Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-10-10, 21:50   #1
 
AbbeAces avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Skåne L-A
Inlägg: 979
Sharp$: 524
Standard

UppSnack V75 ÅBY 13/10


Åby med dubbel openstrech!! Men det är en bra omg tycker jag,med fina hästar. Sen är det det här med att ta ut spiken,man vill ju bara inta ta för stora favoriter. Denna omg blir nog SebbeK störst,och det är väl inte fel,men jag får en skum känsla kanske bara för att det är Åby. Men kan han förlora eller det bara att banka ner spiken??

Lite tankar:
Första avd såg först givet ut men distansen gör det intressant och öppet ut. Aristocat klar fav 58% iss Callerber och Quicksilver mot spets tror jag sen släpp till Åke om han inte tar den direkt. Man måste kolla in bakhästarna som kan göra en hel del själva ,men vem går först?Då blir någon framdragen som kan bil farlig till slut.Roligt drag hade jag tyckt att Pasific Joy är om han kan hitta rätt rygg.
Andra By Air knapp fav som gjorde ett bra lopp sist men tyckte att han stumna lite,Västerbro Prestige Var stenklar sist och går även bakifrån, Gunness Trot klart gynnad av os, Stien Daylight borde stå på tur.
Tredje Som sagt vinner bara Sebbe eller? Just nu så är han "bara" en utg för mig. Varför? Fav med sämsta spår är ingen höjdare vem det än är.....
Fjärde Kortlopp volt:Puh vilket getingbo. Här ska kollas statistik Speed analysen får hjälpa mig.Tror att man får måla på rätt bra här.
Femte Lärlings SM:Power MS är fav med Kenneth H. men bakom är det tätt. Gillar Jitanes med Johan U,som han kom sist inte långt borta, nu då? Absolut de bästa kuskarna just nu. Kanske räcker med de?
DD1 Har jag hittat en os vinnare tror jag. Viola Silas i all ära men jag tycker inte att hon har impat direkt även om hon har mött tufft motsånd och går ner i klass nu tycker jag. Även om här är klass som Braås Palema & Global Midnight så har jag fått feeling för Victoria Fame....
Sista Inte mycket lättare men Perfect Toll ser vass ut Truculent har spåret. Skrällen Conchita Exclusive kanske.

Nu till lopparkivet ett par dar

Senast redigerad av AbbeAce den 2012-10-10 klockan 21:55.
AbbeAce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-10, 22:18   #2
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Om någon som har lite bättre koll på lågklassarna kan lägga ut texten skulle det uppskattas.

2,6,7,9,10,11 - Aristokraten har klättrat i klass
8 - Helläcker direkt efter några år ifrån! Åke får nog billig spets om Björn har skallen med sig, så kan nog vara aktuellt att dubbla med favoriten
10 - Bäst
Alla - Något dålig koll men sprint, låg klass och volt skriker <10%
1,2,5,7 - Höjer sig något och bra lägen
2,5,8 - Huvudet högre
3 - Bäst. Crowns Banker är riktigt bra på sitt bästa och ser redan nu att han kommer bli mest streckintressant i loppet
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-11, 07:54   #3
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 433
Sharp$: 2426
Standard

Känns som att det är för få hästar med i SM loppet för att Seb kunna förlora. När starrusningen har lagt sig är jag övertygad om att Åke sitter bra på det i andra spår.

Alla scenarion talar för Seb:
Alt. 1
Caballion spetsar och släpper till Raja. Noras Bean får tredje inner? Vem vill ta dödens?
Deuxieme P. kanske? Oracle och Sebastian lägger sig bakom där och resten går ner till planket. Som jag läser det så hamnar han som sämst 2/3 ytter och går han sen 1,07 / 1,08 sista 6-700 så får nog Raja M vara extremt bra för att hålla undan.

Alt 2.
Fredde Larsson kör i ledningen. Antingen blir Ludde förbannad och tokpressar vilket bara gynnar Seb ännu mer eller så lägger han sig lungt på utsidan och håller uppe tempot vilket också gynnar Åke.

Alt 3.
Åke chansar med i ryggen på Caballion och smiter till spets, släpper till Raja. Rygg ledaren och slut.

Det troliga är väl att Raja får fuska bort en stor del av loppet i ledningen men det innebär bara att Åke får spara speeden. 2-3 längder är jag helt övertygad om att Seb tar på en formlös Raja sista 6-700.

Värst emot är nog Caballion om han får rygg på Raja men frågan är hur han håller ihop travet när han måste speeda sista 300?

Nej, spik och gå vidare.
anderna är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-11, 08:27   #4
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Ett andelsspel som måste lämnas in idag... Utan att bli påverkad av experter m.m.
1. 6,9 (Kolla in M.T.Fortune Winners senaste två lopp) ...slagit alla i det här fältet utom Aristocat Boko som går upp i klass
2. 2,4,8 (vet inte om Stein D är mogen att vinna över mer härdade hästar på V75... men grymma tider.
3. 10 ( När jag ser S.K. förlora då ska jag börja gardera.... Mr.Picolit slog ju nästan Raja M förut så S.K. ska säkert klara det.
4. 1,3 (Kanske tar med & 6 P.P. men är osäker på 3-åringar?)
5. 1,2,4,5,6,7,11
6. 1,2,3,5,8
7. 1,3,4,5,6

Ändrade såklart systemet som är förbjudet att göra .. Men men.
6,7,9,10
2,4,8
10 S.K
1,3
1,2,4,5,6,7
2,5
1,3,4,5,6,7
90kr per andel 10 st

Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2012-10-11 klockan 12:19.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-11, 09:19   #5
 
Reg.datum: mar 2011
Inlägg: 405
Sharp$: 970
Standard

1) Aristocat Boko upp en klass men ingen större skillnad på motstånd. Given 1:a. Värst emot är Pingus Vang som varit grym på slutet, bortsett från senaste starten som bara är att glömma (fel balans).

2) Tre hästar höjer sig. Sem Jafet, By Air och Västerbo Prestige. Mest feeling har jag för Sem Jafet som jag verkligen gillar. Avslutar sylvasst !

3) Sebastian K är given men kul att fälla stora favoriter. Oracle är given vid gardering. Likaså Raja Mirchi. Noras Bean behöver nog lopp i kroppen och Caballion räcker inte till. Spik eller tre streck ! Så är det

4) Perfection Pellini blir inte lätt att plocka ner från ledningen..... ?

5) Power M.S leder från start till mål ?

6) Jag ratar de två med mest insprugna pengar, Dileva Käll och Viola Silas, då det var länge sedan dom visade något. Victoria Fame från vinnarhålet, Global Midnight från spets, Braås Palema på klass och form, Simb Ruby på speed om tempo. Bör räcka med dessa fyra !

7) Perfect Toll är bara överlägsen här....eller ? Kanske att jag överskattar honom en aning ? Vid gardering, Truculent och Sune Palema i första hand.

Lycka till på lördag !
Dodo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-11, 09:36   #6
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 1 020
Sharp$: 8382
Standard

6
10
3
4
11
5
7
2
1
9
8
12
Aristocat Boko
Pingus Vang*
Caliber T.T.
Quicksilver
Golden Boy
Alki Flevo*
Pacific Joy
Prince Elliot
Avanti L.M.
M.T.Fortune Winner
Clouds Above
Pinot Ribb
8
9
10
1
4
6
2
3
12
11
7
5
Västerbo Prestige
G.H.Trotter
Monte Major
Guinness Trot
Sem Jafet
By Air
Stein Daylight
Ellion Jem
Jocke
United Ås
Rhodiola Rai
Yankee Flair
10
5
3
4
1
2
7
8
6
9
Sebastian K.
Raja Mirchi
Caballion
Global Investment
Noras Bean
Deuxieme Picsous
Spring Erom
Mysterious
Rutger Raket
Oracle
3
12
1
9
2
6
7
4
11
8
5
10
Manstone's Classic
Go Johnny Gogogo
Sonar Brodde
Bobbery
Yes We Can
Perfection Pellini
Åsund Hornline
Count Tooma
April Margera
Girlpower Dynamite
Stardust Lady
Search Launcher
1
5
7
10
2
4
6
11
3
9
12
8
Listas Rafiki
Power M.S.
Jitanes*
Geting Sånna
Michael November*
J.L.'s Buv
Arazi Boko
Dean Meatloaf
Yvory Queen
Zezza Hornline
Lyckes Per
Celeber Sund
8
5
2
7
1
9
10
3
4
6
Braås Palema
Viola Silas
Global Midnight
Global Kitten
Victoria Fame
Love You More
Dileva Käll
Simb Ruby
Britt Hudson
Photo Princess*
3
6
1
5
2
7
8
4
9
10
12
11
Perfect Toll
Sune Palema*
Truculent
Organic Value
Harry Haythrow
Main Kronos
Joker Stursk
Crown's Banker
Prawns
Conchita Exclusive
Avalon Spider
Cloria Victis
tonymike är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-11, 09:46   #7
 
mijo14s avatar
 
Reg.datum: maj 2012
Ort: Ystad
Inlägg: 1 373
Sharp$: 1805
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dodo Visa inlägg
1) Aristocat Boko upp en klass men ingen större skillnad på motstånd. Given 1:a. Värst emot är Pingus Vang som varit grym på slutet, bortsett från senaste starten som bara är att glömma (fel balans).

2) Tre hästar höjer sig. Sem Jafet, By Air och Västerbo Prestige. Mest feeling har jag för Sem Jafet som jag verkligen gillar. Avslutar sylvasst !

3) Sebastian K är given men kul att fälla stora favoriter. Oracle är given vid gardering. Likaså Raja Mirchi. Noras Bean behöver nog lopp i kroppen och Caballion räcker inte till. Spik eller tre streck ! Så är det

4) Perfection Pellini blir inte lätt att plocka ner från ledningen..... ?

5) Power M.S leder från start till mål ?

6) Jag ratar de två med mest insprugna pengar, Dileva Käll och Viola Silas, då det var länge sedan dom visade något. Victoria Fame från vinnarhålet, Global Midnight från spets, Braås Palema på klass och form, Simb Ruby på speed om tempo. Bör räcka med dessa fyra !

7) Perfect Toll är bara överlägsen här....eller ? Kanske att jag överskattar honom en aning ? Vid gardering, Truculent och Sune Palema i första hand.

Lycka till på lördag !
Violas gick med skor sist och körde rent pre´pare - toppform...Tror att Fredrik får gråta ut i vinnarcirklen.
mijo14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-11, 16:50   #8
 
drakens avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 986
Sharp$: 7863
Standard

Sebbe vinner väl men jag kommer att gardera. Spring Erom måste jag strecka
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-11, 17:15   #9
 
korpos avatar
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 1 147
Sharp$: 5721
Standard

Åby 111015-SM Dagen-V75

http://www.youtube.com/watch?v=I_ygU...layer_embedded

http://www.youtube.com/watch?v=2SY2g...layer_embedded
korpo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-11, 21:12   #10
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 859
Sharp$: 3457
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Om någon som har lite bättre koll på lågklassarna kan lägga ut texten skulle det uppskattas.

2,6,7,9,10,11 - Aristokraten har klättrat i klass
8 - Helläcker direkt efter några år ifrån! Åke får nog billig spets om Björn har skallen med sig, så kan nog vara aktuellt att dubbla med favoriten
10 - Bäst
Alla - Något dålig koll men sprint, låg klass och volt skriker <10%
1,2,5,7 - Höjer sig något och bra lägen
2,5,8 - Huvudet högre
3 - Bäst. Crowns Banker är riktigt bra på sitt bästa och ser redan nu att han kommer bli mest streckintressant i loppet
Köper rakt av!!

Efter Westergårds uppvisning på Åby ikväll ska han passas!

Flemmings 8:a är väl bästa hästen, gillar bara inte BG från bricka ett. Han har en j-la förmåga att vinna med löss..........

