Ämne: Lazlo Lirar!
Visa ett inlägg
Gammal 2012-12-15, 02:17   #1002
Lazlo
Administrator

Lazlos avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 25126

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av JamboJones Visa inlägg
Vill gärna också flika in med en fråga. Hur går du tillväga när du väljer ut spel? Vilka saker är viktigast enligt dig för att hitta värde? Syftar främst på NBA-spelen då det är där jag själv har problem. Härlig dagbok hur som helst.
Visst, jag svarar så gott jag kan!

Det finns en mängd olika saker att titta på när man ska välja spel, en del kör efter trender, andra efter statistik eller man kan helt enkelt skaffa sig en egen uppfattning om lagen, deras form och hur de presterar. Jag lutar mig mycket åt det senare, bryr mig inte så mycket om trender då jag anser att det oftast inte är intressant vad som hände för 5 år sen om säg totalen är 8-2 över de senaste 5 åren, lagen kan vara helt annorlunda nu och spela helt annorlunda. Dock så finns det en hel del statistik att luta sig på och tänka på och det är såklart alltid viktigt att hålla koll på skador och sedan kunna värdera hur dessa skador kommer påverka matchen och lagen.

Idag funderade jag länge på om jag skulle spela mot eller på Warriors, det va ett klurigt val. De spelar lysande och jag är imponerad av det jag ser, dock så kommer det alltid ett bakslag förr eller senare även för lag som imponerade och jag hade lite på känn att det kunde komma idag. Orlando va senaste laget som slog Warriors på deras hemmaplan. Sen åkte Warriors direkt iväg på en tuff och lång östkust turne där de har vunnit 5 raka bortamatcher, slagit tuffa lag som Nets och så nu senast Heat, nästa stop va Orlando inatt. Kommer bakslaget nu eller kommer det senare är då frågan, denna gången valde jag att spela som jag oftast gör trots att jag hade mina farhågor, dvs jag spelade på det laget som jag anser bäst och ansåg presterat bäst på slutet och också hade en lina som inte motsvarade skillnaden på lagen för stunden. Jag anser att det oftast slår väl ut för min del att spela så här även om man då och då åker på sånna plumpar som i denna matchen.

Jag får tyvärr sota för det denna gången, Warriors gör kanske sin sämsta halvlek på säsongen och skjuter bara 28% FG vilket är 23 % sämre än Orlando, de ligger under med 16 i halvtid. Även om Indiana kunde vända 16 poängs underläge till 15 poängs vinst när jag spelat mot dem så kommer inte det hända till min fördel och Warriors vinner inte med 15 när matchen är slut, det borde bli tajtare i andra och med tur så kanske Warriors kan vinna men jag hoppas inte på för mycket så som det sett ut för mig de senaste dagarna! Vi får sätta de andra spelen istället

Senast redigerad av Lazlo den 2012-12-15 klockan 02:19.
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat