Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-10-29, 13:45   #91
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Jag tog det säkra före det osäkra och begärde uttag och fått pengarna. Det kan vara som så att kanske servrar beslagtas för att säkra bevis. Och då blir ju pengarna låsta och det lär ta ett tag att få ut dom, om så är fallet.

Bättre ha de på MB än pinny atm
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-29, 15:45   #92
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 139
Sharp$: 1675
Standard

Gör som KP jag också, bra att utnyttja det fria uttaget denna månad
lokalime är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-29, 16:11   #93
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Gör samma med men fan vad jag ångrar att jag tog ut de 500 spännen tidigare i veckan, blir lite smått deprimerad av att behöva betala 105 kronor för ett uttag. Men de ska ha cred för 2 stycken snabba uttag.
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-29, 16:11   #94
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kusagwa Visa inlägg
Gör samma med men fan vad jag ångrar att jag tog ut de 500 spännen tidigare i veckan, blir lite smått deprimerad av att behöva betala 105 kronor för ett uttag. Men de ska ha cred för 2 stycken snabba uttag.
Det gör du inte. Isåfall kan du vänta i 2 dagar och få ut de då istället. Så akut är det ju ändå inte.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-29, 16:50   #95
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Det gör du inte. Isåfall kan du vänta i 2 dagar och få ut de då istället. Så akut är det ju ändå inte.
Nej men ska iväg utomlands snart så vill ha det flyttat, därav kunde jag inte vänta.
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-30, 17:14   #96
 
Jurets avatar
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 568
Sharp$: 4875

Hockey-VM 2013
Stats: 11 - 8 - 6
ROI: 113.31%
Vinstprocent: 57.89%

Standard

Vad jag har förstått så ska Alderney göra någon undersökning, men vad har de för rättigheter to seize any funds eller liknande? Pinnacle är väl främst licensierat av the government of Curacao?
Juret är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-31, 09:03   #97
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Sthlm
Inlägg: 195
Sharp$: 1169


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Den här webbsidan är inte tillgänglig
Google Chrome kunde inte läsa in webbsidan eftersom www24.pinnaclesports.com inte svarade tillräckligt snabbt. Webbplatsen kan vara nere eller så kan du ha problem med din Internetanslutning.
Här följer några förslag:
Läs in webbsidan igen senare.
Kontrollera Internetanslutningen. Starta om routrar, modem och andra nätverksenheter som eventuellt används.
Testa att lägga till Google Chrome som ett behörigt program i inställningarna för brandväggen eller antivirusprogrammet. Om det redan är ett behörigt program testar du att ta bort det från listan med behöriga program och lägga till det igen.
Om du använder en proxyserver kontrollerar du proxyinställningarna eller kontaktar nätverksadministratören för att kontrollera att proxyservern fungerar. Om du inte tror att du ska använda en proxyserver justerar du dina proxyinställningar: Öppna skiftnyckelmenyn > Inställningar > Visa avancerade inställningar ... > Ändra proxyinställningar... > LAN-inställningar och avmarkera kryssrutan "Använd en proxyserver för nätverket".
Fel 7 (net::ERR_TIMED_OUT): Åtgärden överskred tidsgränsen.
Får ni också det där? Ibland hinner jag inte ens välja 3 olika spel och jag får de felmeddelandet och loggas ut
highwon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-01, 12:36   #98
 
Analyss avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 319
Sharp$: 1905
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Semicolon Visa inlägg
jag läste inte dina länkar så noggrant, men visst var det väl ägarna till pinnacle sports som åtalas? Då blir det ju indirekt en koppling till bolaget?


Okej att du inte orkar läsa länkarna, men inlägget åtminstone?

Tre personer, som uppges ha koppling till pinnaclesports.com (finns det ev. en anledning till att domänen nämns och inte "Pinnacle Sports"?) är arresterade.

Pinnacle Sports varken förnekar eller bekräftar någon koppling.

Som en del varit inne på, vid en utredning är det hyfsat sannolikt att servers tas i beslag och utbetalningar kan (tillfälligt) stoppas.
__________________

Kungen av roulette, Sputnik: "Haha har en edge runtt 8% utan mätutrustning" "du vet ingenting om roulette"
Skrivbordssoldat: J-Donadoni "Skulle yttra betydligt hårdare ord om jag fick känna på ”Analys” öga mot öga" "han borde omedelbart ha en ban"
Analys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-01, 14:34   #99
 
Vlads avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 626
Sharp$: 1722
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Analys Visa inlägg


Okej att du inte orkar läsa länkarna, men inlägget åtminstone?

Tre personer, som uppges ha koppling till pinnaclesports.com (finns det ev. en anledning till att domänen nämns och inte "Pinnacle Sports"?) är arresterade.

Pinnacle Sports varken förnekar eller bekräftar någon koppling.

Som en del varit inne på, vid en utredning är det hyfsat sannolikt att servers tas i beslag och utbetalningar kan (tillfälligt) stoppas.
Regarding the recent allegations surrounding the individuals allegedly affiliated with Pinnacle Sports, please be reassured that no Pinnacle Sports employees have been arrested or charged, and Pinnacle Sports itself was not charged in the indictment,' it said in an emailed statement.

'We expect no interruptions to our day to day business activities at this time.


Det uttalandet som du även hade i ditt första inlägg kan väl ses som att de förnekar om inte koppling så iaf att de arresterade officiellt jobbar för Pinnacle Sports

Om jag förstått saken rätt så är de 3 namngivna arresterade som kopplas till Pinnacle någon slags agenter som tagit emot större spel från Amerikanska Medborgare genom att använda sig av Pinnacles software och linor. Egentligen bör inte Pinnacle ha hanterat några pengar då de inte opererar i USA utan de säljer bara linorna och men åklagarmyndigheten misstänker att spel har lagts direkt på websidan Pinnaclesports.com av Amerikanska medborgare genom dessa agenter och därför är de inblandade

Upp till Åklagarna att bevisa detta vilket kommer ta tid och bör vara business as usual så länge men visst det skadar inte att ta ut det mesta till MB om man är orolig
Vlad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-01, 14:57   #100
 
Semicolons avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 853
Sharp$: 1997


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Analys Visa inlägg


Okej att du inte orkar läsa länkarna, men inlägget åtminstone?

Tre personer, som uppges ha koppling till pinnaclesports.com (finns det ev. en anledning till att domänen nämns och inte "Pinnacle Sports"?) är arresterade.

Pinnacle Sports varken förnekar eller bekräftar någon koppling.

Som en del varit inne på, vid en utredning är det hyfsat sannolikt att servers tas i beslag och utbetalningar kan (tillfälligt) stoppas.
hehe, jo, men det jag menar är att det är något paradoxalt att skriva att någon koppling till bolaget inte finns. Lite som wallenberg blivit häktad och någon skulle påstå att det inte finns någon koppling till investor, you with me?
Semicolon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-01, 15:20   #101
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Det finns hemsidor (agenter) som folk tillåts öppna konto hos. Dessa hemsidor är inte spelbolag utan de agerar som ett skal. Spelen läggs genom dessa sidor och sedan har du en "robot" eller i vissa fall en människa som i sin tur placerar spelen hos spelbolagen.
Dessa agenter har även tillgång till att få skapa konton under sig direkt på spelbolagens sidor. De har ett masterkonto med medel på sedan skapar de underkonton som alla agentens användare delas på.

Pinnacle har ett API som möjliggör att en "robot" kan placera spel automatiskt via en hemsida. Dessa agenter är inte bosatta i USA. Däremot kan amerikanska spelare ta kontakt med agenten som i sin tur öppnar konto åt dom. Detta vet Pinnacle och iom att de har denna API och den möjligheten att agenter kan öppna konton så försöker de kringgå lagarna att inte ha amerikanska spelare hos sig. De vet vad som försiggår men blundar. I sina loggar är det dock inte amerikanaren som har öppnat kontot utan det är den icke amerikanska agenten och det är även den icke amerikanska agenten som placerar dessa spel.

Lite klarhet i det hela
Finns såklart flera upplägg på hur agenter arbetar men detta var de stora hela.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Vlad (+1), kusagwa (+1), Juret (+1), joemag (+1), eggge (+1)
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-01, 17:22   #102
 
HL333982s avatar
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 226
Sharp$: 1331


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Bara jag som inte kommer in på Pinnacle överhuvudtaget atm?
HL333982 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-01, 18:26   #103
 
joemags avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Ort: Linköping
Inlägg: 383
Sharp$: 731

Elitserien 12/13
Stats: 88 - 78 - 15
ROI: 104.08%
Vinstprocent: 53.01%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HL333982 Visa inlägg
Bara jag som inte kommer in på Pinnacle överhuvudtaget atm?
Jag kommer in, dock går den segare än vanligt (placebo-effekt)!
joemag är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-02, 08:53   #104
 
Analyss avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 319
Sharp$: 1905
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Vlad Visa inlägg
Regarding the recent allegations surrounding the individuals allegedly affiliated with Pinnacle Sports, please be reassured that no Pinnacle Sports employees have been arrested or charged, and Pinnacle Sports itself was not charged in the indictment,' it said in an emailed statement.

'We expect no interruptions to our day to day business activities at this time.


Det uttalandet som du även hade i ditt första inlägg kan väl ses som att de förnekar om inte koppling så iaf att de arresterade officiellt jobbar för Pinnacle Sports
Stycket innan Pinnacle Sports uttalande säger dock att de undvikit frågan huruvida dessa personer har koppling eller inte. Dock kan man ju, som du påpekar, utläsa att de inte är anställda.

Citat:
Ursprungligen postat av Semicolon Visa inlägg
hehe, jo, men det jag menar är att det är något paradoxalt att skriva att någon koppling till bolaget inte finns. Lite som wallenberg blivit häktad och någon skulle påstå att det inte finns någon koppling till investor, you with me?
Trots detta: "Pinnacle sports owners Brandt England, of Las Vegas, George Molsbarger, of Santa Monica, Calif., and Stanley Tomchin, of Montecito, Calif., were charged with enterprise corruption, money laundering and conspiracy." från Daily Mail

Så tror jag mer på KP:s linje att det är sk. agenter. Det fungerar ju ungefär som de bulvankonton man använder när man spelar i Asien, eller hos andra bolag som inte tillåter spelare från vissa länder.

Pinnacle förlorar som sagt mycket deg på att inte släppa in spelare från staterna, att de "ser genom fingrarna" med dessa agenter har ju länge varit uppenbart. Huruvida det är olagligt eller inte återstår ju att se.

Agenterna begår ju uppenbart brott men i Pinnacle's ögon så kommer ju inte spelen från US och då borde det från deras håll inte vara brottsligt, även om de nu lär få krav på sig att förhindra detta.
__________________

Kungen av roulette, Sputnik: "Haha har en edge runtt 8% utan mätutrustning" "du vet ingenting om roulette"
Skrivbordssoldat: J-Donadoni "Skulle yttra betydligt hårdare ord om jag fick känna på ”Analys” öga mot öga" "han borde omedelbart ha en ban"
Analys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-13, 20:34   #105
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 70
Sharp$: 268
Standard

Jag la ett bet idag på Färjestad vinst Money Line. Färjestad vann i OT men mitt bet blev rättat som en förlust. Är inte ML alltid inklusive övertid??
woland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td