Hejsan, jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig till eller vart jag ska vända mig. Hoppas att någon här kan hjälpa mig!
För att förklara hela situationen så blir detta ett ganska långt inlägg, hoppas ni har överseende med detta.
En kompis började spela på betsafe för ett tag sedan, det gick bra för honom och omsättningskraven för bonusen klarade han av fort och lyckades vinna några tusen. Han hamnade sedan i en lite knivig situation i privatlivet och behövde ha ut pengarna lite fort. Sist han skulle ta ut pengar från en spelsida tog det nämligen runt en vecka och nu ville han lösa det lite snabbare.
Dum som jag var så erbjöd jag mig att hjälpa honom.

Jag satte in 4 000kr på mitt konto hos betsafe och vi förde över pengarna till mitt konto via poker. Vi förde över ca 8000kr så jag gav honom då 8000kr för att lösa hans situation. Sen fortsatte jag att spela och jag var uppe i lite över 13 000kr på kontot.
När jag skulle logga in en dag står det att mitt konto är inaktivt. Jag tar då kontakt med supporten och de börjar fråga ut mig om alla möjliga saker, varav jag svarar ärligt och förklarar vad vi gjort. De säger att situationen är allvarlig men om det är som jag säger så "ska det säkert lösa sig".
De kontaktar då min vän och ber om massa personlig information. Han skickar in bild på körkort, räkning och sitt bankkort. När han skickat in dessa kort så ber de honom om ytterliggare ett dokument, något som kallas CCA-papper tydligen så han skickar in det också.
När han skickat in detta papper hör de av sig igen och då påstår de att bilden på baksidan av hans bankkort var för dålig. Han tar en ny bild och skickar in. När de fått den bilden så säger de att hans andra bilder, de på körkortet och framsidan av bankkortet inte är godkända längre. Då tar han bild på de också och skickar in.
Allt som allt tog det över 2 veckor för att få bilder osv godkända och det kändes som de bara drev med oss. Först godkänna en bild och sen inte osv osv.
De sista bilderna skickades in igår och idag fick han ett meddelande att hans konto är spärrat och aldrig kommer öppnas igen och de tänker inte svara på fler frågor i ärendet.
Då tar jag kontakt med supporten och frågar angående mitt konto varav jag får samma svar. Jag försöker prata med dem men det enda de säger är att jag har gjort något väldigt allvarligt, att jag utfört ett bedrägeri. Till sist så sa de även till mig att de inte tänker svara på fler saker i ärendet.
Jag förstod direkt när de förklarade för mig att vi gjort ett fel och jag bad så hemskt mycket om ursäkt för det och gjorde allt vad jag kunde för att vara hjälpsam och lösa situationen. Och hur kan de kalla det för ett bedrägeri!? Jag har ju inte stulit någons pengar eller liknande!?
Finns det något jag kan göra? De har ju tagit alla mina pengar, inte bara vinsten utan ALLT!!
Snälla någon! Är det någon som kan hjälpa mig!?
Ytterst tacksam för all hjälp och alla förslag!
Tack på förhand,
Mvh Daniel