Visa ett inlägg
Gammal 2012-10-14, 21:06   #122
Overplayer

Overplayers avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 3435

OVERPLAYERPICKS
Stats: 459 - 537 - 50
ROI: 101.38%
Vinstprocent: 46.08%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BlackCobra Visa inlägg
Kan vara fel ute men får man inte oftast bättre odds om man spelar spelaren som vinnare i alla matcher med vinstpengarna sedan förra rundan?

Säg att han står i 1.75 i en final så lär man väl få mer än dubbla pengarna totalt på samtliga andra matcher? Speciellt om man är tidigt ute då man redan vet att man ska spela vinnare på spelarens samtliga matcher?
Har sett dessa teorier och tankegångar några gånger och i teorin kan det säkert stämma. Men det finns ett flertal problem med det. För det första är detta en 250 turnering. Berdych går in i andra omgången och spelar därmed max 4 matcher (finalen medräknad) Därför kan det vara ett gränsfall vad gäller oddsfördelen med att spela match för match. Tror han kommer vara relativt stor favorit i de flesta matcher.

För det andra grundar det sig på att man hugger eventuella odds väldigt tidig precis som du nämnde och måste vara på hugget när de släpps. För mig funkar inte detta alls då jag jobbar mer än vad som är vettigt och har familj med barn. Så i praktiken funkar det inte för mig även om det säkerligen kan vara vettigt för andra
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
BlackCobra (+1)
Overplayer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat