Jag spelar Domracheva som vinnare faktiskt. 4.50 i odds kan jag inte tacka nej till. Domracheva vinner detta ifall hon inte skjuter som en kratta och då räcker oddset gott och väl. Hon är snabbare i spåret så jag tror hon kan vara i ledning redan efter första skyttet ifall Bergen skulle missa (vilket inte är så troligt). Men det måste komma bommar alltså, hon kan inte dunka in 19 eller 20 även i dag.
| 2012-12-02 14:30 | World Cup 1 | D Domracheva |
1 |
VINNARE |
4 |
4.500 |
Detta ser jag som ett riktigt bra spel. Dorin är både snabb och skjuter bra och 22 sekunder upp till Vita Semerenko är ingenting. Sist dunkade Dorin in fyra bom på stående, enbart pga vinden vill jag påstå. Detta kommer inte ske i dag och så länge hon skjuter lika med ukrainskan så kommer hon placera sig före. Kör ofta upp sig i jaktstarerna. Så här hade jag nog kunna tänka mig att gå så lågt som runt 1.90 t o m.
| 2012-12-02 14:30 | World Cup 1 | Vi Semerenko vs M Dorin |
2 |
H2H |
8 |
2.200 |
Solemdal är både klart snabbare i spåret samt skjuter knappt bättre än Gasparin och hon startar t o m före, även om det bara rör sig om några sekunder. Men detta är en riktigt bra chans. Visst, hon är favorit men 1.72 känns likväl högt, runt 1.60 hade varit mer korrekt. Det som gör att det inte är ännu större möjligheter är just att Gasparin formmässigt känns stark. Gjort det bra i de inledande tävlingarna och har skjutit relativt stabilt. Men normalt ska det vara en viss klass mellan dessa två.
| 2012-12-02 14:30 | World Cup 1 | S Gasparin vs S Solemdal |
2 |
H2H |
6 |
1.720 |
Jag lägger även ett spel på Gregorin även om det inte är med mycket ev+, så jag håller ner insatsen rätt mycket. Jag förlitar mig helt enkelt på grundkapaciteten och väljer bort de yttre faktorerna för att hitta(?) ett spelvärde här.
| 2012-12-02 14:30 | World Cup 1 | K Palka vs T Gregorin |
2 |
H2H |
3 |
1.950 |
Jobba nu tjejer och visa lite grönt så vi vänder den här skutan rätt!