Visa ett inlägg
Gammal 2012-12-11, 23:59   #11
SharkS
Banned

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 1588

Blandat med SharkS
Stats: 17 - 24 - 0
ROI: 98.14%
Vinstprocent: 41.46%

Standard

Oddsen börjar komma upp i hyfsad skala för att det hela ska bli intressant inför veckans skidskyttetävlingar. Tänkte börja med lite spontana tankar och sen får vi se när mina konkreta spelförslag kommer upp.

Tävlingarna beger sig till Pokljuka och J Fak som visat kanonform får fördel av hemmaplan. Ifall det nu blir ett stöd eller en press vet jag inte. För två säsonger sen hade han vunnit på hemmaplan ifall det inte varit för en bom i liggande, nu blev det en fjärdeplats. Förra året var tävlingarna flyttade (?) till Hochfilzen - var det pga snöbrist eller bedrövligt väder? Jag minns det inte alls faktiskt. Så just nu tycker jag vi ska titta närmare på 13 i odds. Men vi ska ha i åtanke att Fak aldrig vunnit en sprint tidigare. Då verkar 13 i odds inte så imponerande. Så en tv-peng för de som spelar på det sättet är kanske det bästa.

A Makoveev är en annan som jag direkt får upp i huvudet då han känns ungefär lika het som Fak för stunden. Men 50 i odds här är mer lockande. Men jag har inte tänkt närmare och tittat så mycket på historiken men det är mina spontana tankar. Även en annan ryss, D Malyshko till runt 25 i odds känns aktuell.

Utöver ovan nämnda har Ferry gjort det bra här tidigare samt har C-J Bergman tagit en seger. Och Bergman såg vi förra säsongen ta de två första sprintarna och han har visat bra form i år. Oddset ligget runt 25. För Ferry får vi 75 och någon dag kommer det ju vända för honom (väl?), det gäller bara att vara där innan han lyckas och oddsen sänks.

Tittat lite hastigast på H2H också och hittat lite småvärde, men väljer att avvakta lite. Dels vill jag se ifall vi kan få bättre värde samt så är inte startlistorna klara och då vet vi inte var det startar - och det är ju inte helt säkert att alla kommer till start heller. E H Svendsen lämnade väl tävlingarna förra veckan av personliga själ och reste hem till Norge. Har inte satt mig in i vad exakt det berodde på.

Förra veckans segrare Birnbacher ger runt 15 och hittar han bara bättre åkform känns det som ett bra odds. Vi ska veta att åkformen är helt ok men tidigare har han kunnat vara ännu starkare på slutvarvet, speciellt vid jakt- och masstart!

Vad har ni andra som intresserar er för skidskytte för tankar om tävlingarna som drar igång på torsdag! Då blir det herrarnas sprint, sen kör damerna sin på fredag. jaktstarterna körs om lördagen och säsongens första masstarter avgörs om söndagen!
SharkS är inte uppkopplad   Ge poäng