Citat:
Ursprungligen postat av dablo
Sena matcherna då:
Buffalo - Arizona PASS
Skador på nyckelspelare i båda lagen gör att det blir pass här.
New England - Seattle NE -3.5
Hade Seattle bara haft en offensiv att räkna med hade jag aldrig spelat NE här. Men tror inte man kommer kunna hålla Brady och gänget ifrån att ta 6-7 poäng i varje kvart.
Minnesota - Washington MIN +1
Jag har personligen trott mycket på Vikings i år och dom verkar ju ha levt upp till det så här långt. Jag kommer gå med dom idag också. Redskins är beroende av sitt running game och Minnesota kommer förmodligen inte släppa dom alls idag. Minnesota's running def är rankat #6 och har bara släppt EN running TD så här långt.
N.Y. Giants - San Francisco SF -6.5
Jag vet vad Giants kan, men det spelar ingen roll för mig att dom har ett passningspel som är rankat #3. Kontrar den med 49'ers passnigsförsvar med rank #2, rush def på #7 och ett springande anfall som är rankat #1. Känns inte som det finns motivation alls att spela på Giants här.
Green Bay - Houston PASS
Tror på Houston i denna, men ett GB med ett "måste" är ingen rolig uppgift. Tror denna blir en tajt historia och max ett FG som avgör. Så i det läget borde man kanske spela GB, men med tanke på hur man säckat ihop det senaste avstår jag hellre.
|
Grejen är att även om inte Wilson slänger allt för många tds eller konverterar många 1st downs så har dem hyfsad kraft i deras rushoffense med Lynch. Blir en grym match, förhoppningsvis låser de Brady som de gjorde med Rodgers och hans Cheeseheads Blir en grym match iaf där regnet kommer spruta ner, vems fördel det är till får man väl se.