Citat:
Ursprungligen postat av SharkS
Hittade ett intressant spel i franska andraligan. Monaco är rätt stora favoriter att vinna hemma mot Nimes men jag är inte helt inne på att det blir så enkelt. Nimes har fin form just nu. 2-0-1 hemma samt 0-2-1 på bortaplan. Men jag hittade en intressant detalj jag tycker vi ska ha i åtanke. Efter en halvlek har de på bortaplan 0-7-2 med en målskillnad på 3-5. Två underlägen bara och bägge med uddamålet. Över 70% har de lyckats ha ett oavgjort resultat. Vid fulltid har de 2-2-5 vilket gör att jag följer årets trend och ett odds på 4.80 känns för högt helt enkelt. Frågan är bara ifall Monaco lyckas göra det där målet i andra halvlek eller inte...
| 2012-12-14 18:45 | Ligue 2 Orange | Monaco vs Nimes ANNAT |
X/1 |
HT/FT |
2 |
4.800 |
De flesta försöker hitta värde mot BM i kvällens match. Själv tycker jag BM brukar göra en jäkla massa mål hemma och det kan bli allt från tre till åtta mål. En sämre dag blir det bara en tvåmålsseger och jag tycker oddset på 1.83 är för högt här. Visst, Mönchengladbach har bra form nu men inte ens det ska väl kunna få BM att darra? Två matcher på hemmaplan av åtta den här säsongen har slutat med mindre än två måls seger, en förlust mot Leverkusen samt en oavgjord mot Dortmund. Tre matcher pushar och tre klarar linan.
Förra säsongen hade de 8-6-5 i ordningen att de klarar linan, pushar eller missar den. 55% ska de klara linan mot att tappa den och förra säsongen klarade de den 61% ungefär. Dock förlorade de hemma mot just dagens motståndare med 0-1. Även bortamötet förlorade de, då med 3-1. Och senaste matcherna mellan lagen talar inte till min fördel men de får helt enkelt se till att även dunka in några bollar mot detta gäng nu.
| 2012-12-14 20:30 | Bundesliga 1 | B Munich vs Mgladbach |
-2 |
FT |
4 |
1.830 |
|
Gillardina tankar kring Monaco. Verkligen min typ av spel så tar rygg på den. Det kan även sägas att Monaco två tredjedelar av sina mål i andra halvlek.