Visa ett inlägg
Gammal 2012-12-11, 14:23   #73
AndreasB1897

AndreasB1897s avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 3907
Standard

Norge - Sverige

Spel: 5/5 units på Norge -4.0 @ 1.83 på Pinnacle.

Norge är tillsammans med Montenegro det enda obesegrade laget i turneringen, det har blivit 5/5 vinster. Norge har som jag sagt innan inte imponerat förrän igår när man slog självaste Frankrike med 30-19, går nog inte att imponera mer än så. Varför har man då spelat "dåligt" i 4 matcher för att sedan krossa Frankrike? Jag vet inte men jag tror jag kanske kan ha en orsak, under hela gruppspelet så har man kört FYSTRÄNING (Ja ni läste rätt) enbart för att vara så fräscha som möjligt när det väl gäller och Norge är nog det enda laget i världen som har en sån hög lägsta nivå så att man är kapabla till att göra detta. I söndags så hade man ledigt, alltså ingen fys dagen innan match och då slog man Frankrike med 30-19. Visserligen gjorde Frankrike inte sin bästa match precis men Norge var överlägsna och mycket bättre. Inte nog med allt detta, Norge har dessutom världens bästa lag och vinner man idag så är man klara för semifinal vilket innebär att man slipper kämpa mot Danmark i den sista matchen. (Om jag nu räknat rätt).

Sverige fick ju tillslut 1 poäng igår mot Serbien, om man vill kalla det att Serbien gav bort 1 poäng eller att Sverige gav bort 1 poäng låter jag vara osagt. Däremot så har vi sett ett tydligt mönster i Sveriges anfall, i alla matcher (Undantag Danmark) så är det Gulldén, Torstensson och Ågren som står för målen. Till exempel så har vi bara gjort 7 mål på 23 avslut från kanterna, en statistik som är alldeles för dålig och det om det inte blir en drastisk förändring. Det tog 20 minuter för Serbien att inse att Sverige är bara farliga på 3 positioner, V9, M9 och M6. Man kommer inte ha en chans mot Norge så länge man bara kan göra mål på 3 positioner man kommer behöva alla 6 inget snack om det. Att sedan Sveriges målvakter Grubbström och Olsson inte levererat gör det inte lättare.

Jag kan inte se att Norge inte krossar här, det är så mycket Sverige behöver ändra på för att kunna ha en chans och det hinner man inte på 1 dag tyvärr.

Senast redigerad av AndreasB1897 den 2012-12-11 klockan 15:01.
AndreasB1897 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat