Svanstedt om sina chanser, intressant att hans bästa chans e streckad på 3% just nu!
++++
Paladin Sisu (V75-4) tycker jag är en bra häst för sin klass . Senast återkom han efter ett litet uppehåll och gick bra som trea. Han fick chansen till slut men är inte speedig och det var egentligen en opassande kort distans. Den här långa distansen passar betydligt bättre då han är mer stark än snabb.
Jag tror också att det var en nyttig genomkörare han fick senast som kommer att föra fram honom ytterligare. Det är ingen osäker häst så femtespåret har jag inte någon känsla av att det ska vara någon galopprisk ifrån. De gånger han har galopperat så har det varit av andra orsaker, såsom utrustningsfel eller hårda banor. Möter flera bra hästar nu men jag tycker ändå att det är min bästa chans i V75.
+++
Pere Palema (V75-1) har utvecklats en hel del senaste månaderna och varit bra vid segrarna. Nu har jag inte kört honom själv på slutet men Johnny har varit nöjd och sa att hästen vann med krafter kvar senast. Nu är det såklart tuffare emot när han provar i V75 för första gången, men på bra form och läge är han en av flera som kan vinna med lite tur. Han är hyfsat snabb från start men Johnny får lägga upp taktiken.
Rutger Raket (V75-3) är pigg och glad och visar att han fortfarande tycker att det är kul att tävla. Men han är lite löpningsberoende och allra bäst är han med en ryggresa i hårt tempo. Då har han alltid en vass speed att leverera till slut. Senast spurtade han jättebra bakom G.H.Nemo från ett dåligt läge.
Det här är inte det värsta guldloppet som körts och visst kan han vinna men inte på vilket vis som helst. Det går inte ifrån dödens eller om han måste göra grovjobbet i spåren ifrån kön. Men från det här fina läget så är det alls inte omöjligt. Känns som en av flera.
Paying Guest (V75-4) har bättrat sig mycket och visat fin form på slutet. Tidigare var han så hetsig och gjorde ojämna prestationer men nu har han fått lugnare upplägg då vi inte har kört något ifrån start och då har han gått mycket bättre till slut istället.
Han spurtade bra som trea näst senast och nu senast vann han lätt men det var i ett billigt läng. Åttondespåret är perfekt då han får inleda lite lugnt och smyga med. Skulle det lösa sig är han inte helt borta. Men jag tycker att Paladin Sisu är vassare av mina två för dagen.
Global Midnight (V75-7) vann mycket lopp i fjol och då tror en del att hon bara ska fortsätta att rada upp segrarna. Så enkelt är det inte. Hon är relativt ny i den här klassen och har behövt det här året för att växa in i den. Däremot tror jag att hon nästa
år kanske kan vara med och matcha de bästa i Stoeliten.
Näst senast var hon dålig och hade en halsinfektion. Senast gick hon bra men var ändå inte som bäst och hängde lite på en töm till slut. Nu känns hon återigen fin i träningen och har fått ett bra läge. Hon är snabb ut och kusken måste prova att köra förbi True Advantage från början. Får hon en fin löpning så kan hon med
lite tur vara med i striden.
K.L.M Prelong (V75-7) spurtade riktigt bra senast och formen är nog så bra den kan vara nu. Hon är lite beroende av att få en fin löpning men får hon det har hon en vass speed till slut.
Nu har hon ett iskallt läge och behöver mycket tur för att komma till men får hon draghälp fram till 300 kvar kanske hon kan vara bland de tre. En svag trea.
++
Roxa Sisu (V75-7) är jag osäker på om hon har samma form som tidigare. Hon blev rullig till slut senast och innan dess har hon varit tveksam den sista biten. Jag tror inte att hon kan vinna och det är bra pengar som gäller.
Jill Tilly (V75-7) har visat klar uppåtform och spurtade bra som trea senast efter att ha suttit långt bak. Om hon fortsätter att hålla sig fräsch och starta på så tror jag att formen kommer att bli ännu bättre framöver. Nu är hon ny i klassen och från det här dåliga läget na tror jag inte att hon kan vinna.
|