Citat:
Ursprungligen postat av slindoffer
Lazlo, jag följer din dagbok och dina spel i det tysta då jag inte kan något om de amerikanska sporterna. Jag måste dock få säga att jag tycker du är grym som delar med dig av din kunskap och tar dig tid att ge uttömmande svar på frågor och funderingar, både här och i NBA-tråden!
Keep it up!

|
Tackar, jag gör mitt bästa!
Citat:
Ursprungligen postat av henke111
Om du tycker att linan borde ligga på +8, varför spelar du inte på det handikappet till högre odds istället? Om din uträkning stämmer så sätter du 50% av spelen då men till ett odds bra över 2. Nu sätter du kanske 55% till den lägre linan. Tror du inte det hade varit mer vinstgivande att spela till den höga linan då?
|
Detta tål helt klart att funderas på. Det är mycket möjligt att det skulle vara lönsamt att i längden spela -8 @ 2.30 eller liknande istället för -5 @ 1.95 om man nu anser att linan i ett fall sitter 3 poäng fel. Man får då en enligt min analys för matchen en korrekt lina där man i längden kanske sätter kring 50% men man har istället ett odds som är betydligt högre. Dock är det inte säkert att min uträkning stämmer, men det kan ha edge, dvs att de vinner med 6-10 poäng fler gånger än de vinner med 1-5 poäng/förlorar. Det blir svårare att hålla en hög träffprocent ju högre odds jag spelar men det är mycket möjligt att det skulle bli minst lika lönsamt eller mer eftersom oddsen är så pass mycket högre och träffprocenten har då råd att falla.
Det går alltid att optimera sitt spelande på många olika sätt, det är dock oftast enklare sagt än gjort. Det är enklare att se en lina med värde i än att säga exakt vad den skulle ligga på för att vara korrekt, anser iaf jag. Skulle man då inte kunna vara exakt varje gång man sätter linan där man tror så kan man ju hamna 1-2 poäng fel och med otur så ger det ett helt annat resultat i längden. På senare tid har jag ju spelat väldigt mycket på köpta linor och då ser jag en lina jag tycker mig ha värde på och sen köper jag mig ännu mer poäng till min edge, det innebär att jag har till och med råd att ha lite fel men ändå vinna, det gäller bara att inte ha mycket fel för då går det inte. Kan man köpa sig åt rätt håll så kan man vinna på ganska många linor. Det råder såklart delade meningar om det här också, jag känner på mig att du tycker det är helt fel och då får du tycka det, det funkar för mig och sen behöver inte alla hålla med.
Det känns som du har ett väldigt negativt kritiskt tänkande kring mig och mitt spelande och det är klart att alla får tänka och tycka vad man vill, det blir dock bara tråkigt när du försöker gräva fram det lilla negativa som går att hitta ibland allt positivt. Du får väl göra som du vill, fortsätta med din agenda att lyfta fram det lilla dåliga du kan hitta eller helt enkelt se det positiva och hänga med de andra som får nytta av det jag delar med mig av. Jag försöker bara hjälpa alla som vill ha min hjälp så gott jag kan, sen är jag inte perfekt eller bäst i världen för den delen.