Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-12-10, 07:54   #961
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5965


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ursäkta att jag "kidnappar" din tråd, men hittar inte 2-6 tråden!

Fråga: Tycker mig förstå 2-6 systemet förutom en sak, vad menas med "juicea"? När ska man juicea och hur mycket?

Tacksam för svar, eller för länk till rätt tråd.

Tack för många fina tips!
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-10, 08:42   #962
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 38
Sharp$: 261
Standard

https://www.sharps.se/forums/taenkarh...etting-system/

Juicea menas att du lägger på extra.
hemlig är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-10, 09:01   #963
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5965


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hemlig Visa inlägg
https://www.sharps.se/forums/taenkarh...etting-system/

Juicea menas att du lägger på extra.
Jo det förstår jag, men när ska jag göra det och hur mycket?
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-10, 09:54   #964
 
omwttms avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 134
Sharp$: 1219
Standard

när oddset understige 2.00 måste du lägga till extra för att kunna vinna det du vill, och beroende på hur lågt de är så måste du juicea mer eller mindre.

B1= att vinna tex 1.1unit
B1 att vinna 1.1unit @ 2.00 i odds, igen juice
B1 att vinna 1.1unit @ 1.5 i odds, då måste du satsa 2.2units, dvs. 1.1extra i juice. Sitter denna så behöver du inte juice nått i B2, men torskar du så ska de se ut såhär

B2 = att vina 2.2units
B2 att vinna 2.2 + juice (1.1)=3.3 @ 2.00 i odds så satsar du 3.3 (2.2+1.1(gammal juice))
B2 att vinna 2.2 + juice (1.1)=3.3 @ 1.75 i odds så satsar du 4.4 (2.2+2.2(gammal+nyjuice))

Och så rullar de på.. Läs guiden igen och och igen tills de sitter.. testa några olika serier på ett papper tills de sitter innan du börjar spela är ett tips.
Lycka till
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
BroderH (+10)
omwttm är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-10, 10:11   #965
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Inget snack om att Lazlo är en oerhörd kompetent spelare. Men jag förundras även över dom fina vintssiffrorna han visar upp. Just med tanke på att det endast spelas 2 vägs handicap med ett väl tilltaget spelavdrag från bolagen.
Jag kanske är snett ute, men är inte detta den typ av spelform vill ha spel på?
Hur är det möjligt att slå en oddsättare som har 7-10 procent fördel redan från början?. Jag menar, om man nu tar rekatochklart som ex, skribenterna där har ju blivit helt hjärntvättade av några NBA orakel som dykt upp från ingenstans.Bolagen skriker väl efter spel på 2vägs? Det är väl Bet365 som sponsrar den satsningen. Nästan tragiskt se hur folk där skjuter bort sig.
Är ändå inne på att Lazlo är något på spåren, kanske han hittat en mkt bra spelmodell? Beträffande spelen kan jag inte se hur man konstant kan hitta värde i asian hcp tvåvägs

Senast redigerad av kriga den 2012-12-10 klockan 10:14.
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-10, 10:29   #966
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5965


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av omwttm Visa inlägg
när oddset understige 2.00 måste du lägga till extra för att kunna vinna det du vill, och beroende på hur lågt de är så måste du juicea mer eller mindre.

B1= att vinna tex 1.1unit
B1 att vinna 1.1unit @ 2.00 i odds, igen juice
B1 att vinna 1.1unit @ 1.5 i odds, då måste du satsa 2.2units, dvs. 1.1extra i juice. Sitter denna så behöver du inte juice nått i B2, men torskar du så ska de se ut såhär

B2 = att vina 2.2units
B2 att vinna 2.2 + juice (1.1)=3.3 @ 2.00 i odds så satsar du 3.3 (2.2+1.1(gammal juice))
B2 att vinna 2.2 + juice (1.1)=3.3 @ 1.75 i odds så satsar du 4.4 (2.2+2.2(gammal+nyjuice))

Och så rullar de på.. Läs guiden igen och och igen tills de sitter.. testa några olika serier på ett papper tills de sitter innan du börjar spela är ett tips.
Lycka till
Tackar! Då ska jag läsa på innan jag sätter igång. Mitt sheet kan bara bli bättre....
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-10, 10:33   #967
 
Semicolons avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 853
Sharp$: 1997


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kriga Visa inlägg
Inget snack om att Lazlo är en oerhörd kompetent spelare. Men jag förundras även över dom fina vintssiffrorna han visar upp. Just med tanke på att det endast spelas 2 vägs handicap med ett väl tilltaget spelavdrag från bolagen.
Jag kanske är snett ute, men är inte detta den typ av spelform vill ha spel på?
Hur är det möjligt att slå en oddsättare som har 7-10 procent fördel redan från början?. Jag menar, om man nu tar rekatochklart som ex, skribenterna där har ju blivit helt hjärntvättade av några NBA orakel som dykt upp från ingenstans.Bolagen skriker väl efter spel på 2vägs? Det är väl Bet365 som sponsrar den satsningen. Nästan tragiskt se hur folk där skjuter bort sig.
Är ändå inne på att Lazlo är något på spåren, kanske han hittat en mkt bra spelmodell? Beträffande spelen kan jag inte se hur man konstant kan hitta värde i asian hcp tvåvägs
Jag behöver kanske jobba på läsförståelsen, men vad menar du egentligen? Skulle det vara mindre värde i att betta på spread eller AH? Huruvida det finns värde i ett spel har ju ingenting med vilken form av handicap eller brist på handicap eller spread som finns utan endast på hur oddsen är satta med de givna förutsättningar som definieras av speltypen.
Semicolon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-10, 10:44   #968
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Menar väl ungefär såhär, om vi tar NBA basket som ett exempel. Oerhört genomlyst sport, alla bolag sätter odds vilket ju reducerar risken att bolagen är snett ute. Varje skada rapporteras ju o´mg osv, så svårt ha exclusive info här. Vad jag menar är att bolagen ser spelen som en slantsinglig i långa loppet, och vilken bookie vill inte ta spel till 1.87 på en sådan.

Om vi räknar på oddset 1.87 med så måste man ju åtminstone träffa ca 55 procent bara för att gå jämt upp.

Jämfört med tex 3 vägs där det ju kan gå att finna värde uppemot 10-50 procent ibland, måste ju vara lättare slå bolagen med de förutsättningarna.

Om jag vill bli duktig på betting, och det vill jag i framtien så kan jag inte se hur man på lång sikt kan vara så mkt bättre än marknaden och konstant vinna på slantsinglingar till 1.87
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-10, 10:59   #969
 
Niteowls avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 99
Sharp$: 2105


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av omwttm Visa inlägg
när oddset understige 2.00 måste du lägga till extra för att kunna vinna det du vill, och beroende på hur lågt de är så måste du juicea mer eller mindre.

B1= att vinna tex 1.1unit
B1 att vinna 1.1unit @ 2.00 i odds, igen juice
B1 att vinna 1.1unit @ 1.5 i odds, då måste du satsa 2.2units, dvs. 1.1extra i juice. Sitter denna så behöver du inte juice nått i B2, men torskar du så ska de se ut såhär

B2 = att vina 2.2units
B2 att vinna 2.2 + juice (1.1)=3.3 @ 2.00 i odds så satsar du 3.3 (2.2+1.1(gammal juice))
B2 att vinna 2.2 + juice (1.1)=3.3 @ 1.75 i odds så satsar du 4.4 (2.2+2.2(gammal+nyjuice))

Och så rullar de på.. Läs guiden igen och och igen tills de sitter.. testa några olika serier på ett papper tills de sitter innan du börjar spela är ett tips.
Lycka till
Kapar tråden då jag inte fått svar i den riktiga tråden. Om jag i B1 spelar till över 2 i odds ska jag då i stället dra av i B2 på samma sätt som man lägger till om oddset är lägre än 2?
Niteowl är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-10, 11:07   #970
 
omwttms avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 134
Sharp$: 1219
Standard

som jag märkt spelar olika spelare på olika sätt, beroende på hur riskbenägna dom är antar jag

tex

B1 att vinna 1unit

B1 att vinna 1unit till oddset 2.00 satsar man 1unit
B1 att vinna 1unit till oddset tex 2.5 satsar man:

Version1 (som lazlo) 0,666units @ 2.5 för att vinna 1unit
Version2 är den lite mer aggressiva varianten, att satsa 1unit på samma odds och hoppas på större utdelning.

upp till var och en och känna vad som känns rätt

Senast redigerad av omwttm den 2012-12-10 klockan 11:18.
omwttm är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-10, 12:18   #971
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 14
Sharp$: 2054
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kriga Visa inlägg
Menar väl ungefär såhär, om vi tar NBA basket som ett exempel. Oerhört genomlyst sport, alla bolag sätter odds vilket ju reducerar risken att bolagen är snett ute. Varje skada rapporteras ju o´mg osv, så svårt ha exclusive info här. Vad jag menar är att bolagen ser spelen som en slantsinglig i långa loppet, och vilken bookie vill inte ta spel till 1.87 på en sådan.

Om vi räknar på oddset 1.87 med så måste man ju åtminstone träffa ca 55 procent bara för att gå jämt upp.

Jämfört med tex 3 vägs där det ju kan gå att finna värde uppemot 10-50 procent ibland, måste ju vara lättare slå bolagen med de förutsättningarna.

Om jag vill bli duktig på betting, och det vill jag i framtien så kan jag inte se hur man på lång sikt kan vara så mkt bättre än marknaden och konstant vinna på slantsinglingar till 1.87
Lazlo spelar 2-6 och har du ett vinst% på 50% kommer du vara en vinnande spelare i längden. Du kommer i snitt att spela fyra spel per serie. Därför passar AH utmärkt när man lirar 2-6. Det finns även spelbolag (som inte limiterar) med högre utbetalningsprocent än 87% som du nämner. Pinnacle har väl 95% om jag inte missminner mig?




Citat:
Ursprungligen postat av Niteowl Visa inlägg
Kapar tråden då jag inte fått svar i den riktiga tråden. Om jag i B1 spelar till över 2 i odds ska jag då i stället dra av i B2 på samma sätt som man lägger till om oddset är lägre än 2?
Jag brukar aldrig använda juice på B2-spelen eftersom man ofta spelar B1 och B2 samtidigt. Det räcker med att vinna tillbaka den totala juicen från alla tidigare spel i serien för att hålla "to win" konstant genom alla serier. Jag börjar därför med juice först vid B3, om det är aktuellt.

Jag tycker det blir mycket enklare att bokföra sin juice i ett excel-ark. Där kan man enkelt räkna ihop sin totala juice för varje serie och "nollställa" den när man har vunnit tillbaka juicen. Säg till om du vill ha en mall för hur det kan se ut.

Senast redigerad av lurifixen den 2012-12-10 klockan 12:24.
lurifixen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-10, 13:00   #972
 
henke111s avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 884
Sharp$: 3659
Standard

Citat:
Lazlo spelar 2-6 och har du ett vinst% på 50% kommer du vara en vinnande spelare i längden.
Om du tror det räcker att ha minst 50% vinstprocent för att vara vinnande med 2-6. Varför spelar du inte till låga odds där du även till EV- träffar mer än 50%?
__________________
Det viktigaste är inte att vinna utan deltaga!
henke111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-10, 13:12   #973
 
Semicolons avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 853
Sharp$: 1997


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lurifixen Visa inlägg
Lazlo spelar 2-6 och har du ett vinst% på 50% kommer du vara en vinnande spelare i längden. Du kommer i snitt att spela fyra spel per serie. Därför passar AH utmärkt när man lirar 2-6. Det finns även spelbolag (som inte limiterar) med högre utbetalningsprocent än 87% som du nämner. Pinnacle har väl 95% om jag inte missminner mig?
Jag vill inte basha dig, men du förstår väl själv att vinstprocent aldrig kan tas ur sitt sammanhang? 50% hitrate säger ju inte så mycket om man inte vet till vilka odds. Till 2.10 är det himmelriket och till 1.99 är det en långsam död.

Inget system i världen kan rädda dig om du är en i grunden förlorande spelare.
Semicolon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-10, 13:12   #974
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Här va det livat, vad roligt!

