Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-10-11, 12:38   #1
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 12
Sharp$: 25
Standard

Bestulen av Betsafe


Hejsan, jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig till eller vart jag ska vända mig. Hoppas att någon här kan hjälpa mig!

För att förklara hela situationen så blir detta ett ganska långt inlägg, hoppas ni har överseende med detta.

En kompis började spela på betsafe för ett tag sedan, det gick bra för honom och omsättningskraven för bonusen klarade han av fort och lyckades vinna några tusen. Han hamnade sedan i en lite knivig situation i privatlivet och behövde ha ut pengarna lite fort. Sist han skulle ta ut pengar från en spelsida tog det nämligen runt en vecka och nu ville han lösa det lite snabbare.

Dum som jag var så erbjöd jag mig att hjälpa honom.
Jag satte in 4 000kr på mitt konto hos betsafe och vi förde över pengarna till mitt konto via poker. Vi förde över ca 8000kr så jag gav honom då 8000kr för att lösa hans situation. Sen fortsatte jag att spela och jag var uppe i lite över 13 000kr på kontot.

När jag skulle logga in en dag står det att mitt konto är inaktivt. Jag tar då kontakt med supporten och de börjar fråga ut mig om alla möjliga saker, varav jag svarar ärligt och förklarar vad vi gjort. De säger att situationen är allvarlig men om det är som jag säger så "ska det säkert lösa sig".

De kontaktar då min vän och ber om massa personlig information. Han skickar in bild på körkort, räkning och sitt bankkort. När han skickat in dessa kort så ber de honom om ytterliggare ett dokument, något som kallas CCA-papper tydligen så han skickar in det också.

När han skickat in detta papper hör de av sig igen och då påstår de att bilden på baksidan av hans bankkort var för dålig. Han tar en ny bild och skickar in. När de fått den bilden så säger de att hans andra bilder, de på körkortet och framsidan av bankkortet inte är godkända längre. Då tar han bild på de också och skickar in.

Allt som allt tog det över 2 veckor för att få bilder osv godkända och det kändes som de bara drev med oss. Först godkänna en bild och sen inte osv osv.

De sista bilderna skickades in igår och idag fick han ett meddelande att hans konto är spärrat och aldrig kommer öppnas igen och de tänker inte svara på fler frågor i ärendet.

Då tar jag kontakt med supporten och frågar angående mitt konto varav jag får samma svar. Jag försöker prata med dem men det enda de säger är att jag har gjort något väldigt allvarligt, att jag utfört ett bedrägeri. Till sist så sa de även till mig att de inte tänker svara på fler saker i ärendet.


Jag förstod direkt när de förklarade för mig att vi gjort ett fel och jag bad så hemskt mycket om ursäkt för det och gjorde allt vad jag kunde för att vara hjälpsam och lösa situationen. Och hur kan de kalla det för ett bedrägeri!? Jag har ju inte stulit någons pengar eller liknande!?

Finns det något jag kan göra? De har ju tagit alla mina pengar, inte bara vinsten utan ALLT!!

Snälla någon! Är det någon som kan hjälpa mig!?
Ytterst tacksam för all hjälp och alla förslag!

Tack på förhand,
Mvh Daniel
Daniel_ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-11, 12:46   #2
 
Maijadonas avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Ort: Strömstad
Inlägg: 2 166
Sharp$: 1013

Maijadona sponsorpodden
Stats: 151 - 154 - 5
ROI: 131.70%
Vinstprocent: 49.51%

Standard

Hej Daniel!

Har jag fattat fel eller chipdumpa ni på pokern?
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Maijadona är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-11, 12:56   #3
 
axelrooss avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: gbg
Inlägg: 118
Sharp$: 148

Svensk boll 2013
Stats: 29 - 38 - 5
ROI: 86.19%
Vinstprocent: 43.28%

Standard

Om det var chipdumpning det handlade om är det i regel strängt förbjudet. Om ni får ut pengarna efter att ni erkänt hur det var skulle jag se det som en good-will från Betsafes sida. Det står säkert någonstans i deras regler om vad som gäller, men har ni otur står det någonstans att Betsafe har rätt att konfiskera pengarna vid misstänkt fusk.

EDIT: Hoppas dock verkligen att det löser sig!

Senast redigerad av axelroos den 2012-10-11 klockan 12:58.
axelroos är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-11, 13:06   #4
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 12
Sharp$: 25
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Maijadona Visa inlägg
Hej Daniel!

Har jag fattat fel eller chipdumpa ni på pokern?
Hejsan!

Ja, tydligen kallas det för att chipdumping. Det var dock inget som någon av oss visste något om och vi förklarade båda detta för deras support, som i sin tur sa att "allt säkert skulle bli bra" om vi bara skickade in identifikation osv.

Jag förstår om de t.ex. skulle beslagta vinstpengarna, men inte att de tar alla pengarna, alltså även de insatta.

De har hört av sig igen och säger samma sak som innan. De har rätt att beslagta mina pengar och vill inte prata med mig mer.
Daniel_ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-11, 13:11   #5
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 146
Sharp$: 849
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Daniel_ Visa inlägg
Hejsan!

Ja, tydligen kallas det för att chipdumping. Det var dock inget som någon av oss visste något om och vi förklarade båda detta för deras support, som i sin tur sa att "allt säkert skulle bli bra" om vi bara skickade in identifikation osv.

Jag förstår om de t.ex. skulle beslagta vinstpengarna, men inte att de tar alla pengarna, alltså även de insatta.

