Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-12-10, 13:25   #976
 
henke111s avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 884
Sharp$: 3659
Standard

Citat:
Hur som helst så är det ju inte oddset i sig som man ser värde på eller inte eftersom det ligger alltid kring 1.90-2.00 utan det är ju linan som avgör värdet här. Linan kanske ligger på +5 men enligt mig borde den ligga på +8 och då finns det värde till ett spel när oddset är 1.95. Spelar man då ML vilket är tvåvägs också så kan det ju finnas fel på 0.10-0.50 i odds som du talar om, men på linorna är ju oddsen oftast samma, det är ju linorna som justeras upp och ner.
Om du tycker att linan borde ligga på +8, varför spelar du inte på det handikappet till högre odds istället? Om din uträkning stämmer så sätter du 50% av spelen då men till ett odds bra över 2. Nu sätter du kanske 55% till den lägre linan. Tror du inte det hade varit mer vinstgivande att spela till den höga linan då?
__________________
Det viktigaste är inte att vinna utan deltaga!
henke111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-10, 13:48   #977
 
Semicolons avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 853
Sharp$: 1997


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lazlo Visa inlägg

@kriga... Kul att du funderingar men det är lite saker du inte riktigt tänkt på här. För det första så är det såklart svårare att spela till marknadslägsta utdelning på tvåvägsspel @ 1.87 istället för det jag mer ligger kring i odds 1.95. Hur som helst så är det ju inte oddset i sig som man ser värde på eller inte eftersom det ligger alltid kring 1.90-2.00 utan det är ju linan som avgör värdet här. Linan kanske ligger på +5 men enligt mig borde den ligga på +8 och då finns det värde till ett spel när oddset är 1.95. Spelar man då ML vilket är tvåvägs också så kan det ju finnas fel på 0.10-0.50 i odds som du talar om, men på linorna är ju oddsen oftast samma, det är ju linorna som justeras upp och ner.
Tänk dock på att själva värdet fortfarande finns i oddset, dvs en +8 lina till 2.00 har bara värde om det lag du bettar på täcker spreaden mer än 50% av gångerna. Så även om oddsen bara varierar kring BE (1.9-2) så kommer den faktiska sannolikheten fluktuera med linan. Dvs +5 är inte en dålig lina för att +5 i sig är för mycket eller för lite, det blir en dålig lina först när oddset för att det lag vi backar ska täcka spreaden blir för dåligt.

Om vi tar Packers från i natt så är det ju inte linan på 6.5 i sig som är bra eller dålig utan att vi får den till 2.00. Dvs. vi tror att de slår den 51% eller mer av gångerna. Samma lina till 1.96 hade kanske inte alls varit spelbar. Den värderingen kommer man aldrig ifrån.
Semicolon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-10, 13:52   #978
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av slindoffer Visa inlägg
Lazlo, jag följer din dagbok och dina spel i det tysta då jag inte kan något om de amerikanska sporterna. Jag måste dock få säga att jag tycker du är grym som delar med dig av din kunskap och tar dig tid att ge uttömmande svar på frågor och funderingar, både här och i NBA-tråden!

Keep it up!

Tackar, jag gör mitt bästa!

Citat:
Ursprungligen postat av henke111 Visa inlägg
Om du tycker att linan borde ligga på +8, varför spelar du inte på det handikappet till högre odds istället? Om din uträkning stämmer så sätter du 50% av spelen då men till ett odds bra över 2. Nu sätter du kanske 55% till den lägre linan. Tror du inte det hade varit mer vinstgivande att spela till den höga linan då?
Detta tål helt klart att funderas på. Det är mycket möjligt att det skulle vara lönsamt att i längden spela -8 @ 2.30 eller liknande istället för -5 @ 1.95 om man nu anser att linan i ett fall sitter 3 poäng fel. Man får då en enligt min analys för matchen en korrekt lina där man i längden kanske sätter kring 50% men man har istället ett odds som är betydligt högre. Dock är det inte säkert att min uträkning stämmer, men det kan ha edge, dvs att de vinner med 6-10 poäng fler gånger än de vinner med 1-5 poäng/förlorar. Det blir svårare att hålla en hög träffprocent ju högre odds jag spelar men det är mycket möjligt att det skulle bli minst lika lönsamt eller mer eftersom oddsen är så pass mycket högre och träffprocenten har då råd att falla.

Det går alltid att optimera sitt spelande på många olika sätt, det är dock oftast enklare sagt än gjort. Det är enklare att se en lina med värde i än att säga exakt vad den skulle ligga på för att vara korrekt, anser iaf jag. Skulle man då inte kunna vara exakt varje gång man sätter linan där man tror så kan man ju hamna 1-2 poäng fel och med otur så ger det ett helt annat resultat i längden. På senare tid har jag ju spelat väldigt mycket på köpta linor och då ser jag en lina jag tycker mig ha värde på och sen köper jag mig ännu mer poäng till min edge, det innebär att jag har till och med råd att ha lite fel men ändå vinna, det gäller bara att inte ha mycket fel för då går det inte. Kan man köpa sig åt rätt håll så kan man vinna på ganska många linor. Det råder såklart delade meningar om det här också, jag känner på mig att du tycker det är helt fel och då får du tycka det, det funkar för mig och sen behöver inte alla hålla med.

Det känns som du har ett väldigt negativt kritiskt tänkande kring mig och mitt spelande och det är klart att alla får tänka och tycka vad man vill, det blir dock bara tråkigt när du försöker gräva fram det lilla negativa som går att hitta ibland allt positivt. Du får väl göra som du vill, fortsätta med din agenda att lyfta fram det lilla dåliga du kan hitta eller helt enkelt se det positiva och hänga med de andra som får nytta av det jag delar med mig av. Jag försöker bara hjälpa alla som vill ha min hjälp så gott jag kan, sen är jag inte perfekt eller bäst i världen för den delen.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bokis29 (+5), henke111 (+1)
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-10, 13:56   #979
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Semicolon Visa inlägg
Tänk dock på att själva värdet fortfarande finns i oddset, dvs en +8 lina till 2.00 har bara värde om det lag du bettar på täcker spreaden mer än 50% av gångerna. Så även om oddsen bara varierar kring BE (1.9-2) så kommer den faktiska sannolikheten fluktuera med linan. Dvs +5 är inte en dålig lina för att +5 i sig är för mycket eller för lite, det blir en dålig lina först när oddset för att det lag vi backar ska täcka spreaden blir för dåligt.

Om vi tar Packers från i natt så är det ju inte linan på 6.5 i sig som är bra eller dålig utan att vi får den till 2.00. Dvs. vi tror att de slår den 51% eller mer av gångerna. Samma lina till 1.96 hade kanske inte alls varit spelbar. Den värderingen kommer man aldrig ifrån.
Nej det stämmer såklart men då är man nere på extremt små marginaler och tittar. För att förklara det enklast för någon som inte kunde förstå hur man i hela friden kunde spela tvåvägsspel så va det enklast att poängtera att det är först och främst linan som justeras och värderas och oddset kommer i andra hand på dessa linor. En lina som skiljer sig 1 poäng är mer värd än alla oddskillnader som kan finnas mellan 1.90-2.00. Men det är helt klar som du säger, -6.5 @ 1.91 kanske inte har något värde men -6.5 @ 2.00 har det.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Semicolon (+5)
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-10, 14:04   #980
 
Semicolons avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 853
Sharp$: 1997


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av henke111 Visa inlägg
Om du tycker att linan borde ligga på +8, varför spelar du inte på det handikappet till högre odds istället? Om din uträkning stämmer så sätter du 50% av spelen då men till ett odds bra över 2. Nu sätter du kanske 55% till den lägre linan. Tror du inte det hade varit mer vinstgivande att spela till den höga linan då?
Lazlo har redan svarat, men här tror jag inte du tänker på vad jag skrev i mitt förra inlägg (om du alls läst det). Det väsentliga är ju värdet i den lina man väljer att spela till. Om nu en lina på +-8 hade varit rimlig och bolagen ger linan till +-5 och 2.00 medan +8 linan finns till 2.30 så måste ju fortfarande bedömningen göras var värdet finns. 2.30 motsvarar väl ca: 43.5 %.

Vi tycker att den hade varit en rimligare standardlina till 2.00 och då hade vi kanske fortfarande haft ett par % edge. Men den nuvarande linan på +-5 med ett pris på 2.00 kan ju fortfarande vara långt mer värdefull. Vi kanske tror att de täcker den linan 65-70% av gångerna (för att överdriva), då finns ju fortfarande det mesta värdet på det lägre oddset till den mjukare linan (även om det också finns värde i det högre oddset till den "korrekta linan".)
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
henke111 (+1)

Senast redigerad av Semicolon den 2012-12-10 klockan 14:06.
Semicolon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-10, 16:35   #981
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 76
Sharp$: 2640


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Lazlo. Får man fråga hur du får ditt "2-6"-sheet kategoriserat så där med t.ex. basket, fotboll, ishockey etc? Så att allt fortfarande syns i samma lista under lazlo2-6 oavsett sport. :-)
roaben är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-10, 17:14   #982
 
henke111s avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 884
Sharp$: 3659
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lazlo Visa inlägg
Det känns som du har ett väldigt negativt kritiskt tänkande kring mig och mitt spelande och det är klart att alla får tänka och tycka vad man vill, det blir dock bara tråkigt när du försöker gräva fram det lilla negativa som går att hitta ibland allt positivt. Du får väl göra som du vill, fortsätta med din agenda att lyfta fram det lilla dåliga du kan hitta eller helt enkelt se det positiva och hänga med de andra som får nytta av det jag delar med mig av. Jag försöker bara hjälpa alla som vill ha min hjälp så gott jag kan, sen är jag inte perfekt eller bäst i världen för den delen.
Inte alls att jag är negativ emot dig. Ryggar själv dina spel.
Försöker bara komma med konstruktiv kritik till ditt spelande. Speciellt då du är en av de få "sharpsen" med longtime stats som är aktiv på forumet varje dag och besvarar frågor.

Förstår inte riktigt vad som var negativt i denna fråga?
__________________
Det viktigaste är inte att vinna utan deltaga!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Grnvit (+1)
henke111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-10, 17:25   #983
 
Niteowls avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 99
Sharp$: 2105


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Det är väl ändå inte troligt att man får +8 till 2,30 om +5 ligger på 2?
Niteowl är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-10, 17:31   #984
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av roaben Visa inlägg
Lazlo. Får man fråga hur du får ditt "2-6"-sheet kategoriserat så där med t.ex. basket, fotboll, ishockey etc? Så att allt fortfarande syns i samma lista under lazlo2-6 oavsett sport. :-)
Du får lägga till ett filter i sheetet och således kan du få upp statistik för de olika sakerna du väljer att filtrera på.

Citat:
Ursprungligen postat av henke111 Visa inlägg
Inte alls att jag är negativ emot dig. Ryggar själv dina spel.
Försöker bara komma med konstruktiv kritik till ditt spelande. Speciellt då du är en av de få "sharpsen" med longtime stats som är aktiv på forumet varje dag och besvarar frågor.

Förstår inte riktigt vad som var negativt i denna fråga?
Alright, sry då va min känsla helt fel då, inte mer med det. Just denna frågan i sig va väl inget negativt. Det känns bara som att då du skriver så är det antingen för att påpeka att jag borde göra si eller så för det är bättre, alternativt poängtera att det också finns saker som är dåliga.

Konstruktiv kritik är alltid välkommen, dock så skulle det ju vara bra om det är lösningar och inte bara förslag som kan vara svåra att genomföra, även om det såklart som jag sade tåls att diskutera kring. Skulle såklart också vilja sätta +50% av spelen med odds högt över 2.00, dock så är det nog inte så enkelt som det låter. Dock så är det alltid bra med inputs från olika håll så det tackar jag för. Kändes bara som att du tog ut de aningen luddiga bitarna ur allt jag skrev och ifrågasatte det, självklart kan jag inte sätta en korrekt lina på alla matcher och den stämmer alla gånger, dock så kan jag i många fall känna att en lina som bolagen har är fel och jag håller inte med, därav spel.

Men nog om det, har förklarat hur jag tänker och har du någon bra lösning så lyssnar jag gärna.

@Niteowl... +5 är för lågt och borde vara +8. Dvs favoriten kommer vinna enklare än 5 poäng tror jag och då kan man spela -8 till ett högre odds. Borde använt minus från start då hade det blivit enklare men nu blev det sådär, samma sak bara tänka lite till.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Rejs (+2)
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-10, 20:08   #985
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 9
Sharp$: 516
Standard

Vilken/vilka sidor använder du Lazlo för att kolla statistik för NBA? Eller vem som får givetvis svara
wasteping är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-10, 21:21   #986
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 25
Sharp$: 168
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av wasteping Visa inlägg
Vilken/vilka sidor använder du Lazlo för att kolla statistik för NBA? Eller vem som får givetvis svara
http://www.covers.com/index.aspx är bra! (Kolla under matchups). Finns säkerligen andra sidor också, espn har ofta bra matchbevakning. Men den har jag använt i första hand!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
wasteping (+10)

Senast redigerad av flip-flop den 2012-12-10 klockan 21:23.
flip-flop är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-10, 21:27   #987
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 9
Sharp$: 327
Standard

Jag är på samma sida som dig när det gäller Texans @ Patriots. Tror Pats offence kommer få det tufft mot Texans försvar inte minst med deras tight end, Gronkaswski skadad.

