Visa ett inlägg
Gammal 2010-03-08, 18:48   #15
Exakte
 
Exaktes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 74
Sharp$: 307
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av umebon Visa inlägg
De flest verkar överens här, intressant. Vad flatbettar ni då? 1% eller kör ni på högre. Själv kör jag på 1% just nu men funderar på att kliva upp emot 2%.

Men jag spelar max 6% av rullen, känns ändå som vissa dagar blir riktigt dyra.
Jag har en rulle på drygt 100.000 kr. Den har jag uppdelad i 4 banker på 20.000 styck = 80.000 totalt och 20.000 ligger för tillfället vid sidan om och vilar för andra relaterade utgifter, så som service plays och liknande om jag skulle vilja investera i något sånt.
Dessa banker har olika ändamål och används till olika typer av spel. För den typen av spel som används för varje bank har jag analyserat riskerna för downswings baserat på bland annat tidigare historik.
Därefter har jag anpassat hur stora mina bets ska vara för varje bank. Min fotbollsbank som jag har använt för den europeiska fotbollen i år har exempelvis en bank på 25 points där 1 point används för varje spel. Det innebär att jag flatbettar 800 kr per spel på fotboll. 4% av en bank kan tyckas vågat om du ser det på det sättet, visst, men om du tänker på att det bara är 0.8% av min totala bankrulle så är det mer konservativt än de flesta.
Komplicerat? Kanske.

Senast redigerad av Exakte den 2010-03-08 klockan 19:05.
Exakte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat