Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-11-22, 18:07   #1
 
AbbeAces avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Skåne L-A
Inlägg: 979
Sharp$: 524
Cool

V75 Uppsnack JÄGERSRO 24/11


Mina Tidiga tankar;Hur går det för hemma hästarna? Några fiduser?

Två st som jag gillar skarpt är 1 BARRACUDA RIVER men startsnabb är han inte, men bara Ludde tar det lungt från start så hittar han ut i andra utan problem. Kan Bli ett chans spik i en svår omg.

Den andra som jag gillar är 1 STRONG BOY D.E. samma gäller här bara det att han möter mycket tuffare motstånd som YARRAH BOKO blir nog en för svår nöt att knäcka. Blir det tempo och sen lucka så, men vågar inte riktigt spika,,men det är fler dar kvar

Spoiler:
1Avd Tycker att här är många kantbollar, som 4 LEXUS LAVEC såg ut som en vässad häst sist,7 WHY SLY kan om bra dag,men 6 UDO'S OILER är helt klart rätt favorit. 10 YAMANI HORNLINE är ruggit stark vid tempo så kommer han in i matchen. Mycket öppet efter favortiten. Man får inte glömma att de danske hästarna går bra på Jägers...

2a. Här tror jag att det blir körning mellan 2 DREAM TAKE TIME,3 PERFECT POWER,4 PERFECTION PELLINI och 5 FASCINATION. Det öppnar för min ide' 1 BARRACUDA RIVER. Bakhästarna får svårt med 20m även om 8 o 11 har form.

3e.Svensk uppfödningslopp dagens höjdpunkt. Här tror jag mycket på hemmahästen som antagligen blir en av omg största favoriter NUGGET's FACE SPIK?! Ja för min del ser det så ut men ska man fälla så är det väl här med unga hästar. Svante Båhts två hästar är inte dåliga och är första utmanare.

4e.Här har vi en favorit 8 VITAMIN M med dåligt spår och därmed sårbar även om det är bästa häst. Jag är inte övertygad på att NOUGAT AS ska vara så stor fav (inuläge). NODETT verkar funka med Anders men kan han hålla ut?Intressant tycker jag att 3 SEARCH LAUNCHER är ,och kuskförstärkt på 12 T.WALL'S DAMIEN.

5e. Här laddar Ludde med 5 EL MAGO PELLINI allt vad tyget håller, men 9 KING CREOLE E.P. såg väldigt vass ut sist och nu kuskförstärkt tycker jag . 7 REMEE LA MARC vet man inte mycket om mer än ett staket i raden. Men kanske man ska ta ställning här och försöka hitta spiken?

6e. 1 SUNE PALEMA är snabb ut så som 2 VINNALT HERKULE,4 VICTORIA ISLAND och 6 CONCHITA EXLUSIVEblir det tokkörning så gynnar det 5 POLITIKEN (som jag ranka upp förra gången,nu kanske) även 9 PRAWNS och 15 NEW LINE blir isf farliga.

7e. YARRAH BOKO borde bara vinna detta klart bästa häst och formen borde inte vara fel med två vinster innanför västen. Kan vara ett bra spik för den som vill. 1 STRONG BOY D.E gillar jag och bra spår men kan bli dyr att ta med. 6 SASTON är ett tidigt streck om inte första streck, tycker han gör bra ifrån sig varje gång. 9 DONT WEAR PJS kan få en bra resa bakom 2 CLASSIC GRAND CRU som inte är så dålig heller. Blir det tempo så kanske LAVEC KRONOS får chansen även om han tar i bäst i spets så kan han speeda också.

ja mina tankar så långt..Lycka Till

Senast redigerad av AbbeAce den 2012-11-22 klockan 22:03.
AbbeAce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-22, 18:34   #2
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 1 240
Sharp$: 3817
Standard

Ska dit på lördag och tycker det ser spelmässigt intressant och överkomligt ut.

