Visa ett inlägg
Gammal 2012-11-22, 19:07   #1
AbbeAce

AbbeAces avatar

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 524
Cool

V75 Uppsnack JÄGERSRO 24/11

Mina Tidiga tankar;Hur går det för hemma hästarna? Några fiduser?

Två st som jag gillar skarpt är 1 BARRACUDA RIVER men startsnabb är han inte, men bara Ludde tar det lungt från start så hittar han ut i andra utan problem. Kan Bli ett chans spik i en svår omg.

Den andra som jag gillar är 1 STRONG BOY D.E. samma gäller här bara det att han möter mycket tuffare motstånd som YARRAH BOKO blir nog en för svår nöt att knäcka. Blir det tempo och sen lucka så, men vågar inte riktigt spika,,men det är fler dar kvar

Spoiler:
1Avd Tycker att här är många kantbollar, som 4 LEXUS LAVEC såg ut som en vässad häst sist,7 WHY SLY kan om bra dag,men 6 UDO'S OILER är helt klart rätt favorit. 10 YAMANI HORNLINE är ruggit stark vid tempo så kommer han in i matchen. Mycket öppet efter favortiten. Man får inte glömma att de danske hästarna går bra på Jägers...

2a. Här tror jag att det blir körning mellan 2 DREAM TAKE TIME,3 PERFECT POWER,4 PERFECTION PELLINI och 5 FASCINATION. Det öppnar för min ide' 1 BARRACUDA RIVER. Bakhästarna får svårt med 20m även om 8 o 11 har form.

3e.Svensk uppfödningslopp dagens höjdpunkt. Här tror jag mycket på hemmahästen som antagligen blir en av omg största favoriter NUGGET's FACE SPIK?! Ja för min del ser det så ut men ska man fälla så är det väl här med unga hästar. Svante Båhts två hästar är inte dåliga och är första utmanare.

4e.Här har vi en favorit 8 VITAMIN M med dåligt spår och därmed sårbar även om det är bästa häst. Jag är inte övertygad på att NOUGAT AS ska vara så stor fav (inuläge). NODETT verkar funka med Anders men kan han hålla ut?Intressant tycker jag att 3 SEARCH LAUNCHER är ,och kuskförstärkt på 12 T.WALL'S DAMIEN.

5e. Här laddar Ludde med 5 EL MAGO PELLINI allt vad tyget håller, men 9 KING CREOLE E.P. såg väldigt vass ut sist och nu kuskförstärkt tycker jag . 7 REMEE LA MARC vet man inte mycket om mer än ett staket i raden. Men kanske man ska ta ställning här och försöka hitta spiken?

6e. 1 SUNE PALEMA är snabb ut så som 2 VINNALT HERKULE,4 VICTORIA ISLAND och 6 CONCHITA EXLUSIVEblir det tokkörning så gynnar det 5 POLITIKEN (som jag ranka upp förra gången,nu kanske) även 9 PRAWNS och 15 NEW LINE blir isf farliga.

7e. YARRAH BOKO borde bara vinna detta klart bästa häst och formen borde inte vara fel med två vinster innanför västen. Kan vara ett bra spik för den som vill. 1 STRONG BOY D.E gillar jag och bra spår men kan bli dyr att ta med. 6 SASTON är ett tidigt streck om inte första streck, tycker han gör bra ifrån sig varje gång. 9 DONT WEAR PJS kan få en bra resa bakom 2 CLASSIC GRAND CRU som inte är så dålig heller. Blir det tempo så kanske LAVEC KRONOS får chansen även om han tar i bäst i spets så kan han speeda också.

ja mina tankar så långt..Lycka Till

Senast redigerad av AbbeAce den 2012-11-22 klockan 23:03.
AbbeAce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat