Citat:
Ursprungligen postat av grejmo
Haha, ja Ulfbåge undrar man ju varför han får sitta kvar i kommentatorshytten ibland.
Ja, Henkel tror jag blir farlig imorgon. Gössner över 4 skjutningar känns tyvärr inte som någon pallkandidat för mig. Nu har hon ju iofs 30 sekunder bakåt att gå på men. Lite för ojämnt skytte och tror att det är på sprintar hon kommer plocka sina flesta pallplatser denna säsongen.
Gasparin kanske kan vara nåt för pallen imorgon? Tycker hon är intressant. Har dock inte hunnit kika på några odds än.
|
Just varför Gössner kan bli ett hot även i morgon med sina fyra bommar är för att hon har ett bra försprång och hon är ruskigt snabb i spåret så vem ska kunna ta sig förbi? Henkel som skjuter max en bom blir farlig och är favorit anser jag. Men Mäkäräinen är 70 sekunder efter och det tappade hon på två fler bommar i dag. Och hon skjuter ju som en blind höna just nu. Gasparin som du nämner brukar ju inte göra bättre jaktstarter än sprintar, sen är hon för dålig i stående skytte och skulle hon vara med i toppen efter två/tre skjutningar så är jag itne säker på att hon klarar trycket faktiskt. Hon imponerar inte på mig även om hon fick en fjärdeplats i Östersund i distansloppet.
Soukalova kommer nog vara kvar i toppen då hon kör relativt snabbt och har ordning på sitt skytte. Lite gammal Henkel typ.
Marie Dorin kan bli farlig då hon normalt skjuter fantastiskt. Senast i stafetten sköt hon dock bort medaljen men nu har hon ett fint läge, men kanske lite för långsam i spåret.
Kommer bli en kul tävling iaf då det känns rätt öppet.