1) Udos Oiler känns som första häst efter bra prestationer men kommer gardera här. Lexus Lavec Strålande senast och fungerar bra med ludde, tidig. Måste ju nämna Yamani Hornline också men lite inne på att distansen är för kort? Given på lappen iaf! 2,5,8 måste också med...

2) Väldigt fint och intressant lopp som jag verkligen gillar! Fascination blir som väntad väldigt överstreckad nu mot äldre + hingstar, tror och hoppas att hon inte hittar till ledningen heller och känns helt ointressant. 2 Dreams Takes time avslutade strålande i breeders och är mycket tidigt här. Första häst är ändå 11 Edward Ale som går jämnbördigt med de bästa i 4-åringskullen, går ner rejält i klass nu och har en annan hårdhet en övriga hästar här.

3) Nugget Face har imponerat och är motiverad favorit. Kan dock skrälla till i dessa tvååringsloppen då deras prestationer kan variera mycket.

4) Inte jätte påläst men gillar verkligen Vitamin M, är hygglig ut och kanske kan komma till ledningen? Även Nougat Ås är för bra för klassen och dessa två bör vara huvudet högre än övriga spontant.

5) Omångens utan tvekan bästa spik kommer här, 5 El Mago Pellini. Kanon det här. Hade vunnit senast om kenneth inte chansat invändigt. Sjuk i kriteriet. Ingen kommer stå ivägen för ludde här som kommer till ledningen och får köra som han vill och rinner undan i nerförsbacken =) 9 lär köras på speed och El mago är klart bättre häst en prey frontline. Folk kommer ranka ner iom 3 åring osv men anser att det är klassblandning här och spikar utan tveka..

6) Tyvärr bra chans för favoriten som jag tror tar sig till ledningen, antingen 1 eller 4 släpper verkar det som.

7) Kan vara dags för en monsterprestation av Saston som är given. Strong Boy spetsar men släpper nog om Yarrah kommer tidigt? Känns heltäckt, nästan, på 1,5,6,12
donkyklonk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-22, 20:09   #3
 
Reg.datum: mar 2011
Inlägg: 24
Sharp$: 997
Standard

Någon på detta forum pratade om "katapult" effekt ut ur sista kurvan för ledaren förra gången det var Jägersro V75, ger tydligen en fördel in på upploppet. Tyckte mig faktiskt se det i vissa lopp.
maczoot är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-22, 20:21   #4
 
korpos avatar
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 1 147
Sharp$: 5721
Standard

V75 Jägersro 24 november
En ranking av hästarna gjord i
Rida, Rida, Ranka. (RRR)
Odds, tidigare starter insprugna pengar
placeringar ligger till grund för ranken.
AVD 1: 6,10,11,2,5,1,3,9,12,8,7,4
AVD 2: 5,3,11,1,2,10,4,8,9,12,7,6
AVD 3: 2,3,11,1,6,12,4,10,5,9,8,7
AVD 4: 8,11,6,10,3,4,2,5,7,9,12,1
AVD 5: 7,9,5,4,10,12,1,3,6,2,11,8
AVD 6: 5,3,2,4,1,9,6,7,12,10,11,8
AVD 7: 5,6,2,12,1,4,3,11,9,8,10,7
korpo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-23, 09:08   #5
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8279

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Omgångens mest felstreckade häst måste väl ändå vara fascination ?
80% mot hingstar och äldre, och lurigt startspår.
Hon lär knappast stå i 1.25 på vinnarspelet :-)
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Stekel (+1)
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-23, 09:28   #6
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 374
Sharp$: 2502
Standard

andels system i butik med låg träffprocent på spikarna?

V75 - 11 520 rader
Avd. 1 Alla 12 Hästarna res 6,10
Avd. 2 1,2,5,8,10,11 res 3,12
Avd. 3 1,2,3,4,6,9,11,12 res 10,5
Avd. 4 2,3,6,8 res 11,4
Avd. 5 9 King Creole E.P. res 5,7
Avd. 6 1,2,5,7,9 res 3,8
Avd. 7 5 Yarrah Boko res 6,1

spik nr 1 på fall. nästa spik kan bli svårare att fälla ?
och spik nr 2 föll den ochså..surt för dem denna vecka ochsål...statistiken höll denna vecka med !!!

Senast redigerad av dumle den 2012-11-24 klockan 16:02.
dumle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-23, 09:40   #7
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 3 204
Sharp$: 6036
Standard

Yarrah boko är i bra slag enligt tränaren och kommer bli släppt till ledningen av joakim Löfgren. Han är dessutom klassen bättre än de andra normalt. Saston pressade sönder Mr picolit från dödens för ett bra tag sen. Men picoliten var inte som bäst då. Känns helt orimligt att han ska kunna ta ner yarrah boko. Vassare spik får man nog leta efter.
Om_sommaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-23, 10:20   #8
 
mijo14s avatar
 
Reg.datum: maj 2012
Ort: Ystad
Inlägg: 1 373
Sharp$: 1805
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Om_sommaren Visa inlägg
Yarrah boko är i bra slag enligt tränaren och kommer bli släppt till ledningen av joakim Löfgren. Han är dessutom klassen bättre än de andra normalt. Saston pressade sönder Mr picolit från dödens för ett bra tag sen. Men picoliten var inte som bäst då. Känns helt orimligt att han ska kunna ta ner yarrah boko. Vassare spik får man nog leta efter.
Helt enig! Nästan lite klassblandning.
mijo14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-23, 10:39   #9
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Om_sommaren Visa inlägg
Yarrah boko är i bra slag enligt tränaren och kommer bli släppt till ledningen av joakim Löfgren. Han är dessutom klassen bättre än de andra normalt. Saston pressade sönder Mr picolit från dödens för ett bra tag sen. Men picoliten var inte som bäst då. Känns helt orimligt att han ska kunna ta ner yarrah boko. Vassare spik får man nog leta efter.
Det ä väl bara galoppen emot?
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-23, 11:36   #10
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 377
Sharp$: 2625
Standard

Lyckta Per spelar jag inte utan. Går med i alla tempon och har alltid en polett till slut. Bra läge här och om den hittar rygg på ledaren är det bra chans. Udos Oiler och Yamani Hornline lär köra hårt mot varandra så luckan lär komma. Per har gått bra de egentligen hela året och senast gjort den ett bra lopp trots 60 meter tillägg. Om än mot skräp så fick han göra det utan hjälp och det är inte hans melodi. Tar fyra i detta loppet, nämnda tre plus Gangster Advice. Har en förkärlek till Bo Westergaard och med takter upp kan jag inte spela utan.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AbbeAce (+1)
Snapphanen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-23, 11:39   #11
 
Grogg12s avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 502
Sharp$: 409


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Snapphanen Visa inlägg
Lyckta Per spelar jag inte utan. Går med i alla tempon och har alltid en polett till slut. Bra läge här och om den hittar rygg på ledaren är det bra chans. Udos Oiler och Yamani Hornline lär köra hårt mot varandra så luckan lär komma. Per har gått bra de egentligen hela året och senast gjort den ett bra lopp trots 60 meter tillägg. Om än mot skräp så fick han göra det utan hjälp och det är inte hans melodi. Tar fyra i detta loppet, nämnda tre plus Gangster Advice. Har en förkärlek till Bo Westergaard och med takter upp kan jag inte spela utan.
Jag gillar också lyckes per väldigt mkt!! kul platsspel iaf
Grogg12 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-23, 11:46   #12
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Jag spikade Nougat As senast när han blev störd till galopp. Det vart lite skrik senast och Westergard var otroligt positiv då där han även uttala sig om stallets bästa chans m.m.
Nu är det takter upp och jag spikar igen. Dessutom är han perfekt inne, hade han tagit pengar sist, vilket han garanterat skulle göra så hade han inte fått starta i klass 2 idag. En riktigt bra spik att luta sig mot i helgen.

Andra spiken blir Yarrah, kommentar överflödigt. Kommer bli släppt till ledningen och därmed lär han få Saston på utsidan om den ens travar felfritt.

Lycka till :=)
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-23, 12:03   #13
 
mijo14s avatar
 
Reg.datum: maj 2012
Ort: Ystad
Inlägg: 1 373
Sharp$: 1805
Standard

Så här får det bli, innan man förläser sig i experttipsen...
6
1 2 3 11
1 2 3 6 9 11
6
1 3 5 9
1 5 9 12
5

Avd 1: UO (6) lärlingskörd sist nu Örjan, som har relativt stor träffsäkerhet när han är V75favorit. Kan välja att leda runt om eller att släppa till YO(10) och få garantilucka. Bra spik!
Avd 4: NÅ(6) Jonny upp! Släpps till spets och att sen ett 3-årigt sto ska plocka ner "hen" tror jag inte...Spik!
Avd 7: YB (5) är lätt "topp10" i toppform. Släpps till spets och att Saston ska trycka sönder finns inte - en formlös Mr Picolit(25/8) är inte Yarrah Boko...
Lycka till!

Senast redigerad av mijo14 den 2012-11-23 klockan 12:04.
mijo14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-23, 12:12   #14
 
laxdasens avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Ort: Dazeland
Inlägg: 5 936
Sharp$: 489
Standard

Jag ska ge min syn på två lopp. Nuggets face blir stor favorit. Den är väldigt bra men jag anser att Västerbo Loveboat är mkt bättre. Har ej sett bottan i den alls och mycket rejälare sort. Jag anser att den bara vinner och spikar på allt! Överlägsen kapacitet och C Eriksson vinner inga storlopp. Blir troligen galopp på den också. Nerverna spelar alltid in på vissa kuskar vilket det kommer göra här. Sen kommer en ännu klarare. Edward Ale bara vinner. Här krävs ingen analys alls som ni alla ropar efter hela tiden. Den är klart hårdast och vinner oavsett lopp. Jag hoppas Kusken kör till dödens då vinner han pisslätt men sveper alla ändå. KLASSSKILLNAD! Nu sticker väl strecken i höjden då alla inser att de är helt klara men då slipper jag all helt obefogad kritik i forts. Hoppas jag.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
heddari (+5)
laxdasen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-23, 12:27   #15
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 374
Sharp$: 2502
Standard

Sören Englund i aftonbladet har spelat 200 kr vinnare på vinnalt herkule.
Hur ofta sätter Englund en vinnare i sin spalt?
Enligt modell förvalta en tusenlapp.
Baiss eller hauss är frågan?, men smaskigt läge i alla fall denna gång. ledning är guld värd. sune palema snabb ut. VH kan få dödens igen ? Trav tjänsten baissar vinnalt herkule.

Hans adielsson i samma tidning baissar YARRA BOKO. starterna i Norge sa ingenting, dvs mötte inget motstånd.
citat Elvenes:
Even Elvenes, bor i Norge:
– Yarrah Boko har ruskig kapacitet och han är en outsider till segern i Prix d´Amérique. Han har varit där flera gånger och gjort det bra. Vi är mycket förväntansfulla i Norge. Här är han den stora stjärnan tillsammans med Tekno Odin.
– Jag tror att han vinner V75 i Sverige på lördag. Han ska i alla fall vara bland de tre, annars är det något som är fel. Om de ska fortsätta matchningen mot Frankrike så bör han vinna på lördag.

Ranking: speed ananlysen avd 6
1 Sune Palema - 5 Politiken - 2 Vinnalt Herkule - 9,7,10,4,12,8,3,6,11

Senast redigerad av dumle den 2012-11-23 klockan 13:32.
dumle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td