Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-10-13, 00:00   #46
 
Mr.DEEs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 143
Sharp$: 1033
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av messijah Visa inlägg
skitsnack.

Vad du säger är att om det är vita pengar som används vid chipdumping så är allt ok? Va fan snackar du om?

Du verkar tro att om man chipdumpar rätt så får man lov att göra det. Du, om någon, verkar dummare än Daniel_.
Ojdå, vad du verkar bitter? Varför dessa påhopp? Har inte någonstans sagt att det är tillåtet så förstår inte vad du har fått det ifrån. Ännu en gång folk med deras egna slutsatser. Skrev klart och tydligt att det är emot reglerna MEN att utfallet av utredningen bestämmer vad som händer med pengarna.

PS. Om man Chipdumpar rätt så blir man inte tagen

Senast redigerad av Mr.DEE den 2012-10-13 klockan 00:02. Anledning: tillägg
Mr.DEE är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-13, 00:16   #47
 
messijahs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Malmö baby
Inlägg: 350
Sharp$: 825

**Five in the sky, six mus
Stats: 0 - 0 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Mr.DEE Visa inlägg
Ojdå, vad du verkar bitter? Varför dessa påhopp? Har inte någonstans sagt att det är tillåtet så förstår inte vad du har fått det ifrån. Ännu en gång folk med deras egna slutsatser. Skrev klart och tydligt att det är emot reglerna MEN att utfallet av utredningen bestämmer vad som händer med pengarna.

PS. Om man Chipdumpar rätt så blir man inte tagen
jag är bitter ja, läste du inte mitt inlägg om varför??

Jag är dessutom bitter därför du försöker intala ts om att han kan få pengarna tillbaka, vilket han så klart inte kommer att få. Läs vad du själv skrev "
så kan det finnas en chans att ni får några pengar." NEJ. Fusk är fusk är fusk.
Att du låtsas som att du vet vad som gäller är inte sant. Inget av det är sant.
Du vet inte och du har fel. Så nigga please.
messijah är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-13, 00:35   #48
 
Mr.DEEs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 143
Sharp$: 1033
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av messijah Visa inlägg
jag är bitter ja, läste du inte mitt inlägg om varför??

Jag är dessutom bitter därför du försöker intala ts om att han kan få pengarna tillbaka, vilket han så klart inte kommer att få. Läs vad du själv skrev "
så kan det finnas en chans att ni får några pengar." NEJ. Fusk är fusk är fusk.
Att du låtsas som att du vet vad som gäller är inte sant. Inget av det är sant.
Du vet inte och du har fel. Så nigga please.
Ja, jag läste ditt inlägg. Vad har din bitterhet mot Daniel med mig att göra? Blir du bitter över allt du inte håller med om? Hur vet du att jag låtsats? Vad har du för erfarenhet om hur dessa ärenden hanteras? Jag VET om att det finns chans att han kan få pengar. Dude relax. Orka bli sur över sak som inte har med en själv att göra
Mr.DEE är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-13, 11:21   #49
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 3
Sharp$: 22
Standard

Ska se om jag kan bringa lite mer klarhet i detta.

Chipdumping är aldrig tillåtet, det är ett allvarligt brott mot alla nätverks regler och kontona låses direkt när det upptäcks. Ibland är det spelbolagen som upptäcker det och ibland nätverken. Ibland så gör man skillnad på friendly chipdump och fraudulent chipdump, dvs om man skickat lite pengar till en kompis eller om man använt stulna kreditkort för att tvätta pengar. I vissa fall kan kontot öppnas igen om det är en friendly chipdump efter att alla inblandade spelare är verifierade och en rimlig förklaring har givits (antagligen anledningen till att Betsafe begärde in alla dessa dokument). Detta är dock helt upp till pokernätverket och inte till spelsidan, säger nätverket nej så är det nej och då kvittar det hur mycket man ångrar sig, inte visste osv. Alla spelsidor/nätverk har full rätt att stänga ett konto samt inte betala ut eventuella pengar om det misstänks fusk eller annan aktivitet som bryter mot terms and conditions. Att kräva att nätverket ska bevisa att man chipdumpat kommer man inget vart med utan de låser bara konton när det står klart att någon olovlig handling begåtts.