De har hört av sig igen och säger samma sak som innan. De har rätt att beslagta mina pengar och vill inte prata med mig mer.
försök få aftonbladet att skriva om det så de får lite dålig publicitet

brukar mjukna då!
gevgevgev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-11, 13:15   #6
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Sthlm
Inlägg: 195
Sharp$: 1169


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ta dom till domstolen då, bara för att du har ingått avtal med dom så betyder det inte att det förväntas att du ska kunna 18 sidor finstilt.
highwon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-11, 13:27   #7
 
HL333982s avatar
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 226
Sharp$: 1331


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Spontant känns det ju lite som att allt i ditt inlägg kanske inte är helt sant. Att han skulle vara i sådan penganöd att ni väljer att chipdumpa pengarna istället för ett vanligt uttag låter ju skumt. När man kollar på Betsafes hemsida så finns det ingen uttagsmetod som har längre utbetalningstid än "2-5 bankdagar".

Det jag tror har hänt:
Du har bonushorat en annan persons identitet och har inte kunnat verifiera denna fullt ut när du skulle ta ut pengarna och då istället valt att chipdumpa.
Sedan har du skickat in fejkade eller bristfälliga dokument (jag förmodar att de dokument du själv skickade in godkändes utan problem?). Att Betsafe då tar alla dina pengar ser jag inget fel i och precis som de själva säger är det bedrägeri och man behöver inte ha läst det finstilta för att fatta det.

Senast redigerad av HL333982 den 2012-10-11 klockan 13:44.
HL333982 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-11, 13:33   #8
 
Sprites avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 2 091
Sharp$: 8341
Standard

Har ni chipdumpat har ni brytit mot reglerna du godkände när du öppnade kontot tyvärr.

Att du skriver här att du förstod direkt att ni gjort fel stärker givetvis deras parti att det är lite common sense över det hela även om ni inte tänkte på det just då.

Skriv gärna hur det går för dig, helt kört är det aldrig om det gått till som du skrivit och inte som ovanstående post.
__________________
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv

Senast redigerad av Sprite den 2012-10-11 klockan 13:34.
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-11, 13:36   #9
 
Semicolons avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 853
Sharp$: 1997


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HL333982 Visa inlägg
Spontant känns det ju lite som att allt i ditt inlägg kanske inte är helt sant. Att han skulle vara i sådan penganöd att ni väljer att chipdumpa pengarna istället för ett vanligt uttag låter ju skumt. När man kollar på Betsafes hemsida så finns det ingen uttagsmetod som har längre utbetalningstid än "2-5 bankdagar".

Det jag tror har hänt:
Du har bonushorar en annan persons identitet och har inte kunnat verifiera denna fullt ut när du skulle ta ut pengarna och då istället valt att chipdumpa.
Sedan har du skickat in fejkade eller bristfälliga dokument (jag förmodar att de dokument du själv skickade in godkändes utan problem?). Att Betsafe då tar alla dina pengar ser jag inget fel i och precis som de själva säger är det bedrägeri och man behöver inte ha läst det finstilta för att fatta det.
+1 på detta, om han nu var i sådan penganöd kunde han väl helt sonika ha lånat pengarna av dig under tiden uttaget pågick, betsafe brukar för övrigt vara snabba som fan.
Semicolon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-11, 13:49   #10
 
htsolna08s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 980
Sharp$: 1987


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Varför fick han inte låna pengarna av dig istället?

Nu förlorar båda du och honom pengarna pga chipdumping som är mkt olagligt..
__________________
# 27 Ivan Turina 1980-2013
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
kusagwa (+10)
htsolna08 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-11, 14:22   #11
 
AndreasB1897s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Blekinge
Inlägg: 1 792
Sharp$: 3864
Standard

Det här låter ju som troll, behöver ju inte låna pengar av varandra över Betsafe?
__________________
Twitter: @AndreasB1897
AndreasB1897 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-11, 14:54   #12
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 3
Sharp$: 211
Standard

Haha håller med. Varför skulle det ha gått snabbare att chipdumpa över till dig & därefter att du gjorde uttaget? Då kunde du lika gärna lånat han pengar under tiden som uttaget pågick?

Summan av kardemumman blir helt enkelt att du får skylla dig själv när du bröt mot reglerna & du har förhoppningsvis lärt dig något av det.
AndyK är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-11, 14:57   #13
DrD
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 319
Sharp$: 819
Standard

Märkligt...?


Låter konstigt hela historien, vill bara säga att jag har aldrig haft några problem med Betsafe... men så lånar jag ju inte ut pengar till kompisar via spelbolagen heller...
DrD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-11, 15:01   #14
 
Analyss avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 319
Sharp$: 1905
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av highwon Visa inlägg
Ta dom till domstolen då, bara för att du har ingått avtal med dom så betyder det inte att det förväntas att du ska kunna 18 sidor finstilt.
Är du seriös? På riktigt?

"Bara för att du skriver på ett kontrakt behöver det inte betyda att du måste läsa eller följa hela kontraktet".... Jiiiizöz


Nej, hoppas innerligt att du bara glömde [IRONI] och [/IRONI]
__________________

Kungen av roulette, Sputnik: "Haha har en edge runtt 8% utan mätutrustning" "du vet ingenting om roulette"
Skrivbordssoldat: J-Donadoni "Skulle yttra betydligt hårdare ord om jag fick känna på ”Analys” öga mot öga" "han borde omedelbart ha en ban"
Analys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-11, 15:18   #15
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 89
Sharp$: 822
Standard

Betsafe erbjuder 'Instant bank'.

När jag använder det så tar det ca 2-3 timmar så är pengarna på kontot.

Varför använde du inte bara det så hade det inte varit något krångel?
__________________
It's just a game. Until you bet it.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
IlDuce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td