Visa ett inlägg
Gammal 2012-11-02, 09:53   #104
Analys

Analyss avatar

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 1905
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Vlad Visa inlägg
Regarding the recent allegations surrounding the individuals allegedly affiliated with Pinnacle Sports, please be reassured that no Pinnacle Sports employees have been arrested or charged, and Pinnacle Sports itself was not charged in the indictment,' it said in an emailed statement.

'We expect no interruptions to our day to day business activities at this time.

Det uttalandet som du även hade i ditt första inlägg kan väl ses som att de förnekar om inte koppling så iaf att de arresterade officiellt jobbar för Pinnacle Sports
Stycket innan Pinnacle Sports uttalande säger dock att de undvikit frågan huruvida dessa personer har koppling eller inte. Dock kan man ju, som du påpekar, utläsa att de inte är anställda.

Citat:
Ursprungligen postat av Semicolon Visa inlägg
hehe, jo, men det jag menar är att det är något paradoxalt att skriva att någon koppling till bolaget inte finns. Lite som wallenberg blivit häktad och någon skulle påstå att det inte finns någon koppling till investor, you with me?
Trots detta: "Pinnacle sports owners Brandt England, of Las Vegas, George Molsbarger, of Santa Monica, Calif., and Stanley Tomchin, of Montecito, Calif., were charged with enterprise corruption, money laundering and conspiracy." från Daily Mail

Så tror jag mer på KP:s linje att det är sk. agenter. Det fungerar ju ungefär som de bulvankonton man använder när man spelar i Asien, eller hos andra bolag som inte tillåter spelare från vissa länder.

Pinnacle förlorar som sagt mycket deg på att inte släppa in spelare från staterna, att de "ser genom fingrarna" med dessa agenter har ju länge varit uppenbart. Huruvida det är olagligt eller inte återstår ju att se.

Agenterna begår ju uppenbart brott men i Pinnacle's ögon så kommer ju inte spelen från US och då borde det från deras håll inte vara brottsligt, även om de nu lär få krav på sig att förhindra detta.

Kungen av roulette, Sputnik: "Haha har en edge runtt 8% utan mätutrustning" "du vet ingenting om roulette"
Skrivbordssoldat: J-Donadoni "Skulle yttra betydligt hårdare ord om jag fick känna på ”Analys” öga mot öga" "han borde omedelbart ha en ban"
Analys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat