Ämne: Lazlo Lirar!
Visa ett inlägg
Gammal 2012-12-10, 14:04   #980
Semicolon
 
Semicolons avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 853
Sharp$: 1997


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av henke111 Visa inlägg
Om du tycker att linan borde ligga på +8, varför spelar du inte på det handikappet till högre odds istället? Om din uträkning stämmer så sätter du 50% av spelen då men till ett odds bra över 2. Nu sätter du kanske 55% till den lägre linan. Tror du inte det hade varit mer vinstgivande att spela till den höga linan då?
Lazlo har redan svarat, men här tror jag inte du tänker på vad jag skrev i mitt förra inlägg (om du alls läst det). Det väsentliga är ju värdet i den lina man väljer att spela till. Om nu en lina på +-8 hade varit rimlig och bolagen ger linan till +-5 och 2.00 medan +8 linan finns till 2.30 så måste ju fortfarande bedömningen göras var värdet finns. 2.30 motsvarar väl ca: 43.5 %.

Vi tycker att den hade varit en rimligare standardlina till 2.00 och då hade vi kanske fortfarande haft ett par % edge. Men den nuvarande linan på +-5 med ett pris på 2.00 kan ju fortfarande vara långt mer värdefull. Vi kanske tror att de täcker den linan 65-70% av gångerna (för att överdriva), då finns ju fortfarande det mesta värdet på det lägre oddset till den mjukare linan (även om det också finns värde i det högre oddset till den "korrekta linan".)
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
henke111 (+1)

Senast redigerad av Semicolon den 2012-12-10 klockan 14:06.
Semicolon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat