Citat:
Ursprungligen postat av mr_zez
Ska se om jag kan bringa lite mer klarhet i detta.
Chipdumping är aldrig tillåtet, det är ett allvarligt brott mot alla nätverks regler och kontona låses direkt när det upptäcks. Ibland är det spelbolagen som upptäcker det och ibland nätverken. Ibland så gör man skillnad på friendly chipdump och fraudulent chipdump, dvs om man skickat lite pengar till en kompis eller om man använt stulna kreditkort för att tvätta pengar. I vissa fall kan kontot öppnas igen om det är en friendly chipdump efter att alla inblandade spelare är verifierade och en rimlig förklaring har givits (antagligen anledningen till att Betsafe begärde in alla dessa dokument). Detta är dock helt upp till pokernätverket och inte till spelsidan, säger nätverket nej så är det nej och då kvittar det hur mycket man ångrar sig, inte visste osv. Alla spelsidor/nätverk har full rätt att stänga ett konto samt inte betala ut eventuella pengar om det misstänks fusk eller annan aktivitet som bryter mot terms and conditions. Att kräva att nätverket ska bevisa att man chipdumpat kommer man inget vart med utan de låser bara konton när det står klart att någon olovlig handling begåtts.
I TS fall så skulle jag säga att pokernätverket har bestämt sig för att detta är en klar chipdump och att du brutit mot reglerna och att du kommer inte komma någon vart med att klaga eller skicka in mail, ringa osv. Har spelsidan fått ett nej från nätverket så står det 100 % fast. Iallafall i alla de chipdumpingärenden som jag har sett.
En sak som är märklig i alla dessa ärenden är att i princip samtliga som får sina konton låsta för chipdumping känner minst en advokat och en journalist som ska ta sig an fallet.
Rutinen kan säkert skilja sig från sida till sida men grunden är detsamma. Jobbar på Malta i just spelbranschen. Har ni några fler frågor på detta så ska jag försöka besvara dem efter bästa förmåga. Är dock inte så aktiv på forumet men ska hålla lite koll.
Fredens liljor!
|
Kollar du sidan efter tips att sjustera din arbetsgivares odds med...?
|