Då börjar vi ladda inför damernas jaktstart. Den frågan jag ställer mig just nu är... Kan K Mäkäräinen köra upp sig till en pallplats? Kan hon överhuvudtaget skjuta fullt? Vad har hänt med henne? Både Berger och Domracheva måste skjuta minst tre bom var för att det ens ska kännas möjligt att finskan ska kunna passera någon av dessa. Bara detta känns osannolikt och att sen flera andra såsom Henkel, Zaitseva och några till också ska skjuta bort sig samt köra finns ju knappt inte. Dock får vi 17 i odds på Mäkäräinen. Vi får suga på den. Känns spontant som ett dåligt spel - även om det hade varit kul.
Min G Soukalova ska också bli intressant att följa i dag och normalt känns ju 15 i odds på topp 3 här bättre än oddsen på finskan. Dock krävs det så mycket mer för att lyckas på jaktstarterna och av den anledningen tror jag hon får problem även om hon har kapacitet att kunna ta en pallplats. Men hennes skytte måste bli bättre först.
Övrigt tror jag vi ska studera vilka som sköt mycket bom på stående i går som inte brukar göra det, detta pga vinden. De kan köra upp sig mycket och har vi tur hittar vi några fina H2H här som bolagen inte tänkt på. En timme till start...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|