Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-12-02, 10:50   #1
Banned
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 362
Sharp$: 11

Skidskytte 12/13
Stats: 24 - 48 - 0
ROI: 84.05%
Vinstprocent: 33.33%

Standard

Skidskytte 2/12 jaktstarter


Så är det dags igen. vaknat sent och hinner inte skriva några längre texter, måste hinna få in lite spel också. Dock märkligt hur kul det är med sprit på kvällen jämfört med morgonen.

Jaktstarter är det jag gillar sämst då oddsen oftast är hyfsat satta men vi får tänka utanför det normala. Vilka startar intill varandra och kommer följas åt och vilka pallar trycket på vallen när de ligger sida vid sida och måste skjuta fullt?

Birnbacher har kostat mig en massa den här säsongen och nu hittar jag honom till runt 12, vilket känns som normalt. Får se ifall jag ska spela eller inte. Känns som han inte är i riktigt bra form ännu tyvärr.

Kommer lägga vikten vid H2H i dag iaf, max två vinnarspel per klass.

Återkommer strax.
Maverick är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-02, 11:07   #2
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Imponerande kunskaper du har i denna underbara tvsport. Väntar med spänning på rekarna!
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-02, 11:11   #3
Banned
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 362
Sharp$: 11

Skidskytte 12/13
Stats: 24 - 48 - 0
ROI: 84.05%
Vinstprocent: 33.33%

Standard

Pinter gjorde en bra distanstävling och känns lite hetare tack vare det. Annars är det två usla stående skyttar men där bägge behärskar den liggande stilen. Känns lite som 50/50 så värdet är inte jättestort här men Pinter kommer snabbt ta in de åtta sekunder han startar bakom, sen får vi lita på turen. Knapp fördel Pinter.
2012-12-02 12:30World Cup 1F Pinter vs T Burke 1 H2H 8 2.000


Mesotitsch startar tillsammans med Berger och kanske kan han då hålla undan försprånget på sina nio sekunder till Volkov, men oavsett så finner jag detta som en slantsingling rakt av och då tackar vi för att vi får ett odds över två.
2012-12-02 12:30World Cup 1A Volkov vs D Mesotitsch 2 H2H 8 2.100


Av samma motivering som i går så spelar jag Fourcade när de ger mig minst 2.00 i odds när dessa herrar gör upp. Det är jämnt mellan dessa och spelet är egentligen inte så mycket ev+ Jag litar på slantsinglingen i herrarnas lopp i dag. Tråkiga odds utöver detta.
2012-12-02 12:30World Cup 1E H Svendsen vs M Fourcade 2 H2H 6 2.000
Maverick är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-02, 11:19   #4
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Härligt! Provar rygga rakt av. 3 singelspel, samt en trippel med dessa 3.
Jobba positivt skytte på våra gubbar!!

Senast redigerad av kriga den 2012-12-02 klockan 11:21.
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-02, 11:20   #5
Banned
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 362
Sharp$: 11

Skidskytte 12/13
Stats: 24 - 48 - 0
ROI: 84.05%
Vinstprocent: 33.33%

Standard

Vill även meddela att jag tror det är mindre chans/risk att det skräller med en ung lite mer oerfaren åkare i dag då de tävlar man mot man, sida vid sida. Känns som pressen blir än större att skjuta rätt i fjärde och sista skjutningen i dag ifall de står bredvid varandra på mattan.

De bättre skidåkarna har annars större fördel i att kunna jaga ifatt medan de ha en nackdel när det startar tillsammans med flera andra. Just för att det går saktare när de kör i en klunga som inte jagar någon, då det blir strul med vem som ska köra först etc. Oftast får den bäste leda klungan men han vill så klart inte ta ut sig för mycket genom att hjälpa övriga så den som ligger 15 sekunder bakom och jagar har fördel i detta. Värt att tänka på.

Fourcade, Svendsen och jag tror även Birnbacher snabbt kommer vara ifatt Boeuf och skjuta tillsammans vid första liggande redan. Även Peiffer och L'Abbe-Lund kan nog tillhöra den här klungan. Och här kommer de hjälpas åt och det kommer gå klart fortare här än hos övriga. Så att de är runt 40 sekunder efter spelar i stort sett ingen som helst roll skulle jag vilja säga. Det kommer eventuellt enbart påverka skyttet då de kan ha snäppet högre puls än vad de vill samt kan de stressa varandra.

Senast redigerad av Maverick den 2012-12-02 klockan 11:54. Anledning: Hjärnsläpp :D
Maverick är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-02, 11:47   #6
 
Sprites avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 2 091
Sharp$: 8342
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Maverick Visa inlägg
Vill även meddela att jag tror det är mindre chans/risk att det skräller med en ung lite mer oerfaren åkare i dag då de tävlar man mot man, sida vid sida. Känns som pressen blir än större att skjuta rätt i fjärde och sista skjutningen i dag ifall de ligger bredvid varandra på mattan.

De bättre skidåkarna har annars större fördel i att kunna jaga ifatt medan de ha en nackdel när det startar tillsammans med flera andra. Just för att det går saktare när de kör i en klunga som inte jagar någon, då det blir strul med vem som ska köra först etc. Oftast får den bäste leda klungan men han vill så klart inte ta ut sig för mycket genom att hjälpa övriga så den som ligger 15 sekunder bakom och jagar har fördel i detta. Värt att tänka på.

Fourcade, Svendsen och jag tror även Birnbacher snabbt kommer vara ifatt Boeuf och skjuta tillsammans vid första liggande redan. Även Peiffer och L'Abbe-Lund kan nog tillhöra den här klungan. Och här kommer de hjälpas åt och det kommer gå klart fortare här än hos övriga. Så att de är runt 40 sekunder efter spelar i stort sett ingen som helst roll skulle jag vilja säga. Det kommer eventuellt enbart påverka skyttet då de kan ha snäppet högre puls än vad de vill samt kan de stressa varandra.
De står väl upp på fjärde skyttet?

Kul att läsa dina texter. Är sälv kass på skidskytte men gillar att se på sporten, speciellt jaktstarterna och stafetterna
__________________
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-02, 11:51   #7
Banned
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 362
Sharp$: 11

Skidskytte 12/13
Stats: 24 - 48 - 0
ROI: 84.05%
Vinstprocent: 33.33%

Standard

Fan vad de skjuter illa mina spel alltså. På första stående kan ju allt gått åt helvete...
Maverick är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-02, 11:53   #8
Banned
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 362
Sharp$: 11

Skidskytte 12/13
Stats: 24 - 48 - 0
ROI: 84.05%
Vinstprocent: 33.33%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BlackCobra Visa inlägg
De står väl upp på fjärde skyttet?

Kul att läsa dina texter. Är själv kass på skidskytte men gillar att se på sporten, speciellt jaktstarterna och stafetterna
Självklart är det så Ibland är inte min hjärna med mig riktigt
Maverick är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-02, 11:59   #9
 
Sandys avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 393
Sharp$: 2610

Tennis 2015
Stats: 81 - 118 - 5
ROI: 103.27%
Vinstprocent: 40.70%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Maverick Visa inlägg
Så är det dags igen. vaknat sent och hinner inte skriva några längre texter, måste hinna få in lite spel också. Dock märkligt hur kul det är med sprit på kvällen jämfört med morgonen.

Jaktstarter är det jag gillar sämst då oddsen oftast är hyfsat satta men vi får tänka utanför det normala. Vilka startar intill varandra och kommer följas åt och vilka pallar trycket på vallen när de ligger sida vid sida och måste skjuta fullt?

Birnbacher har kostat mig en massa den här säsongen och nu hittar jag honom till runt 12, vilket känns som normalt. Får se ifall jag ska spela eller inte. Känns som han inte är i riktigt bra form ännu tyvärr.

Kommer lägga vikten vid H2H i dag iaf, max två vinnarspel per klass.

Återkommer strax.
Nu leder Birnbacher tävlingen !
Sandy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-02, 12:00   #10
Banned
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 362
Sharp$: 11

Skidskytte 12/13
Stats: 24 - 48 - 0
ROI: 84.05%
Vinstprocent: 33.33%

Standard

Verkar som att Volkov var den som saboterade trippeln :(

Två av tre verkar gå in nu när de gett sig ut på spurtvarvet.

Vinner Birnbacher nu så gräver jag ner mig i snön.
Maverick är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-02, 12:08   #11
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

2 av 3 är vi mkt nöjda med. Plus är plus! Jobba nu hela vägen våra gubbar
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-02, 12:29   #12
Banned
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 362
Sharp$: 11

Skidskytte 12/13
Stats: 24 - 48 - 0
ROI: 84.05%
Vinstprocent: 33.33%

Standard

Då börjar vi ladda inför damernas jaktstart. Den frågan jag ställer mig just nu är... Kan K Mäkäräinen köra upp sig till en pallplats? Kan hon överhuvudtaget skjuta fullt? Vad har hänt med henne? Både Berger och Domracheva måste skjuta minst tre bom var för att det ens ska kännas möjligt att finskan ska kunna passera någon av dessa. Bara detta känns osannolikt och att sen flera andra såsom Henkel, Zaitseva och några till också ska skjuta bort sig samt köra finns ju knappt inte. Dock får vi 17 i odds på Mäkäräinen. Vi får suga på den. Känns spontant som ett dåligt spel - även om det hade varit kul.

Min G Soukalova ska också bli intressant att följa i dag och normalt känns ju 15 i odds på topp 3 här bättre än oddsen på finskan. Dock krävs det så mycket mer för att lyckas på jaktstarterna och av den anledningen tror jag hon får problem även om hon har kapacitet att kunna ta en pallplats. Men hennes skytte måste bli bättre först.

Övrigt tror jag vi ska studera vilka som sköt mycket bom på stående i går som inte brukar göra det, detta pga vinden. De kan köra upp sig mycket och har vi tur hittar vi några fina H2H här som bolagen inte tänkt på. En timme till start...
Maverick är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-02, 12:51   #13
Banned
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 362
Sharp$: 11

Skidskytte 12/13
Stats: 24 - 48 - 0
ROI: 84.05%
Vinstprocent: 33.33%

Standard

Så sjukt svårt att hitta spelvärde alltså :S Det jag tittar mest på just nu är 1.95 på Gregorin mot Palka men Gregorin har varit sämre än normalt tycker jag och samtidigt så har hon sämre resultat i jaktstart än sprint förra säsongen. Skulle jag blunda för detta och enbart gå på vem som är bäst så borde Gregorin ta detta så där finns värde. Får suga vidare på just denna karamell.

Domracheva till 3.20 mot Berger är också en sak jag tänker en del på. En bom mer på berger än Domracheva så är denna "klar". Och Berger kan väl inte bara vinna och vinna? Men samtidigt är det kanske bättre att spela Domracheva som segrare istället till 4.50?
Maverick är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-02, 13:15   #14
Banned
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 362
Sharp$: 11

Skidskytte 12/13
Stats: 24 - 48 - 0
ROI: 84.05%
Vinstprocent: 33.33%

Standard

Jag spelar Domracheva som vinnare faktiskt. 4.50 i odds kan jag inte tacka nej till. Domracheva vinner detta ifall hon inte skjuter som en kratta och då räcker oddset gott och väl. Hon är snabbare i spåret så jag tror hon kan vara i ledning redan efter första skyttet ifall Bergen skulle missa (vilket inte är så troligt). Men det måste komma bommar alltså, hon kan inte dunka in 19 eller 20 även i dag.
2012-12-02 14:30World Cup 1D Domracheva 1 VINNARE 4 4.500


Detta ser jag som ett riktigt bra spel. Dorin är både snabb och skjuter bra och 22 sekunder upp till Vita Semerenko är ingenting. Sist dunkade Dorin in fyra bom på stående, enbart pga vinden vill jag påstå. Detta kommer inte ske i dag och så länge hon skjuter lika med ukrainskan så kommer hon placera sig före. Kör ofta upp sig i jaktstarerna. Så här hade jag nog kunna tänka mig att gå så lågt som runt 1.90 t o m.
2012-12-02 14:30World Cup 1Vi Semerenko vs M Dorin 2 H2H 8 2.200


Solemdal är både klart snabbare i spåret samt skjuter knappt bättre än Gasparin och hon startar t o m före, även om det bara rör sig om några sekunder. Men detta är en riktigt bra chans. Visst, hon är favorit men 1.72 känns likväl högt, runt 1.60 hade varit mer korrekt. Det som gör att det inte är ännu större möjligheter är just att Gasparin formmässigt känns stark. Gjort det bra i de inledande tävlingarna och har skjutit relativt stabilt. Men normalt ska det vara en viss klass mellan dessa två.
2012-12-02 14:30World Cup 1S Gasparin vs S Solemdal 2 H2H 6 1.720


Jag lägger även ett spel på Gregorin även om det inte är med mycket ev+, så jag håller ner insatsen rätt mycket. Jag förlitar mig helt enkelt på grundkapaciteten och väljer bort de yttre faktorerna för att hitta(?) ett spelvärde här.
2012-12-02 14:30World Cup 1K Palka vs T Gregorin 2 H2H 3 1.950


Jobba nu tjejer och visa lite grönt så vi vänder den här skutan rätt!
Maverick är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-02, 13:22   #15
 
patrik_gs avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Åre
Inlägg: 2 963
Sharp$: 4616


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Rygg på vinnarspelet.

Men sen har jag Palka istället slå Gregorin till 1.90

Sen spelat denna Henkel-Vilukhina: 2 till 1.90
__________________
Varje dag är en ny speldag
patrik_g är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td