V65 Umåker 1/11
V65 på gamla hennabanan ikväll, dax att få igång lite tugg kring den, tycker omgången ser riktigt rolig ut. Innan jag gräver ner mig ordentligt ska jag plita ner de tidiga tankarna.
Avd1: 11 Rite Keyblir säkert favorit, vinst på V75 senast borde betyda finaler framöver. Inte säkert Bergh kör optimalt här utan vill ha en lite preparé. Gardering given, 3 Abano Suit känns intressant med Janne. 6 Dead Wood är riktigt bra när den funkar. 2 Notre Crown går alltid bra men verkar inte vilja vara först över linjen. 10 Revuer Sand gynnas om det blir tempo. 4 Zagros Boko nu med Jorma...
Avd2. Höglassigt Nordislopp där en av mina favoriter kommer ut, 4 Farmfurir Känns som han står väldigt bra inne här, fixar han 4e spåret så tror jag på toppchans. Värst emot är väl 2 Guli Järven & 12 Best Elden.
Avd3: Fint 4-årslopp där jag tror det finns 3 möjliga vinnare. 4 Tresor dÍnverne, 5 Handsome Fayline & 8 Fredrik Laday Låser på dessa tre utan att ranka sinsemellan.
Avd4: Nordisar igen, detta lopp kräver analysering. Har inte kommit längre än att jag skalat bort några hästar.
Avd5: Omgångens andra spik? Ja jag tror det är dags för 1 Trustworthy Ås. Känsla säger spets och slut. 4 Youpie kommer köras lite snällare med sikte mot V75 finalerna och som storfavorit? så känns den överstreckad.
Avd6: Klass 1-försök med viss klassblandning. Tror vinnaren finns bland 3-6 &11. Ska se om man missat något eller kan ta bort någon.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|