Angående juicen så finns det säkert flera sätt att göra och jag har gjort som så att varje serie som har 2 spel rätt ska vinna minst 1 unit. Det innebär att jag nästan aldrig behöver lägga på någon juice på B1-B4 spel för vinner jag två av dessa så kommer jag gå plus minst 1 unit. I en del fall behöver jag lägga till juice på B5 spelen för att komma upp i att det blir minst 1 unit vinst ifall det B5 spelet sitter som andra vinst i serien och i många fall av B6 spelen behöver jag lägga till juice för att kunna få serien vinnande. Även om man spelar alla spel till 2.00 i odds så kan man ju ligga långt back när man närmar sig ett B6 spel ifall man satte B1 spelet men missade de kommande 4, spelar man då to win 13.2 som serien säger så kommer man avsluta en serie förlorad trots att man satte 2 spel av 6 och då försvinner ju lite hela syftet med det hela. Jag ansåg att det va enklast att göra så här än att försöka föra med juice hela vägen på varje spel ifall man spelade på något spel som är under 2.00. Lyckas man vinna serien tidigare eller att man spelat på högre odds så kommer vinsten bli högre än 1 unit för serien och det är ju bara en bonus.

Det hela kanske leder till att de sena spelen kan bli större eftersom man skjuter på juicen men det är jag medveten om och har inga problem med den risken. Att föra över juicen från varje spel gör ju att insatserna på mellan nivå ökar så det kanske går jämnt ut överlag.

Att jag har en träffprocent på +50% och kör 2-6 har inte så mycket med saken att göra, jag skulle i stort sett kunna gå plus på 2-6 genom att bara sätta 34% av mina spel eftersom 2 av 6 ska sitta för att vinna, men det kommer ju bli massvis med förlorande serier och inte fungera i längden. Har man ett medelodds över 2.00 och en träffprocent över 50% över en lång tid så har man goda förutsättningar för att lyckas, skulle man spela flat så är man säker på att lyckas om man kan hålla detta, spelar man med olika insatser gäller det att sätta de tyngre spelen också vilket jag lyckats bra med. Allt handlar kort och gott och lite tråkigt om att hitta bra spel med värde i över en lång period och då blir man vinnare, sen kan ett system maximera eller minimera vinsterna men det avgör sällan om du är vinnande eller förlorande.

@kriga... Kul att du funderingar men det är lite saker du inte riktigt tänkt på här. För det första så är det såklart svårare att spela till marknadslägsta utdelning på tvåvägsspel @ 1.87 istället för det jag mer ligger kring i odds 1.95. Hur som helst så är det ju inte oddset i sig som man ser värde på eller inte eftersom det ligger alltid kring 1.90-2.00 utan det är ju linan som avgör värdet här. Linan kanske ligger på +5 men enligt mig borde den ligga på +8 och då finns det värde till ett spel när oddset är 1.95. Spelar man då ML vilket är tvåvägs också så kan det ju finnas fel på 0.10-0.50 i odds som du talar om, men på linorna är ju oddsen oftast samma, det är ju linorna som justeras upp och ner.

Det är klart att det kan anses vara svårt att hitta värde där all info finns för alla och allting är genomanalyserat men det är väldigt sällan man i någon sport sitter på info angående skador eller dylikt före bolagen om vi inte snackar serbisk divison 3 fotboll eller liknande. Man kanske kan säga att det som är exklusivt här är inte infon man sitter på eftersom den har alla utan det är hur jag analyserar den som gör skillnaden. I längden kanske mitt sätt att analysera de olika förutsättningarna är bättre än oddssättarnas och således kan man också vinna i längden. Average joe kanske analyserar på ett sämre sätt än oddssättarna och därmed inte kan få någon edge och de blir förlorande. Jag gör på mitt sätt och efter snart 2800 spel här och massvis sedan tidigare år så kan man väl dra slutsatsen att det fungerar riktigt bra.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
slindoffer (+10), one (+1), smak (+5)
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-10, 13:24   #975
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 403
Sharp$: 1077

Fotboll 13/14
Stats: 30 - 32 - 6
ROI: 107.28%
Vinstprocent: 48.39%

Standard

Lazlo, jag följer din dagbok och dina spel i det tysta då jag inte kan något om de amerikanska sporterna. Jag måste dock få säga att jag tycker du är grym som delar med dig av din kunskap och tar dig tid att ge uttömmande svar på frågor och funderingar, både här och i NBA-tråden!

Keep it up!

slindoffer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td