Själv spelar jag en 6pt teser på pinnacle: HOU +11.5, U57.5.

Lycka till inatt!

Om någon är intressrad inför MNF så har ni skadelistan här:

Citat:
Ursprungligen postat av Patriots.com
Player Position Injury
Rob Gronkowski TE Forearm / Hip (DNP)

Doubtful
Player Position Injury
No Players Listed

NEW ENGLAND PATRIOTS (9-3)
Questionable
Player Position Injury
Ron Brace DT Elbow (LP)
Patrick Chung S Shoulder / Hamstring (LP)
Dan Connolly G Back (LP)
Aaron Hernandez TE Ankle (LP)
Dont'a Hightower LB Hamstring (LP)
Chandler Jones DE Ankle (LP)
Brandon Lloyd WR Knee (LP)
Kyle Love DT Knee (LP)
Logan Mankins G Ankle / Calf (LP)
Nick McDonald OL Shoulder (LP)
Brandon Spikes LB Knee (LP)
Sebastian Vollmer OT Back/Knee (LP)
Wes Welker WR Ankle (LP)

Probable
Player Position Injury
Jerod Mayo LB Elbow (FP)


HOUSTON TEXANS (11-1)
Out
Player Position Injury
Garrett Graham TE Concussion (LP)
Derek Newton T Knee (DNP)
Brooks Reed OLB Groin (DNP)

Doubtful
Player Position Injury
No Players Listed

Questionable
Player Position Injury
Alan Ball CB Foot (DNP)

Probable
Player Position Injury
Duane Brown OLB Neck (FP)
Bryan Braman T Back (FP)
Antoine Caldwell G Hamstring (FP)
Shaun Cody NT Ribs/Back (LP)
Jared Crick DE Neck (FP)
Owen Daniels TE Back (FP)
Tim Dobbins ILB Shoulder (LP)
Bradie James ILB Hamstring (FP)
Lestar Jean WR Knee (FP)
Jonathan Joseph CB Hamstring/Groin (LP)
Whitney Mercilus OLB Hip (FP)
Jesse Nading OLB Foot (FP)
DeVier Posey WR Knee / Hamstring (FP)
Darryl Sharpton OLB Toe (FP)
Antonio Smith DE Ankle (LP)
Wade Smith G Knee/Ribs (LP)
Ben Tate RB Hamstring (FP)
T.J. Yates QB Right Elbow (FP)
r1kkie är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-10, 21:31   #988
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 14
Sharp$: 2054
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av henke111 Visa inlägg
Om du tror det räcker att ha minst 50% vinstprocent för att vara vinnande med 2-6. Varför spelar du inte till låga odds där du även till EV- träffar mer än 50%?
På grund av att det kommer bli väldigt stora förluster vid en missad serie.

Citat:
Ursprungligen postat av Semicolon Visa inlägg
Jag vill inte basha dig, men du förstår väl själv att vinstprocent aldrig kan tas ur sitt sammanhang? 50% hitrate säger ju inte så mycket om man inte vet till vilka odds. Till 2.10 är det himmelriket och till 1.99 är det en långsam död.

Inget system i världen kan rädda dig om du är en i grunden förlorande spelare.
Ber om ursäkt om jag uttryckte mig slarvigt. Jag menar självklart till ett snittodds på ca 2. Om man har en vinst% på ca 50% och ett snittodds till ca 2, bör man vara en vinnande med 2-6 i längden. Jag har är i alla fall plussat med de statsen vid +500 spel.

Senast redigerad av lurifixen den 2012-12-11 klockan 14:53.
lurifixen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-13, 04:07   #989
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Äsch skitsamma....

Senast redigerad av Lazlo den 2012-12-13 klockan 04:10.
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-13, 07:33   #990
 
Misärs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 358
Sharp$: 5616

Winter - VS
Stats: 73 - 53 - 7
ROI: 116.79%
Vinstprocent: 57.94%

Standard

Vi bryter ihop och kommer igen. En sådan natt väntar alla någon gång.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lazlo (+1)
Misär är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td