Datum: 2012-10-09
Tid: 20:15
Sport: Handboll
Land: Tyskland
Liga: Bundesliga
Match: Rhein-Neckar Löwen - SG Flensburg-Handewitt
Period: ft
Spel: SG Flensburg-Handewitt -0.5
Insats: 2
Odds: 2.6
Bolag: Nordicbet
Motivering:
RNL har startat ligan bra och har vunnit sina 6 matcher dem spelat. Man har mött sådär motstånd, det svåraste har enligt mig varit HSG Wetzlar som man slog hemma med 31-29. Jag har sett några matcher men jag tycker inte dem har övertygat något speciellt, man har på hemmaplan en målskillnad på 86-74 och har gått några tuffa matcher. RNL har spelat 6 matcher och snittar 53.3 mål per match vilket också är en ordentlig bit under linan. På hemmaplan så snittar man exakt samma, alltså 53.3 mål per match. Man har ett bra lag i år med spelare som Niklas Landin, Bjarte Myrhol, Alexander Petersson och Kim Ekdahl. Har läst så gott jag kan med google translate och jag hittar inget om några skador inför matchen.
Flensburg har startat ligan okej och har 3 vinster och 2 oavgjorda. Man har mött bättre lag än vad RNL har gjord och man tog en bra skalp när man spelade 25-25 borta mot Hamburg. Jag tycker Flensburg har ett bättre lag med spelare som Mattias Andersson, Tobias Karlsson, Arnor Atlason, Holger Glandorf och Lasse Svan Hansen. For the record så tränas dem också av Ljubomir Vranjes. Flensburg är lite målgladare än vad RNL är men inget överdrivet, man har ett målsnitt på 57.4 och på bortaplan så snittar man 54.6 mål per match. Har även här läst på Flensburgs hemsida och sedan lite artiklar inför matchen men hittar inget om att det skulle vara någon skada som stör.
Jag kommer att spela 2 spel här, Flensburg har för högt odds och trots att linan har droppat så finner jag fortfarande värde i den.
Jag spelar 2/5 units på Flensburg -0.5 @ 2.60 på Nordicbet & 2/5 units på Under 59.0 @ 1.85 på Nordicbet.
Lycka till!
Texten är tagen från:
http://bettingiseasy.com/