Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-10-12, 16:33   #16
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 160
Sharp$: 2208
Standard

Steelers råkade ju ut för skada på skada under matchen. Man började undra om dom skulle få slut på spelare.
Så dom gjorde det förhållandevis bra ändå.
Tycker rent generellt dock att man bör passa sig (eller har bra värde) för TNF/MNF där underdog har hemmaplan.
__________________
Tennis:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

F1:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
ExtraCheese är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-12, 16:54   #17
 
dablos avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 114
Sharp$: 885
Standard

Jo, men dom va inget vidare innan skadorna heller. Trodde dock det skulle bli bra när dom fixa en TD direkt. Men sen tog det stopp

För övrigt så kollade jag på mötet mellan Dolphins - Rams till helgen. Fan vet om man vågar köra Rams ändå. Dolphins rush Def har vart grymt bra och förmodligen kommer Rams till spel utan WR Amendola... Vart ska man komma framåt? Dolphins däremot har ju haft bra rush det senaste. Hade man inte förlorat i overtime mot både Jets och Cardinals hade man vart 4-1 nu. Någon som har en motivering till varför ni spelar Rams så bjud gärna på den

Senast redigerad av dablo den 2012-10-12 klockan 16:59.
dablo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-12, 17:23   #18
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 120
Sharp$: 1735

ussports
Stats: 20 - 9 - 0
ROI: 126.82%
Vinstprocent: 68.97%

Standard

Du har helt rätt, Blir svårt för Rams att göra poäng speciellt nu när de är on the road också. Känns som en väldigt poängsnål match där det blir coinflip mellan vilka som täcker spreaden : )
eklund81 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-12, 18:22   #19
 
Archs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 3 910
Sharp$: 6757

Smirnoff Ice
Stats: 1059 - 1080 - 44
ROI: 98.87%
Vinstprocent: 49.51%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dablo Visa inlägg
För övrigt så kollade jag på mötet mellan Dolphins - Rams till helgen. Fan vet om man vågar köra Rams ändå. Dolphins rush Def har vart grymt bra och förmodligen kommer Rams till spel utan WR Amendola... Vart ska man komma framåt? Dolphins däremot har ju haft bra rush det senaste. Hade man inte förlorat i overtime mot både Jets och Cardinals hade man vart 4-1 nu. Någon som har en motivering till varför ni spelar Rams så bjud gärna på den
Du har precis skrivit varför man ska spela mot Rams.



MIA -4 @1.962 1u
Går linan ner till -3, då det ser ut som om Rams blir populär pick, så tar jag 1u till
__________________
[aka illen]
MLB 2010 74-83-7 +1.25u
NBA 2013 158-111-5 $$
Arch är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-13, 14:03   #20
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 160
Sharp$: 2208
Standard

Rams:
Rush Offense: 22nd (94.6/game)
Pass Offense: 30th (183.4/game)
Rush Defense: 18th (117.2/game)
Pass Defense: 12th (218.2/game)

Dolphins:
Rush Offense: 8th (135.6/game)
Pass Offense: 18th (237.8/game)
Rush Defense: 1st (61.4/game)
Pass Defense: 26th (281.8/game)

Rush offense/defense helt klart fördel Dolphins, även fall Rams har hyffsad rush defense. Rams har ju usel pass statistik offensivt, men är inte dåliga på att försvara mot dom.
Att Amendola saknas tycker jag inte behöver spela såpass stor roll, de har ändå ganska hyffsade recievers i Gibson, Givens och TE Kendricks. Det är ju först denna säsongen som Amendola varit bra, ungefär som Hartline i dolphins som snart är förbi sitt förra årsbästa i recieving yards.

Enligt mig ligger linan rätt, och får därmed svårt att välja en sida och avstår antagligen spel på denna. Tycker det är som eklund81 säger; coinflip mellan vilka som täcker.

Andra matcher som är intressanta dock:
Bills, som blandar och ger, att repa sig och slå Cardinals. Linan har gått ned från +4.5 > +4 på Bills.
Giants att täcka +6.5 mot 49ers, i en trolig tät och jämn match.
Tycker Bengals borde vara större favorit än -1 mot Browns, men Browns första vinst kanske kommer nu.
Sen är det alltid trevligt att få Packers som underdog.
__________________
Tennis:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

F1:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
ExtraCheese är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-13, 19:20   #21
 
Archs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 3 910
Sharp$: 6757

Smirnoff Ice
Stats: 1059 - 1080 - 44
ROI: 98.87%
Vinstprocent: 49.51%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ExtraCheese Visa inlägg
Att Amendola saknas tycker jag inte behöver spela såpass stor roll, de har ändå ganska hyffsade recievers i Gibson, Givens och TE Kendricks.


Amendola har haft 44 av 107 targets för Rams WRs totalt för säsongen. 32 av lagets totala 58 rec är hans, 395 av 846 passing yrds.

Inte nog med att han är klart Bradfords fav target, han spelar dessutom i slot på korta routs. Ska man komma ifrån sitt spel och gå längre än de vill, speciellt när man lägger till att Cam Wake har varit riktigt bra i pass-rush och är i toppen med 5.5 sacks bara bakom Clay Matthews och J. Houston och Rams pass-protection är inget vidare? Eller ska de ändå försöka att forcera slot med en reciever som inte har någon kemi med Bradford? Det är bara att vänta sig INTs om tajmingen är lite off när man kastar i trafik.

Annars blir det kvar att man ska förlita sig på run...
__________________
[aka illen]
MLB 2010 74-83-7 +1.25u
NBA 2013 158-111-5 $$
Arch är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-13, 23:56   #22
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 160
Sharp$: 2208
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Arch Visa inlägg
Amendola har haft 44 av 107 targets för Rams WRs totalt för säsongen. 32 av lagets totala 58 rec är hans, 395 av 846 passing yrds.

Inte nog med att han är klart Bradfords fav target, han spelar dessutom i slot på korta routs. Ska man komma ifrån sitt spel och gå längre än de vill, speciellt när man lägger till att Cam Wake har varit riktigt bra i pass-rush och är i toppen med 5.5 sacks bara bakom Clay Matthews och J. Houston och Rams pass-protection är inget vidare? Eller ska de ändå försöka att forcera slot med en reciever som inte har någon kemi med Bradford? Det är bara att vänta sig INTs om tajmingen är lite off när man kastar i trafik.

Annars blir det kvar att man ska förlita sig på run...
Visst, Amendola är ett avbräck givetvis. Men, som så ofta är fallet, så borde andra kunna stiga fram och ta ansvaret, och ta av Amendolas targets. Vem det blir, speciellt på dom korta, låter jag vara osagt. Och jag tycker nog Rams har spelarna för detta. Dock är ju Rams passing offense inte speciellt bra rent generellt från första början.

Det som skiljer Dolphins åt mot Cardinals är egentligen att Dolphins har bättre run, både offense och defense, och det är deras run offense Rams kommer få problem med och måste stoppa. Det är egentligen "bara" det.

Dolphins passing defense är ju dessutom sämre än Cardinals, så det borde finnas utrymme även med Amendola borta, och med Cameron Wake. Som för övrigt är bakom Matthews, Watt, Atkins, Houston och Quinn. Men jag ser din poäng.

Lycka till på ditt spel dock, jag hoppas du vinner. Som sagt, jag kommer nog avstå spel då jag tycker linan ligger rätt på runt -4. Blir den -5 dock tycker jag det börjar bli lockande för ett Rams spel.

__________________
Tennis:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

F1:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
ExtraCheese är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-14, 00:40   #23
 
dablos avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 114
Sharp$: 885
Standard

Mycket snack om Cardinals i den posten
dablo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-14, 01:07   #24
 
Archs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 3 910
Sharp$: 6757

Smirnoff Ice
Stats: 1059 - 1080 - 44
ROI: 98.87%
Vinstprocent: 49.51%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ExtraCheese Visa inlägg

Dolphins passing defense är ju dessutom sämre än Cardinals, så det borde finnas utrymme även med Amendola borta, och med Cameron Wake. Som för övrigt är bakom Matthews, Watt, Atkins, Houston och Quinn.
Hmm undrade ju vad som hade hänt med Watt, måste ha tittat på fel lista, men ja, Wake är iaf en av de bättre pass-rushers hittills.
Det är bara att jag inte litar på Bradford när han ska vara ur sin comfort zone och ha en säker reciever i slot att komma till, med ett överhängande hot som Wake är. Lägg till att Miami kan stoppa run, att de spelar hemma, så räcker det för mig.

Ser ut som om linan rör på sig åt "fel håll" också. Om vi ska analysera det så är väl rörelsen från 4 till 6 inte så viktig då inga nyckel tal träffas, utan mer troligt är det att man vill slippa köp av poäng, antar jag
__________________
[aka illen]
MLB 2010 74-83-7 +1.25u
NBA 2013 158-111-5 $$
Arch är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-14, 11:33   #25
 
dablos avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 114
Sharp$: 885
Standard

Mina Leans så här långt på de tidiga matcherna idag:

Indianapolis - N.Y. Jets PASS
Colts utan Robert Mathis och Jets får förmodligen tillbaka Dustin Keller. Men jag ser att denna matchen kan gå precis hur som helst.

St. Louis - Miami MIA-4
Är väl bara läsa vad jag skrivit tidigare i tråden.

Oakland - Atlanta ATL -9
Atlantas sätt att fixa problem & vinster på, inte då minst senast gör att dom inte tar något för givet idag. Samtidigt så låter Oakland motståndaren få alldeles för mycket passningar att nå fram. Jag skulle aldrig våga spela Oakland i denna och jag tror Atlanta fixar denna lätt idag.

Dallas - Baltimore DAL +3
Med Costa & Spencer troligen tillbaka idag så känns Dallas ännu starkare. Deras pass def är rankat #1 och jag lägger hellre poängen på Dallas här då jag tror man inte täcker linan idag mot ett för starkt försvar.

Cincinnati - Cleveland CIN ML
Tycker överlag att Cincinnati ser starkare ut och jag vill inte välja sida på ett hcp här så blir bara rak ML på Cin.

Detroit - Philadelphia DET+3.5
Med Avril tillbaka i Detroit samt att jag tror vi får se Delmas göra comeback idag så vågar jag inte ta PHI i denna. Jag tror det blir skillnad med max ett FG och då ska denna täcka upp åt vilket håll det än går.

Kansas City - Tampa Bay PASS
Blir inte klok på denna matchen alls och passar.
dablo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-14, 12:06   #26
 
dablos avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 114
Sharp$: 885
Standard

Sena matcherna då:

Buffalo - Arizona PASS
Skador på nyckelspelare i båda lagen gör att det blir pass här.

New England - Seattle NE -3.5
Hade Seattle bara haft en offensiv att räkna med hade jag aldrig spelat NE här. Men tror inte man kommer kunna hålla Brady och gänget ifrån att ta 6-7 poäng i varje kvart.

Minnesota - Washington MIN +1
Jag har personligen trott mycket på Vikings i år och dom verkar ju ha levt upp till det så här långt. Jag kommer gå med dom idag också. Redskins är beroende av sitt running game och Minnesota kommer förmodligen inte släppa dom alls idag. Minnesota's running def är rankat #6 och har bara släppt EN running TD så här långt.

N.Y. Giants - San Francisco SF -6.5
Jag vet vad Giants kan, men det spelar ingen roll för mig att dom har ett passningspel som är rankat #3. Kontrar den med 49'ers passnigsförsvar med rank #2, rush def på #7 och ett springande anfall som är rankat #1. Känns inte som det finns motivation alls att spela på Giants här.

Green Bay - Houston PASS
Tror på Houston i denna, men ett GB med ett "måste" är ingen rolig uppgift. Tror denna blir en tajt historia och max ett FG som avgör. Så i det läget borde man kanske spela GB, men med tanke på hur man säckat ihop det senaste avstår jag hellre.
dablo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-14, 13:24   #27
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 120
Sharp$: 1735

ussports
Stats: 20 - 9 - 0
ROI: 126.82%
Vinstprocent: 68.97%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dablo Visa inlägg
Sena matcherna då:

Buffalo - Arizona PASS
Skador på nyckelspelare i båda lagen gör att det blir pass här.

New England - Seattle NE -3.5
Hade Seattle bara haft en offensiv att räkna med hade jag aldrig spelat NE här. Men tror inte man kommer kunna hålla Brady och gänget ifrån att ta 6-7 poäng i varje kvart.

Minnesota - Washington MIN +1
Jag har personligen trott mycket på Vikings i år och dom verkar ju ha levt upp till det så här långt. Jag kommer gå med dom idag också. Redskins är beroende av sitt running game och Minnesota kommer förmodligen inte släppa dom alls idag. Minnesota's running def är rankat #6 och har bara släppt EN running TD så här långt.

N.Y. Giants - San Francisco SF -6.5
Jag vet vad Giants kan, men det spelar ingen roll för mig att dom har ett passningspel som är rankat #3. Kontrar den med 49'ers passnigsförsvar med rank #2, rush def på #7 och ett springande anfall som är rankat #1. Känns inte som det finns motivation alls att spela på Giants här.

Green Bay - Houston PASS
Tror på Houston i denna, men ett GB med ett "måste" är ingen rolig uppgift. Tror denna blir en tajt historia och max ett FG som avgör. Så i det läget borde man kanske spela GB, men med tanke på hur man säckat ihop det senaste avstår jag hellre.

Grejen är att även om inte Wilson slänger allt för många tds eller konverterar många 1st downs så har dem hyfsad kraft i deras rushoffense med Lynch. Blir en grym match, förhoppningsvis låser de Brady som de gjorde med Rodgers och hans Cheeseheads Blir en grym match iaf där regnet kommer spruta ner, vems fördel det är till får man väl se.

Senast redigerad av eklund81 den 2012-10-14 klockan 13:30.
eklund81 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-14, 13:31   #28
 
dablos avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 114
Sharp$: 885
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av eklund81 Visa inlägg
Grejen är att även om inte Wilson slänger allt för många tds eller konverterar många 1st downs så har dem hyfsad kraft i deras rushoffense med Lynch. Blir en grym match, förhoppningsvis låser de Brady som de gjorde med Rodgers och hans Cheeseheads Blir en grym match iaf!
Jag tvekar inte på att det blir en grym match. Känns bara som NE har mer att komma med offensivt. Eller jag vet. Väger det mot vilka poäng Seattle's anfall kan komma att ta och tror inte det väger upp det. Senare ikväll vet vi
dablo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-14, 18:00   #29
 
hetsarns avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 382
Sharp$: 1736

hetsarn NFL
Stats: 238 - 208 - 14
ROI: 110.76%
Vinstprocent: 53.36%

Standard

Väldigt bra satta linor på tidiga matcherna tycker jag, brukar hitta 4-5 spel jag gillar utan problem. Nu blev det två spel; PHI/DET u47.5 och CLE +2.5
__________________
"Are you gonna bust somebody in their mouth!?"
hetsarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-15, 01:01   #30
 
hetsarns avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 382
Sharp$: 1736

hetsarn NFL
Stats: 238 - 208 - 14
ROI: 110.76%
Vinstprocent: 53.36%

Standard

Hur går tankarna inför Houston - Green Bay? Jag lutar åt underspel.
__________________
"Are you gonna bust somebody in their mouth!?"
hetsarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td