I TS fall så skulle jag säga att pokernätverket har bestämt sig för att detta är en klar chipdump och att du brutit mot reglerna och att du kommer inte komma någon vart med att klaga eller skicka in mail, ringa osv. Har spelsidan fått ett nej från nätverket så står det 100 % fast. Iallafall i alla de chipdumpingärenden som jag har sett.

En sak som är märklig i alla dessa ärenden är att i princip samtliga som får sina konton låsta för chipdumping känner minst en advokat och en journalist som ska ta sig an fallet.

Rutinen kan säkert skilja sig från sida till sida men grunden är detsamma. Jobbar på Malta i just spelbranschen. Har ni några fler frågor på detta så ska jag försöka besvara dem efter bästa förmåga. Är dock inte så aktiv på forumet men ska hålla lite koll.

Fredens liljor!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gimli (+5)
mr_zez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-13, 11:51   #50
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mr_zez Visa inlägg
Ska se om jag kan bringa lite mer klarhet i detta.

Chipdumping är aldrig tillåtet, det är ett allvarligt brott mot alla nätverks regler och kontona låses direkt när det upptäcks. Ibland är det spelbolagen som upptäcker det och ibland nätverken. Ibland så gör man skillnad på friendly chipdump och fraudulent chipdump, dvs om man skickat lite pengar till en kompis eller om man använt stulna kreditkort för att tvätta pengar. I vissa fall kan kontot öppnas igen om det är en friendly chipdump efter att alla inblandade spelare är verifierade och en rimlig förklaring har givits (antagligen anledningen till att Betsafe begärde in alla dessa dokument). Detta är dock helt upp till pokernätverket och inte till spelsidan, säger nätverket nej så är det nej och då kvittar det hur mycket man ångrar sig, inte visste osv. Alla spelsidor/nätverk har full rätt att stänga ett konto samt inte betala ut eventuella pengar om det misstänks fusk eller annan aktivitet som bryter mot terms and conditions. Att kräva att nätverket ska bevisa att man chipdumpat kommer man inget vart med utan de låser bara konton när det står klart att någon olovlig handling begåtts.

I TS fall så skulle jag säga att pokernätverket har bestämt sig för att detta är en klar chipdump och att du brutit mot reglerna och att du kommer inte komma någon vart med att klaga eller skicka in mail, ringa osv. Har spelsidan fått ett nej från nätverket så står det 100 % fast. Iallafall i alla de chipdumpingärenden som jag har sett.

En sak som är märklig i alla dessa ärenden är att i princip samtliga som får sina konton låsta för chipdumping känner minst en advokat och en journalist som ska ta sig an fallet.

Rutinen kan säkert skilja sig från sida till sida men grunden är detsamma. Jobbar på Malta i just spelbranschen. Har ni några fler frågor på detta så ska jag försöka besvara dem efter bästa förmåga. Är dock inte så aktiv på forumet men ska hålla lite koll.

Fredens liljor!

Kollar du sidan efter tips att sjustera din arbetsgivares odds med...?
__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-13, 11:55   #51
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 3
Sharp$: 22
Standard

Pilkast: haha nä det är inte min avdelning
mr_zez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-13, 12:21   #52
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

Har bara skummat igenom den här tråden som hastigast men har trådförfattaren någonstans förklarat varför han inte bara lånade ut pengar till kompisen på ett normalt sätt via uttag i bankomat eller vanlig överföring (bank till bank)?
Om det nu var så bråttom (tyckte jag läste något om det i inledningen) för kompisen att få likviditet så ter sig ju ovan nämnda lösningar mest logiskt?

Beroende på svaret har vi någon hela förklaringen till hur det ligger till?

Ett misstag eller ett troll som gråter ut...

Senast redigerad av doob den 2012-10-13 klockan 12:22.
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-15, 12:51   #53
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 12
Sharp$: 25
Standard

Hej igen grabbar!

Nu har jag fått tillbaka 4 000kr iaf, alltså de pengarna jag satt in. Detta satte de in utan att säga något alls till mig, så jag förstår verkligen inte vad de sysslar med...

Ska ringa dem ikväll och fråga dom vad dom pysslar med egentligen. Får väl vara lite nöjd med tanke på att jag fått tillbaka en del iaf.

Citat:
Ursprungligen postat av doob Visa inlägg
Har bara skummat igenom den här tråden som hastigast men har trådförfattaren någonstans förklarat varför han inte bara lånade ut pengar till kompisen på ett normalt sätt via uttag i bankomat eller vanlig överföring (bank till bank)?
Om det nu var så bråttom (tyckte jag läste något om det i inledningen) för kompisen att få likviditet så ter sig ju ovan nämnda lösningar mest logiskt?

Beroende på svaret har vi någon hela förklaringen till hur det ligger till?

Ett misstag eller ett troll som gråter ut...
Nej du doob, någon bra förklaring finns inte och visst vore det smidigast att bara låna ut pengarna, men jag brukar tippa ganska mycket så har konton på lite olika sidor och då tänkte jag att jag kunde lika väl dra över hans pengar till mitt konto. Vilket inte var alls smart, inte alls.

För att tillägga en sak, jag behöver ingen som helst sympati från någon. Syftet med denna tråden var att ev. få hjälp av någon som vet vad man kan göra eller vart i samma eller en liknande situation.

Tack igen till er som försökt hjälpa mig!

EDIT: Till mr_zez, du sa ju att ett sådant beslut står 100% fast, hur kommer det sig då att de betalar ut en del av summan till mig då? Känns väldigt lustigt. Men antar att dom behövde lite extra cash till personalfesten.

Till Messijah: Tack för ett galet underhållande svar, skrattade rakt ut t.om. Känner igen det där med flickvännen! Haha

Senast redigerad av Daniel_ den 2012-10-15 klockan 12:58.
Daniel_ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-15, 20:08   #54
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 3
Sharp$: 22
Standard

Daniel_ : Jag sa i de fall som jag varit med om. Det kan vara så att du har varit en bra splare tidigare och det är därför Betsafe betalar ut din insats. De vill vara schyssta mot dig. De pengarna som chipdumpats kommer med största sannolikhet inte att betalas ut. Spelbolagen tjänar inget på att en bra spelare blir låst för chipdumping om det bara är en friendly sådan. Som sagt så är det pokernärverken som har sista ordet. Skönt att du fick tillbaks en liten slant iallafall
mr_zez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-16, 11:59   #55
 
Mr.DEEs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 143
Sharp$: 1033
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Daniel_ Visa inlägg
Hej igen grabbar!

Nu har jag fått tillbaka 4 000kr iaf, alltså de pengarna jag satt in. Detta satte de in utan att säga något alls till mig, så jag förstår verkligen inte vad de sysslar med...

Ska ringa dem ikväll och fråga dom vad dom pysslar med egentligen. Får väl vara lite nöjd med tanke på att jag fått tillbaka en del iaf.



Nej du doob, någon bra förklaring finns inte och visst vore det smidigast att bara låna ut pengarna, men jag brukar tippa ganska mycket så har konton på lite olika sidor och då tänkte jag att jag kunde lika väl dra över hans pengar till mitt konto. Vilket inte var alls smart, inte alls.

För att tillägga en sak, jag behöver ingen som helst sympati från någon. Syftet med denna tråden var att ev. få hjälp av någon som vet vad man kan göra eller vart i samma eller en liknande situation.

Tack igen till er som försökt hjälpa mig!

EDIT: Till mr_zez, du sa ju att ett sådant beslut står 100% fast, hur kommer det sig då att de betalar ut en del av summan till mig då? Känns väldigt lustigt. Men antar att dom behövde lite extra cash till personalfesten.

Till Messijah: Tack för ett galet underhållande svar, skrattade rakt ut t.om. Känner igen det där med flickvännen! Haha
Told you so. För mycket folk utan någon kunskap som gillar att säga sitt utan egentligen veta något. Fick din vän också tillbaka sin del?
Mr.DEE är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-21, 20:27   #56
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 12
Sharp$: 25
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Mr.DEE Visa inlägg
Told you so. För mycket folk utan någon kunskap som gillar att säga sitt utan egentligen veta något. Fick din vän också tillbaka sin del?
Hej igen!

Sorry för ett sent svar. Men nej, min polare fick inte några pengar och det verkar inte som det finns något att göra. Både han och jag har pratat med betsafe och jag har även skickat mail till LGA. Har däremot inte fått något svar av dem ännu.
Daniel_ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-06-02, 12:39   #57
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 21
Sharp$: 69
Standard

Gammal tråd kanske men det enda jag har att tillägga är att, hur i h.....e kund ni erkänna det ni gjort ?
Wiggy66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td