Vill även meddela att jag tror det är mindre chans/risk att det skräller med en ung lite mer oerfaren åkare i dag då de tävlar man mot man, sida vid sida. Känns som pressen blir än större att skjuta rätt i fjärde och sista skjutningen i dag ifall de står bredvid varandra på mattan.
De bättre skidåkarna har annars större fördel i att kunna jaga ifatt medan de ha en nackdel när det startar tillsammans med flera andra. Just för att det går saktare när de kör i en klunga som inte jagar någon, då det blir strul med vem som ska köra först etc. Oftast får den bäste leda klungan men han vill så klart inte ta ut sig för mycket genom att hjälpa övriga så den som ligger 15 sekunder bakom och jagar har fördel i detta. Värt att tänka på.
Fourcade, Svendsen och jag tror även Birnbacher snabbt kommer vara ifatt Boeuf och skjuta tillsammans vid första liggande redan. Även Peiffer och L'Abbe-Lund kan nog tillhöra den här klungan. Och här kommer de hjälpas åt och det kommer gå klart fortare här än hos övriga. Så att de är runt 40 sekunder efter spelar i stort sett ingen som helst roll skulle jag vilja säga. Det kommer eventuellt enbart påverka skyttet då de kan ha snäppet högre puls än vad de vill samt kan de stressa varandra.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Senast redigerad av Maverick den 2012-12-02 klockan 12:54.
Anledning: Hjärnsläpp :D
|