Den här gången var det inte så svårt för mig som försöker spela efter värde och lite större pengar.
Lavec Kronos köper jag verkligen inte som favorit innan han visar något. Jag tycker det finns potential att han drar iväg i spets eller rent utav galopperar i startrusningen och då kommer gubben-i-lådan fram och slår av dem med en formtoppad Timetosaygoodbye!
Omgångens största spik Prey Frontline känns glasklar att fälla på sina 81%. Bedömer chanserna mer som 50-55% som mest och det känns som en lat spik att ta till om man inte hittar några andra. Spelar man främst för 7 rätt oavsett utdelning (VM i V75) ska han såklart med men inte på en vanlig kupong.
True Advantage tar detta sista lopp enkelt från dödens om han bara kommer ut och det tror jag han gör då ingen vill sitta i dödens i stolopp och det blir då 3 hästar på rad innan första hästen kommer i andra spår enligt min badkarskörning. Bästa spiken!!!
Glöm inte: Gangster Advice (9% i V75-1), Omaha (11% i V75-4) och Tion Medon Sisu (33% i V75-6)