,12 (2-3)

90 rader x 5 = 450 rader = 900 kr

LD-förslag; 8 – 2,5,8,15 x 200 kr = 800 kr

Tipsredaktör: Ulf Nilsson

LOPPANALYSER:

V4-1:

Spetsanalys: Många orutinerade hästar och de flesta gör debut bakom bilen. Om ni har möjlighet så spana in värmningarna på ex. lajven så får ni säkert se många testa bilen före tävlingarna. Hot Marke spetsade från spår två i voltstart senast och kan nog flytta på sig bra. Det gäller även Interlace. Fury Tooma är snabb och hårt betrodd och om Wallin väljer ett offensivt upplägg så kan han kanske kriga åt sig ledningen kort efter start.

Loppanalys: 8 Fury Tooma var fin i debuten näst senast och Meilink brukar ju kunna plocka fram fina hästar. Fury Tooma vann då lätt från ledningen och gav ett gott intryck. Insatsen senast var mer svårbedömd då Wallin släppte ledningen för att sedan bli dragen bakåt. Fury Tooma fick fritt sista biten men det var svårbedömt hur mycket det fanns att åka med. Med i samma lopp var Lennartssons 9 Caddie Heart som galopperade bort en andraplats kort före mål. Caddie Heart har ett trevligare startspår än Fury Tooma här och bör kunna få en hygglig resa i draget för att sedan ha fin chans. Tippas.

Dessa två höjer sig över resten och kan vara ett bra lås men då de har småknepiga utgångslägen samt är tufft betrodda så känns det rätt med åtminstone något extra streck. Ett sådant är 4 Hot Marke som har ett betydligt bättre läge och kan spetsa. Kusken är klart nöjd med sin häst som kan slinka undan från spets.

11 Wall Girl avslutade fullt bra efter invändig resa senast och verkar på gång. Trist läge här men rankas därefter i ett ihåligt lopp. Kommer in i matchen om det strular för min trio som jag dock tror är lite för bra.

7 Interlace kan säkert öppna rätt bra och det verkar vara hygglig åtminstone. Bör ändå få det tufft. Interlace tränar bra efter sjukdom men det borde behövas lopp i kroppen.

RANK: A: 9-8-4 B: 11-7-3-5-1-6-10 C: 2-12

V4-2:

Spetsanalys: Ready Set Go har så långt i karriären inte haft någon direkt otur då det handlar om spårlottning. Spår sex tre gånger har inneburit spets varje gång och från spår ett med Calle är det utmärkt spetschans på nytt. Blenda Av försöker utmana från springspår. Spetsade senast. Kiss Goodbye ska sändas rejält enligt tränaren och det finns åtminstone viss chans att hon tidigt körs mot ledningen trots bakspår.

Loppanalys: Meilink brukar som sagt plocka fram fina hästar och en sådan är 8 Kiss Goodbye som vann på bra sätt direkt i debuten senast. En fin fyraåring vars mamma aldrig kom till start. Kiss Goodbye spetsade i debuten och var hårt utmanad upploppet ner men det blev en överlägsen seger via snabbt slutvarv då utmanaren galopperade. Det såg ut att finna mycket kräm kvar och med den genomköraren i kroppen så lär vi få se en minst lika bra insats nu. Spåret är givetvis inte helt lyckat men då hon är ensam på bakspåret så ska det inte krångla och det bör bli en vettig resa i draget. Det är ny fin chans och jag spikar. Meilink behövde ingen övertalning för att tro på chans och han är stor stor optimist.

Det är bra hästar emot och det får inte strula för min spik.

11 Orderly svarade för ett rejält intryck vid segern senast och har Kontio upp igen. Farligt motbud men det är inte helt lätt att runda allt och alla här till seger. Det bör bli svårt att nå min spik men Orderly är bra. Orderly är klar streckfavorit och min spikidé är klart mer intressant. Orderly är dessutom inte helt stabil på benen och vi kan jobba in en brasa.

1 Ready Set Go brukar spetsa och kan leda loppet mycket länge. Vann från spets näst senast via 14 sista 800 m och galopperade med vinstchans senast. Kan räcka långt om Calle får dämpa lite. Tränaren tror dock att det behövs lopp i kroppen.

2 Stopsigns Shaggy vann lätt senast. Kruxigt startspår nu och det kan bli galopp.

RANK: A: 8 B: 11-1-2-6-3-5-9-12-15-14 C: 13-10-4-7

V4-3:

Spetsanalys: Inte lätt. B.T.Rich kan öppna bra men här borde man inte vilja bråka alltför mycket över lång distans. Without Fear kan öppna men kan bli hetsig och Lars D brukar vara försiktig av sig. Möjligt att Lord Photo Star trycks av mot spets trots läget.

Loppanalys: 4 Without Fear har löpt bra och blir hårt betrodd. Streckas men hästen är lite hetsig av sig och har visat en del galopp och det är inte säkert att Lars D får till det.

Tipset till Lennartssons 14 Photo Star som bör duga fint i denna omgivning. Senast satt Photo Star fast med sparat i mål och avslutningen näst senast var helt ok. Det kan lätt bli vingel från detta läge men då är det tryggt med Per i vagnen. Han brukar kunna lösa sådant.

Det finns gott om outsiders i loppet. Jag spelar LD med dessa. 2 Fuzz låter Hanné hyggligt nöjd med och läge och kusk med Kontio är plusfaktorer.

5 Miva V.J. har det strulat en del för med galopper slutet men hon kan betydligt bättre än så. Hon svarade för flera riktigt bra insatser tidigare i år och blir intressant här om formen är på plats. Hon har en bra avslutning som sitt vapen och träningsrapporterna är positiva.

15 Surprise Up vann överlägset från spets senast. Annan uppgift nu med ett helt gäng att runda men formen är bra. Hon har vunnit lopp även bakifrån och det kan gå.

Streckar även 8 Lord of the Star som har kapacitet men ofta svårt att få ordning på sin aktion.

RANK: A: 14-4 B: 2-5-15-8-7-3-13-12-9-11 C: 6-10-1

V4-4:

Spetsanalys: Fran Ebo kan lägga iväg rejält och brukar spetsa från liknande lägen. Lär göra så på nytt.

Loppanalys: Tipset till 10 Fantoccini som är bra mest varje gång och Hockeys häst höll farten bra från utvändigt ledaren även senast. Säker seger via 10,5 sista 800 m näst senast. Kan mycket väl fälla allt här men är lite sårbar från detta läge. Barfota runt om igen.

1 Fran Ebo lär spetsa och kan spåra hem loppet men hon brukar kunna bli hetsig vid laddning och då kan det bli långt hem.

12 Say Me travade utvändigt ledaren senast och höll bra. Say Me är rejäl och bra då aktionen stämmer och räknas tidigt.

Streckar även 5 Veloz som avslutade bra senast men har varit struken därefter samt 6 Mr Turbo Triss som har en bra avslutning. Sedan stänger vi streck-butiken.

RANK: A: 10-1-12 B: 5-6-2-3-4-11-9-15 C: 14-13
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-09, 11:15   #15
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 1 240
Sharp$: 3817
Standard

Blev en massa små system utan någon direkt tanke istället haha.. Mycket flerbångar på olika vis och relativt låg insats
donkyklonk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td