Ämne: Lazlo Lirar!
Visa ett inlägg
Gammal 2012-12-10, 12:18   #971
lurifixen
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 14
Sharp$: 2054
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kriga Visa inlägg
Menar väl ungefär såhär, om vi tar NBA basket som ett exempel. Oerhört genomlyst sport, alla bolag sätter odds vilket ju reducerar risken att bolagen är snett ute. Varje skada rapporteras ju o´mg osv, så svårt ha exclusive info här. Vad jag menar är att bolagen ser spelen som en slantsinglig i långa loppet, och vilken bookie vill inte ta spel till 1.87 på en sådan.

Om vi räknar på oddset 1.87 med så måste man ju åtminstone träffa ca 55 procent bara för att gå jämt upp.

Jämfört med tex 3 vägs där det ju kan gå att finna värde uppemot 10-50 procent ibland, måste ju vara lättare slå bolagen med de förutsättningarna.

Om jag vill bli duktig på betting, och det vill jag i framtien så kan jag inte se hur man på lång sikt kan vara så mkt bättre än marknaden och konstant vinna på slantsinglingar till 1.87
Lazlo spelar 2-6 och har du ett vinst% på 50% kommer du vara en vinnande spelare i längden. Du kommer i snitt att spela fyra spel per serie. Därför passar AH utmärkt när man lirar 2-6. Det finns även spelbolag (som inte limiterar) med högre utbetalningsprocent än 87% som du nämner. Pinnacle har väl 95% om jag inte missminner mig?




Citat:
Ursprungligen postat av Niteowl Visa inlägg
Kapar tråden då jag inte fått svar i den riktiga tråden. Om jag i B1 spelar till över 2 i odds ska jag då i stället dra av i B2 på samma sätt som man lägger till om oddset är lägre än 2?
Jag brukar aldrig använda juice på B2-spelen eftersom man ofta spelar B1 och B2 samtidigt. Det räcker med att vinna tillbaka den totala juicen från alla tidigare spel i serien för att hålla "to win" konstant genom alla serier. Jag börjar därför med juice först vid B3, om det är aktuellt.

Jag tycker det blir mycket enklare att bokföra sin juice i ett excel-ark. Där kan man enkelt räkna ihop sin totala juice för varje serie och "nollställa" den när man har vunnit tillbaka juicen. Säg till om du vill ha en mall för hur det kan se ut.

Senast redigerad av lurifixen den 2012-12-10 klockan 12:24.
lurifixen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat