Ja, även om Birnbacher inte lyckades senast så kan man inte gäspa och tro hans fjolårssäsong var en dagslända. Från 15 till 50 i odds på en enda tävling är inte klokt. Så här går jag inte klart större än jag brukar vad gäller den här sortens spel.
| 2012-12-01 13:30 | World Cup 1 | A Birnbacher |
1 |
VINNARE |
3 |
50.000 |
| 2012-12-01 13:30 | World Cup 1 | A Birnbacher |
1 |
TOPP 3 |
5 |
15.000 |
När snabba åkare som skjuter dåligt står i höga odds (gärna högre) så kommer de helt plötsligt en dag vinna i sprint. Då måste jag vara där och kassera in guldet.
| 2012-12-01 13:30 | World Cup 1 | H LAbbe-Lund |
1 |
VINNARE |
1 |
41.850 |
Risken är att detta spelet är lite av ett fjolårsspel. Lindström är egentligen inte tillräckligt snabb för att tillhöra kategorin ovan anser jag men han skjuter desto bättre och oddsen är för höga här. Egentligen kanske jag borde spela topp 3 också men går det dåligt då så går det så förbannat dåligt på allt spel och någonstans måste jag dra mitt streck. Glöm förra loppet, den här killen kommer prestera klart bättre i dag!
| 2012-12-01 13:30 | World Cup 1 | F Lindström |
1 |
VINNARE |
1 |
41.850 |
En gamling som dessutom nyss varit förkyld mot en som ännu ej hunnit bli gamling, måste det vara fördel den yngre. Förra säsongen 4-2 till gamlingen dock, men han är ett år äldre nu med en förkylning som precis lämnat kroppen. Nog behöver han en genomkörare innan kroppen svarar fullt? Fördel Ferry och spel över 2.00 anser jag vara värde.
| 2012-12-01 13:30 | World Cup 1 | O-E Björnalen vs Björn Ferry |
2 |
H2H |
5 |
2.400 |
Två väldigt jämna åkare där Svendsen marginellt är snabbare och där Fourcade är marginellt bättre skytt. Jag säger bara att då Fourcade vann senast (även om det är andra förutsättningar i dag) och ger minimum 2.00 anser jag inte att det finns något ev- här och då spelar vi.
| 2012-12-01 13:30 | World Cup 1 | M Fourcade vs E H Svendsen |
1 |
H2H |
5 |
2.000 |
De sköt lika många bom senast, fem var och Fak var den som precis kom in före i mål, båda på usla placeringar. Jag är osäker på vem som är snabbast i spåret men Mesotitsch är snäppet bättre skytt och jag tror det är 55-45 i favör Mesotitsch vad gäller skyttet när de inte skjuter samma. Den som skjuter bäst av dessa är oftast först i mål vill jag säga även om det kan slå någon gång. Så nog borde Mesotitsch med dessa förutsättningarna över dagens sprint komma först i mål 46% av gångerna.
| 2012-12-01 13:30 | World Cup 1 | J Fak vs D Mesotitsch |
2 |
H2H |
5 |
2.200 |
Snabb åkerska, om än inte snabbast så motiverar oddset spel då det kan smälla till med en bra serie här. Visst, det är några andra som också måste ha en sämre dag men runt 20-25 borde väl oddset vara över en sprint. Håll tummarna nu för bra skytte.
| 2012-12-01 16:30 | World Cup 1 | M Gössner |
1 |
VINNARE |
2 |
26.000 |
Ingen speciell motivering mer än att jag var imponerad av senaste starten då hon gjorde sin bästa tävling. Då hon är ung, 23 år bara så kan utvecklingen snabbt accelerera, likt Fredrik Lindström och visst hade jag velat ha bättre odds men kommer hon åter igen topp tio försämras oddsen drastiskt så här kan finnas värde, men extremt låga insatser. Behöver dock skjuta fullt för att det ska vara realistiskt.
| 2012-12-01 16:30 | World Cup 1 | G Soukalova |
1 |
VINNARE |
1 |
50.000 |
| 2012-12-01 16:30 | World Cup 1 | G Soukalova |
1 |
TOPP 3 |
1 |
15.000 |
Dagens bästa spel tillsammans med Birnbacher som vinnare/topp3. Hur fasiken kan de erbjuda odds på K Mäkäräinen till 2.55 i H2H mot T Berger? Visst, finskan sköt som en blind höna sist men hur ofta brukar hon göra det? Utan bommarna är finskan halvminuten snabbare. Normalt liten övervikt för Berger skyttemässigt, men det väger finskan nästan upp med sin åkning "i långa loppet". Så 40% krävs det att finskan är först i mål för att ha värde i spelet och jag säger bara att det är jämnare än så mellan dessa i min värld.
| 2012-12-01 16:30 | World Cup 1 | T Berger vs K Mäkäräinen |
2 |
H2H |
8 |
2.550 |
Ännu ett spel där jag värderar chanserna som väldigt jämna med liten övervikt för norskan då hon är snabbare i spåret och ingen av dessa är någon speciellt bra skytt. Så slå tärningen och du vinner hälften av gångerna, värdet finner vi i att Solemdal är den snabbare över kort distans (om jag har rätt i huvudet).
| 2012-12-01 16:30 | World Cup 1 | Z Kocher vs S Solemdal |
2 |
H2H |
4 |
2.000 |
Om detta är ett värdespel eller enbart ett "värdespel" fram till stående skjutningen är jag osäker på. Två bra skyttar där Gregorin är några klasser bättre i liggande men något snäpp sämre i stående. Över kort distans ser jag Vilukhina som den mer explosiva av dessa, men när jag försöker göra en samlad bild finner jag det lite som en slantsingling. Om inte annat så tror jag Gregorin leder efter liggande åtminstone och då ska vi bara jobba in detta!
| 2012-12-01 16:30 | World Cup 1 | O Vilukhina vs T Gregorin |
2 |
H2H |
4 |
2.200 |
Slötittade lite på sidospelen också och såg att Gössner ger hela 18 i odds som ledare efter första skjutningen. Borde kanske haft en högre insats men håller likväl ner denna. Hon är som jag skrev ovan tredje eller fjärde snabbaste normalt ifall inte skyttet räknas med. Det krävs sannolikt fullt skytte för att ens vara med i diskussionen om en ledning här. Samtidigt måste några andra ha en lite sämre dag samtidigt som Gössner har bra fart på skidorna. Men klart vi synar detta!
| 2012-12-01 16:30 | World Cup 1 | M Gössner |
1 |
LEDARE |
2 |
18.000 |