Citat:
Ursprungligen postat av WhyNot
Ja, någon sorts värde måste det att finnas i att spela på ferry mot björndalen i deras h2h på unibet, björndalens glorydays är väl på väg mot sitt slut nu (även om han blixtrar till ibland) medans ferry verkligen kan glänsa när förutsättningarna är rätt.
Nu har jag inte så mycket koll på hur de har presterat på just den här distansen, så den faktorn får man ju kolla närmare på. Men magkänslan säger att om björn har en bra dag så kan han slå björndalen
|
Som du skriver blir ju Brörndalen till åren och då är det inte fysiskt möjligt att prestera lika bra i sin karriär. Ferry är inte där ännu, skiljer fyra år, 38 resp 34!
Lite som Greis senast. Den killen har bara sitt namn han lever på nu. Förra säsongen var uselt överlag och det började ännu sämre nu senast vilket jag tyckte var dagens bästa spel då. Så visst finns det bra värde på Ferry!
Tittar vi lite snabbt på förra säsongen var det 4-2 till Björndalen över aktuell gren, i de sex tävlingar där bägge startade. De är jämna i deras skidåkning där det kan vara klar fördel åt bägge hållen, kanske Björndalen är något bättre överlag dock.
Men väger vi in att han avstod senast pga förkylning så kan det påverka negativt och han blir som sagt äldre och äldre. Om Ferry är revanschsugen eller i dålig form återstår att se, men nog är det ett bra spel enligt mig.