Ett långtidsspel (om man nu kan kalla det så när det bara handlar om en vecka) till Stockholm Open som drar igång imorgon Måndag.
Ogiltigt spel-ID: 1233711
Spelar att Berdych vinner turneringen. Vill poängtera att alla bolag inte släppt oddsen än så kan komma att finnas till högre odds. Men vill inte riskera att det hinner sjunka i odds.
Stockholm Open har i år ett väldigt bra startfält om man jämför med hur det sätt ut de senaste åren. De två spelarna som sticker ut är just Berdych och Tsonga. Tittar man på oddsen så är det mellan dessa herrar det ska stå. Nu är det ingen av spelarna som besitter någon storform. Just BErdych och Tsonga mötes häromdagen bara och Berdych vann ganska klart i 2 raka set. Tsonga tog flera Medical Timeouts och åsikterna om vad det beror på går isär. Dock ser jag Berdych som den något bättre spelaren av de två.
Tittar man på resten av startfältet så finns namn som Monfils och Almagro. Men jag tror inte någon av dessa herrar ska kunna hota då de inte gjort något anmärkningsvärt resultat under senaste tiden. Tycker helt klart att 3.50 är lite väl högt när det kommer till detta spel och värderar hans chanser att vinna turneringen högre än så.
Det är alltid lite klurigt att spela på dessa lite mindre turneringar och framförallt när säsongen närmar sig slutet och många spelare är slitna eller har motivationsbrist. Men här kan jag inte se att någon ska kunna hota Berdych av någon av ovanstående anledningar.