Visa ett inlägg
Gammal 2012-10-11, 22:17   #11
Klanke

Klankes avatar

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 936
Standard

Risk för klen utdelning på lördag.

avd1. 6 Aristocat Boko har imponerat stort i sin nya regi och kommer att klättra några klasser till. Jag tror Åke blir svår att stå emot och väljer därmed att spika. Värst emot är nr 3 och nr 10.

avd2. Semb jafet gör det bra hela tiden och från spåret bör man hamna hyggligt på det, räknas tidigt från detta läge. Jocke är härdad i v75 och kan vara en skräll att se upp med trots spåret. Jocke såg faktiskt väldigt fin ut från 6e utvändigt senast och gick nedåt 12/800 det indikerar form tycker jag. Blir troligen tempo i loppet och då känns min ide riktigt rolig. på chanslappen tar jag istället med Stain daylight som är riktigt bra när han är på humör. By air blir svårslagen om spets men når han dit? risk för att han blir hängandes eller hamnar i dödens.

avd3. Fick stallinfo i veckan och för mig är det bara spik som gäller på Raja M. Värst emot är Caballion som troligen får loppet i rygg? kanske vill fredde prova i rygg eftersom psyket inte är det bästa när han blir alldeles för ensam. Sebbe gynnas dock inte av distansen, dock visat toppform, platschans.

avd4. Manstone classic gick snabbt i spåren senast, får en bra resa och känns intressant. Perfection Pellini kan även den öppna fort och är vass på speed. Sonar brodde har lopp ikroppen och har läget. Åsunds hornline har gjort stabila och bra insatser på slutet kan dessutom öppna snabbt. Varning! April Margera var läcker från ledningen senast, med tempo kan hon skrälla till fint %värde. Go jhonny gogo åkte dit i sista stegen senast, får lita på turen men fart och form som räcker långt med klaff. Yes we can var bra senast och är kanske inte borta här heller. Vidöppet!

avd5. Jitanes har gått bra på slutet och får nu formstarke Johan i sulkyn. ++. Power Ms har gjort det bra på slutet, vann från ledningen i finalen och såg obrukad ut. En av två? på chanslappen tar jag med bl.a Yvory queen som bör få ett fint lopp, går ofta starkt till slut. 5%. Passa även Getting sånna som har toppform och möt många bra hästar hela året, bortglömd idag på 6%

avd6. Braås palema fick lägga en rejäl speed ute i spåren senast inte konstigt att hon tröttnade. Tråkigt spår men formen är i topp och ska räknas med god chans att vinna. Viola silas körde med skor senast, (prepare) lita på att det blir barfota runt om och offensivt upplägg att vänta. Simb Ruby är ständigt underskattad, var ruggigt bra från dödens näst senast och det var inte någon bluff, blir det tempo och det klaffar kan hästen spurta ner hela packet till slut. Victoria Fame har höjt sig flera snäpp på slutet blir inte läget en fälla så bör man vara med i matchen. Hade Global Midnight visat form hade han varit tidig på alla lappar nu får han bara plats på chanslappen.

avd7. trucculent är ny i klassen, tar spets och släpper till Åkes nr 3? Får en perfekt resa i rygg ledaren och avgör på open strech? Perfekt toll är en bättre häst än Mr Picolit så tycker iallfall Åke själv. Stor chans att åke är offensiv då han har en stark häst. Dock risk för att bli nerspeedad sista 100-200. Men om åke inte ger sig in i någon rusning från början bör han väl vinna detta plätt lätt!?

Sunda lappen
avd1. 6 Aristocat Boko
avd2. 4-12
avd3. 5 Raja Mirchi
avd4. 1-3-6-7-11-12
avd5. 5-7
avd6. 1-3-5-8
avd7. 1-3
= 96 kr

Chanslappen

avd1. 6 Aristoco boko
avd2. 2-6
avd3. 3-5-10
avd4. 2-3-6-7
avd5. 3-5-7-10
avd6. 2-5
avd7. 3 Perfect toll
= 96 kr

Miljondragen är: Jocke avd2 och Åsunds Hornline i avd4 samt Victoria Fame i avd6.

God tur!

Senast redigerad av Klanke den 2012-10-13 klockan 10:58.
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat