Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-12-01, 09:48   #1
Banned
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 362
Sharp$: 11

Skidskytte 12/13
Stats: 24 - 48 - 0
ROI: 84.05%
Vinstprocent: 33.33%

Standard

Skidskytte 1/12, sprint d. och h.


Dags för sprint, och då det bara krävs tio träff för fullt skytte så kan de snabba åkarna t o m missa ett skott och ändå ro hem detta.

Utan att ha studerat startlistorna speciellt noggrant har jag några namn som jag tycker det ska bli kul att studera lite närmare.

Iaf, herrarna startar 13.30 och damerna 16.30, distansen är 10km resp 7.5 km.

Vid varje bom i dag gäller en straffrunda på 150 meter vilket tar runt 20-24 sekunder extra.


Men vi börjar med damerna. Darya Domracheva verkar ju vara i ruggig form när det gäller åkningen och hon skjuter också tillräckligt bra för att ha råd med någon bom och ändå kunna ro hem detta. Men som favorit finns inte spelvärdet där till knappt tre gånger pengarna.

Vi får leta efter något annat namn och då vill jag titta närmare på K Mäkäräinen och M Gössner, vilka var de som var snabbast i distansloppet ifall vi bortser från minuttillägget per bom.

Runt 25+ kan vi hitta på Gössner men oftast ramlar det in minst en bom. Den kan komma var som helst men risken är klart större i stående. Men jag var ändå rätt imponerad av att hon enbart hade fyra bom senast av sina 20 skott. Ja, imponerad är kanske fel men det kändes inte dåligt för att vara henne. Så har tjejen en bra dag kanske det kan räcka med max en bom och då har hon lätt en på fem att vinna detta. Men hur ofta skjuter hon en bom på tio skott? Lite snabbt tittade jag på förra säsongens sprint och en av fyra tävlingar ska hon kunna skjuta minst nio av tio träff.

En annan tjej som jag imponerades lite av förra tävlingen var Gabriela Soukalova. Dock har jag ruskigt svårt att sia om chanser för en topp 3 eller en vinst. Men en väldigt liten slant som vinnare samt topp 3 på Unibet till 50 resp 15 i odds kan vara trevligt om inte annat. Övriga sajter ligger klart under, vilket är normalt då de har extra stor marginal när det gäller skidskytte vilket gör det än svårare för oss spelare.

Mäkäräinen sköt hela fyra bom senast vilket är riktigt dåligt för att vara henne. Men hon hade fart och med max en bom i dag är hon med och slåss om topp 6 åtminstone. Men 6 i odds som vinnare vet i sjutton alltså...


Herrarna startar tre timmar tidigare och Fredrik Lindström är namnet som jag förra säsongen varnade stort för. Då blev det en seger och minst ytterligare en topplacering. Vid segern gav han nästan 100 i odds om jag minns rätt. I dag verkar det vara via Betfair vi kan få bäst odds, runt 40+. Visst, han visade ingen speciell form senast och skyttet var bedrövligt. Själv skylde han på att han var för försiktig och inte vågade attackera, och av den anledningen kom bommarna. Alltså får vi säkert se en mer aggressiv Fredrik i dag och frågan är om det blir bättre? Han är tillräckligt snabb i spåret för att kunna vinna en dag då det går rätt för honom medan konkurrenterna har det lite trögare.

En annan vi får samma odds på är Henrik L'Abbe-Lund. Riktigt snabb i spåret men risken för bommar finns där, men han är ännu för okänd för de flesta och av den anledningen hittar vi faktiskt ett spelvärt odds.

Annars var Shipulin och Svendsen de som åkte snabbast i spåret, men oddsen på Svendsen är inte lockande, knappt ens med en pistol mot tinningen. Shipulin till 15 är klart bättre då.

Birnbacher gör ett dåligt lopp i distansen och helt plötsligt erbjuder Unibet 50 i odds på honom, samt 15 för att vara topp 3. Är det någon som har ägglossning eller vad händer? Här är faktiskt dagens bästa spel även om det likväl krävs lite flyt för att det ska sitta.

Björndalen har precis varit sjuk och det ska vi ha i åtanke och ändå tillhör han en av favoriterna. Nä, här ska jag finna bra spel mot honom i H2H.

Simon Eder, Björn Ferry och Klemen Bauer blir mina skrällar i dag, där jag ska försöka hitta bra H2H.

Mina spel och snabba tankar kring dessa kommer i nästa inlägg inom kort!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Juret (+25)

Senast redigerad av Maverick den 2012-12-01 klockan 11:20. Anledning: Damerna startar 16.30!!
Maverick är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-01, 10:11   #2
 
Jurets avatar
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 568
Sharp$: 4875

Hockey-VM 2013
Stats: 11 - 8 - 6
ROI: 113.31%
Vinstprocent: 57.89%

Standard

Goessner att leda efter 1:a skyttet (som ju är liggande), 18 @ bet365
__________________
"Different mission, different school, I only have one rule: stay cool, like a swimming pool"
Juret är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-01, 10:15   #3
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 45
Sharp$: 580

Elitserien 2012/2013
Stats: 44 - 28 - 0
ROI: 123.13%
Vinstprocent: 61.11%

Standard

Ja, någon sorts värde måste det att finnas i att spela på ferry mot björndalen i deras h2h på unibet, björndalens glorydays är väl på väg mot sitt slut nu (även om han blixtrar till ibland) medans ferry verkligen kan glänsa när förutsättningarna är rätt.
Nu har jag inte så mycket koll på hur de har presterat på just den här distansen, så den faktorn får man ju kolla närmare på. Men magkänslan säger att om björn har en bra dag så kan han slå björndalen
WhyNot är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-01, 10:31   #4
Banned
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 362
Sharp$: 11

Skidskytte 12/13
Stats: 24 - 48 - 0
ROI: 84.05%
Vinstprocent: 33.33%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Juret Visa inlägg
Goessner att leda efter 1:a skyttet (som ju är liggande), 18 @ bet365
Japp, såg det. Slängde in en liten slant. Normala är ju att Domracheva leder där. Rankar rent skidåkningsmässigt Gössner som trea eller fyra där, och då kommer skotten avgöra. Det är inte till fördel Gössner men nog ska hon kunna leda 1/15 tävlingar dit iaf.
Maverick är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-01, 10:40   #5
Banned
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 362
Sharp$: 11

Skidskytte 12/13
Stats: 24 - 48 - 0
ROI: 84.05%
Vinstprocent: 33.33%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av WhyNot Visa inlägg
Ja, någon sorts värde måste det att finnas i att spela på ferry mot björndalen i deras h2h på unibet, björndalens glorydays är väl på väg mot sitt slut nu (även om han blixtrar till ibland) medans ferry verkligen kan glänsa när förutsättningarna är rätt.
Nu har jag inte så mycket koll på hur de har presterat på just den här distansen, så den faktorn får man ju kolla närmare på. Men magkänslan säger att om björn har en bra dag så kan han slå björndalen
Som du skriver blir ju Brörndalen till åren och då är det inte fysiskt möjligt att prestera lika bra i sin karriär. Ferry är inte där ännu, skiljer fyra år, 38 resp 34!

Lite som Greis senast. Den killen har bara sitt namn han lever på nu. Förra säsongen var uselt överlag och det började ännu sämre nu senast vilket jag tyckte var dagens bästa spel då. Så visst finns det bra värde på Ferry!

Tittar vi lite snabbt på förra säsongen var det 4-2 till Björndalen över aktuell gren, i de sex tävlingar där bägge startade. De är jämna i deras skidåkning där det kan vara klar fördel åt bägge hållen, kanske Björndalen är något bättre överlag dock.

Men väger vi in att han avstod senast pga förkylning så kan det påverka negativt och han blir som sagt äldre och äldre. Om Ferry är revanschsugen eller i dålig form återstår att se, men nog är det ett bra spel enligt mig.
Maverick är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-01, 11:13   #6
Banned
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 362
Sharp$: 11

Skidskytte 12/13
Stats: 24 - 48 - 0
ROI: 84.05%
Vinstprocent: 33.33%

Standard

Ja, även om Birnbacher inte lyckades senast så kan man inte gäspa och tro hans fjolårssäsong var en dagslända. Från 15 till 50 i odds på en enda tävling är inte klokt. Så här går jag inte klart större än jag brukar vad gäller den här sortens spel.
2012-12-01 13:30World Cup 1A Birnbacher 1 VINNARE 3 50.000

2012-12-01 13:30World Cup 1A Birnbacher 1 TOPP 3 5 15.000


När snabba åkare som skjuter dåligt står i höga odds (gärna högre) så kommer de helt plötsligt en dag vinna i sprint. Då måste jag vara där och kassera in guldet.
2012-12-01 13:30World Cup 1H LAbbe-Lund 1 VINNARE 1 41.850


Risken är att detta spelet är lite av ett fjolårsspel. Lindström är egentligen inte tillräckligt snabb för att tillhöra kategorin ovan anser jag men han skjuter desto bättre och oddsen är för höga här. Egentligen kanske jag borde spela topp 3 också men går det dåligt då så går det så förbannat dåligt på allt spel och någonstans måste jag dra mitt streck. Glöm förra loppet, den här killen kommer prestera klart bättre i dag!
2012-12-01 13:30World Cup 1F Lindström 1 VINNARE 1 41.850


En gamling som dessutom nyss varit förkyld mot en som ännu ej hunnit bli gamling, måste det vara fördel den yngre. Förra säsongen 4-2 till gamlingen dock, men han är ett år äldre nu med en förkylning som precis lämnat kroppen. Nog behöver han en genomkörare innan kroppen svarar fullt? Fördel Ferry och spel över 2.00 anser jag vara värde.
2012-12-01 13:30World Cup 1O-E Björnalen vs Björn Ferry 2 H2H 5 2.400


Två väldigt jämna åkare där Svendsen marginellt är snabbare och där Fourcade är marginellt bättre skytt. Jag säger bara att då Fourcade vann senast (även om det är andra förutsättningar i dag) och ger minimum 2.00 anser jag inte att det finns något ev- här och då spelar vi.
2012-12-01 13:30World Cup 1M Fourcade vs E H Svendsen 1 H2H 5 2.000


De sköt lika många bom senast, fem var och Fak var den som precis kom in före i mål, båda på usla placeringar. Jag är osäker på vem som är snabbast i spåret men Mesotitsch är snäppet bättre skytt och jag tror det är 55-45 i favör Mesotitsch vad gäller skyttet när de inte skjuter samma. Den som skjuter bäst av dessa är oftast först i mål vill jag säga även om det kan slå någon gång. Så nog borde Mesotitsch med dessa förutsättningarna över dagens sprint komma först i mål 46% av gångerna.
2012-12-01 13:30World Cup 1J Fak vs D Mesotitsch 2 H2H 5 2.200



Snabb åkerska, om än inte snabbast så motiverar oddset spel då det kan smälla till med en bra serie här. Visst, det är några andra som också måste ha en sämre dag men runt 20-25 borde väl oddset vara över en sprint. Håll tummarna nu för bra skytte.
2012-12-01 16:30World Cup 1M Gössner 1 VINNARE 2 26.000


Ingen speciell motivering mer än att jag var imponerad av senaste starten då hon gjorde sin bästa tävling. Då hon är ung, 23 år bara så kan utvecklingen snabbt accelerera, likt Fredrik Lindström och visst hade jag velat ha bättre odds men kommer hon åter igen topp tio försämras oddsen drastiskt så här kan finnas värde, men extremt låga insatser. Behöver dock skjuta fullt för att det ska vara realistiskt.
2012-12-01 16:30World Cup 1G Soukalova 1 VINNARE 1 50.000

2012-12-01 16:30World Cup 1G Soukalova 1 TOPP 3 1 15.000


Dagens bästa spel tillsammans med Birnbacher som vinnare/topp3. Hur fasiken kan de erbjuda odds på K Mäkäräinen till 2.55 i H2H mot T Berger? Visst, finskan sköt som en blind höna sist men hur ofta brukar hon göra det? Utan bommarna är finskan halvminuten snabbare. Normalt liten övervikt för Berger skyttemässigt, men det väger finskan nästan upp med sin åkning "i långa loppet". Så 40% krävs det att finskan är först i mål för att ha värde i spelet och jag säger bara att det är jämnare än så mellan dessa i min värld.
2012-12-01 16:30World Cup 1T Berger vs K Mäkäräinen 2 H2H 8 2.550


Ännu ett spel där jag värderar chanserna som väldigt jämna med liten övervikt för norskan då hon är snabbare i spåret och ingen av dessa är någon speciellt bra skytt. Så slå tärningen och du vinner hälften av gångerna, värdet finner vi i att Solemdal är den snabbare över kort distans (om jag har rätt i huvudet).
2012-12-01 16:30World Cup 1Z Kocher vs S Solemdal 2 H2H 4 2.000


Om detta är ett värdespel eller enbart ett "värdespel" fram till stående skjutningen är jag osäker på. Två bra skyttar där Gregorin är några klasser bättre i liggande men något snäpp sämre i stående. Över kort distans ser jag Vilukhina som den mer explosiva av dessa, men när jag försöker göra en samlad bild finner jag det lite som en slantsingling. Om inte annat så tror jag Gregorin leder efter liggande åtminstone och då ska vi bara jobba in detta!
2012-12-01 16:30World Cup 1O Vilukhina vs T Gregorin 2 H2H 4 2.200


Slötittade lite på sidospelen också och såg att Gössner ger hela 18 i odds som ledare efter första skjutningen. Borde kanske haft en högre insats men håller likväl ner denna. Hon är som jag skrev ovan tredje eller fjärde snabbaste normalt ifall inte skyttet räknas med. Det krävs sannolikt fullt skytte för att ens vara med i diskussionen om en ledning här. Samtidigt måste några andra ha en lite sämre dag samtidigt som Gössner har bra fart på skidorna. Men klart vi synar detta!
2012-12-01 16:30World Cup 1M Gössner 1 LEDARE 2 18.000
Maverick är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-01, 13:52   #7
Banned
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 362
Sharp$: 11

Skidskytte 12/13
Stats: 24 - 48 - 0
ROI: 84.05%
Vinstprocent: 33.33%

Standard

Snabb sammanfattning efter herrarnas lopp.

Vi har en överraskning i Leguellec som vinner enkelt med 18 sekunder. Enda gången han varit uppe och lekt tidigare var på hemmaplan i OS för snart tre år sen, då blev det en sjätteplats i sprint. Ja, svårt att hitta honom...

Annars var det ett av de mest aktiva lopp jag sett. Hela tiden kom det nya namn och vinden ställde till det ordentligt på stående (vilket jag inte har ngt emot). Först trodde jag Eder var helt borta då han är för långsam i spåret men skjuter snabbt som Lucky Luke. Sen helt plötsligt fick folk problem på stående och då trodde jag lite på Eder och grämde mig att jag spelade Ferry och Bauer som mina skrällar men hoppade över Eder. Sen trodde jag Lesser skulle segla hem det hela likväl, men han tröttnade helt på slutet.

Sen när man fått andas i två sekunder ser man helt plötsligt att Svendsen har chans, och strax efter har Fourcade också vaknat. Men ingen av dessa lyckas fastän Svendsen delar ledningen när han går i mål. Sen kommer L'Abbe-Lund och dunkar fram i spåret och jag tror ett tag att jag kan hitta segraren här ändå, men icke! Graf, Sumann och Boeuf tar sig in före och som sagt även kanadensaren. Huga!

Ferry före i H2H mot Björndalen, gött! Men norrmannen var mycket snabbare i spåret och som tur sköt han fyra bom.

Mesotitch får precis som Fak två bom men är snabbare i spåret och placerar sig en 15 sekunder före, så två av mina tre H2H satt och H2H är ju det "säkra" långsamma vinnandet. Men vinnarspel och topp 3 har kostat hittills, men när det smäller lite där så ändras det snabbt. tyvärr kostade Birnbacher mig alldeles för mycket. Medelinsatser men måste spela så med dessa odds!

Enda H2H som inte gick in var Fourcade mot Svendsen. Fem sekunder skiljer mellan dessa i mål. Vet inte om Fourcade var trött eller vad det var mot slutet, men hade inte Svendsen haft "segervittring" när han körde slutvarvet hade säkert Fourcade kommit för men det kan jag inte gräma mig över. Tre bom var på dessa och jag vidhåller att mitt spel här var bra, även om blåsten gör det svåranalyserat efteråt i dag.

Eder gör det riktigt bra i dag (förutom Laguellec) som skjuter fullt och ligger i topp. Kul tävling men dessvärre Birnbacher endast på åttonde plats. Men han kör alldeles för dåligt just nu verkar det som och tävlingen i onsdags var kanske inte en engångshändelse men om en vecka kan hans skidform vara tillbaka igen.

Snart damernas, dryga 90 minuter. Då ska vi träffa bättre!
Maverick är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-01, 15:13   #8
Banned
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 362
Sharp$: 11

Skidskytte 12/13
Stats: 24 - 48 - 0
ROI: 84.05%
Vinstprocent: 33.33%

Standard

Det händer inte ofta men ibland så. Mitt spel höjs just nu i odds, nämligen Gregorin mot Vilukhina i H2H. Är jag snett ute eller vad händer? Väldigt sällan detta sker så kraftigt. Sker det så sjunker ju den jag spelat liksom

Jaja, Kom igen nu Gregorin och jobba in pengarna


Solemdal sjunker dock så

Senast redigerad av Maverick den 2012-12-01 klockan 15:14. Anledning: Solemdal
Maverick är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-01, 16:06   #9
Banned
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 362
Sharp$: 11

Skidskytte 12/13
Stats: 24 - 48 - 0
ROI: 84.05%
Vinstprocent: 33.33%

Standard

Fan vad rött det blev. I sådana här tävlingar undrar jag varför jag inte låter en apa bara peka istället . Orkar inte ens skriva en snabbanalys direkt efter tävlingarna utan den kommer senare i kväll.

Usch vad bommar "av mina", bara Gregorin får godkänt på vallen men är inte explosiv nog dessvärre. Mäkäräinen och Solemdal drar in nio bom tillsammans! Vill bara spy på skidskytte när sånt sker.
Maverick är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td