Blev så taggad att jag slängde in följande:

Registrerat spel

Datum: 2012-10-13
Bana: Åby
Spelform: V75, omg. 49

Avd Ordinarie hästar (Res.)
1 3, 5, 6, 9, 10
2 8 Västerbo Prestige*
3 10 Sebastian K.
4 1, 3, 4, 6
5 2, 4, 5, 7, 11
6 2, 3, 5, 9, 10
7 4 Crown's Banker

Vadet gäller startnummer

500 rader x 1 x 0,50 kr =
250,00 kr

Kvittonummer: 6F46 *******8801

Senast redigerad av Lillis den 2012-10-11 klockan 21:15.
Lillis är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-11, 21:17   #11
 
Klankes avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 3 715
Sharp$: 697
Standard

Risk för klen utdelning på lördag.

avd1. 6 Aristocat Boko har imponerat stort i sin nya regi och kommer att klättra några klasser till. Jag tror Åke blir svår att stå emot och väljer därmed att spika. Värst emot är nr 3 och nr 10.


avd2. Semb jafet gör det bra hela tiden och från spåret bör man hamna hyggligt på det, räknas tidigt från detta läge. Jocke är härdad i v75 och kan vara en skräll att se upp med trots spåret. Jocke såg faktiskt väldigt fin ut från 6e utvändigt senast och gick nedåt 12/800 det indikerar form tycker jag. Blir troligen tempo i loppet och då känns min ide riktigt rolig. på chanslappen tar jag istället med Stain daylight som är riktigt bra när han är på humör. By air blir svårslagen om spets men når han dit? risk för att han blir hängandes eller hamnar i dödens.


avd3. Fick stallinfo i veckan och för mig är det bara spik som gäller på Raja M. Värst emot är Caballion som troligen får loppet i rygg? kanske vill fredde prova i rygg eftersom psyket inte är det bästa när han blir alldeles för ensam. Sebbe gynnas dock inte av distansen, dock visat toppform, platschans.




avd4. Manstone classic gick snabbt i spåren senast, får en bra resa och känns intressant. Perfection Pellini kan även den öppna fort och är vass på speed. Sonar brodde har lopp ikroppen och har läget. Åsunds hornline har gjort stabila och bra insatser på slutet kan dessutom öppna snabbt. Varning! April Margera var läcker från ledningen senast, med tempo kan hon skrälla till fint %värde. Go jhonny gogo åkte dit i sista stegen senast, får lita på turen men fart och form som räcker långt med klaff. Yes we can var bra senast och är kanske inte borta här heller. Vidöppet!




avd5. Jitanes har gått bra på slutet och får nu formstarke Johan i sulkyn. ++. Power Ms har gjort det bra på slutet, vann från ledningen i finalen och såg obrukad ut. En av två? på chanslappen tar jag med bl.a Yvory queen som bör få ett fint lopp, går ofta starkt till slut. 5%. Passa även Getting sånna som har toppform och möt många bra hästar hela året, bortglömd idag på 6%




avd6. Braås palema fick lägga en rejäl speed ute i spåren senast inte konstigt att hon tröttnade. Tråkigt spår men formen är i topp och ska räknas med god chans att vinna. Viola silas körde med skor senast, (prepare) lita på att det blir barfota runt om och offensivt upplägg att vänta. Simb Ruby är ständigt underskattad, var ruggigt bra från dödens näst senast och det var inte någon bluff, blir det tempo och det klaffar kan hästen spurta ner hela packet till slut. Victoria Fame har höjt sig flera snäpp på slutet blir inte läget en fälla så bör man vara med i matchen. Hade Global Midnight visat form hade han varit tidig på alla lappar nu får han bara plats på chanslappen.




avd7. trucculent är ny i klassen, tar spets och släpper till Åkes nr 3? Får en perfekt resa i rygg ledaren och avgör på open strech? Perfekt toll är en bättre häst än Mr Picolit så tycker iallfall Åke själv. Stor chans att åke är offensiv då han har en stark häst. Dock risk för att bli nerspeedad sista 100-200. Men om åke inte ger sig in i någon rusning från början bör han väl vinna detta plätt lätt!?


Sunda lappen
avd1. 6 Aristocat Boko
avd2. 4-12
avd3. 5 Raja Mirchi
avd4. 1-3-6-7-11-12
avd5. 5-7
avd6. 1-3-5-8
avd7. 1-3
= 96 kr


Chanslappen

avd1. 6 Aristoco boko
avd2. 2-6
avd3. 3-5-10
avd4. 2-3-6-7
avd5. 3-5-7-10
avd6. 2-5
avd7. 3 Perfect toll
= 96 kr


Miljondragen är: Jocke avd2 och Åsunds Hornline i avd4 samt Victoria Fame i avd6.


God tur!

Senast redigerad av Klanke den 2012-10-13 klockan 09:58.
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-11, 22:50   #12
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lillis Visa inlägg
Köper rakt av!!

Efter Westergårds uppvisning på Åby ikväll ska han passas!

Flemmings 8:a är väl bästa hästen, gillar bara inte BG från bricka ett. Han har en j-la förmåga att vinna med löss..........

Blev så taggad att jag slängde in följande:

Registrerat spel

Datum: 2012-10-13
Bana: Åby
Spelform: V75, omg. 49

Avd Ordinarie hästar (Res.)
1 3, 5, 6, 9, 10
2 8 Västerbo Prestige*
3 10 Sebastian K.
4 1, 3, 4, 6
5 2, 4, 5, 7, 11
6 2, 3, 5, 9, 10
7 4 Crown's Banker

Vadet gäller startnummer

500 rader x 1 x 0,50 kr =
250,00 kr

Kvittonummer: 6F46 *******8801
Snyggt och helt rätt att gå på spik egentligen på Bankern i sista. Krävs dock att han är på tårna för dagen och att Tollen är kanske lite sämre än normalt för att det ska klaffa där. Jag kommer högst troligt att singla favoriten på V7 och spela Bankern på DD. Loppet på Årjäng för två år sen jag såg på plats sitter fortfarande på näthinnan och några segrar även i år där han varit helläcker Bankern, fan vet om jag inte ska följa ditt exempel och spika Bosse på allt! 2,75 på plats på Expekt nu tar jag direkt, han har 69% plats (83% om man undantar de 9 galopperna). En slant på 9,50 vinnare också.

Tycker Prince Elliot är en av de andra mycket streckintressanta i omgången, från Svensson till Lindblom är en jäkla skjuts uppåt. Fint läge och duger bra i klassen också. Rycker platsoddset 6,50 på Expekt direkt!

Undrar om inte Viola plockar hem Sto-SM ändå, en jäkla häst är det och laddad för den här uppgiften. Utgång högst troligt. På läget och open stretch ska nog Victoria Fame med också. De två segrarna hon tagit på sistone har varit duktigt imponerande och Söderkvist är taktiskt duktig att jobba stretchen på Åby.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-11, 23:16   #13
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Sådär, då var det ordnat. Om inga avgörande strykningar kommer in lägger jag det här.

2,6,7,9,10,11
6,8
10
1,2,3,4,6,7,8,9,12
2,5,7
2,5,8
1,3,4,5
Utgång: Aristokraten/Viola
864 bagis
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-12, 00:09   #14
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 69
Sharp$: 1070

Lemon Dra
Stats: 1569 - 4934 - 219
ROI: 110.71%
Vinstprocent: 24.13%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Snyggt och helt rätt att gå på spik egentligen på Bankern i sista. Krävs dock att han är på tårna för dagen och att Tollen är kanske lite sämre än normalt för att det ska klaffa där. Jag kommer högst troligt att singla favoriten på V7 och spela Bankern på DD. Loppet på Årjäng för två år sen jag såg på plats sitter fortfarande på näthinnan och några segrar även i år där han varit helläcker Bankern, fan vet om jag inte ska följa ditt exempel och spika Bosse på allt! 2,75 på plats på Expekt nu tar jag direkt, han har 69% plats (83% om man undantar de 9 galopperna). En slant på 9,50 vinnare också.

Tycker Prince Elliot är en av de andra mycket streckintressanta i omgången, från Svensson till Lindblom är en jäkla skjuts uppåt. Fint läge och duger bra i klassen också. Rycker platsoddset 6,50 på Expekt direkt!

Undrar om inte Viola plockar hem Sto-SM ändå, en jäkla häst är det och laddad för den här uppgiften. Utgång högst troligt. På läget och open stretch ska nog Victoria Fame med också. De två segrarna hon tagit på sistone har varit duktigt imponerande och Söderkvist är taktiskt duktig att jobba stretchen på Åby.
Unibet har börjat med fasta odds på trav igen, Crown' Banker står i 15ggr på vinnare och 3.85 på plats.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Stekel (+10)
satori är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-12, 08:01   #15
 
capones avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Värmland
Inlägg: 2 391
Sharp$: 13249
Standard

Är inte Power Ms lördagens bästa spik
capone är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Svara



td