Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-12-13, 08:04   #991
 
Anonymouss avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 50
Sharp$: 770


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Hej Lazlo.

Jag undrar hur många serier din spelkassa skulle klara av på samma gång?
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Anonymous är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-13, 08:41   #992
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 301
Sharp$: 2658
Standard

Ja sett till hur matcherna såg ut så var ju detta bara fråga om brutal otur :( Bara grinda på så kommer det snart några nätter med lite medflyt!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lazlo (+1)
kingofding är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-13, 09:43   #993
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5965


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag tar på mig hela skulden! Eftersom som mina egna spel går käpprätt åt h-vete så har jag ryggat dig några nätter.

Jag ber om ursäkt för jinxen...
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-13, 13:05   #994
 
Sprites avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 2 091
Sharp$: 8342
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Anonymous Visa inlägg
Hej Lazlo.

Jag undrar hur många serier din spelkassa skulle klara av på samma gång?
Vad är relevansen i den frågan? Han har +600 sedan starten och har just nu 4 levande spel på totalt 20 så det kommer ju aldrig att hända det du frågar efter. Det skulle krävas ca 30 st B6 spel bara för att ha hela vinsten som levande bets och sen har han väl en spelkassa på x antal units som han startade med...?

Allt beror ju dessutom på oddset på spelen, då han spelar "to win" och inte med fasta insatser. Så en serie med odds runt 3.00 blir mycket mindre insats än en serie med odds runt 1.50...
__________________
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv

Senast redigerad av Sprite den 2012-12-13 klockan 13:08.
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-13, 14:24   #995
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Ja detta va faktiskt bland det sjukaste jag varit med om, har aldrig varit med om att så många matcher förlorats precis i slutet och allt gått emot mig de sista minuterna av matcherna. Som ni säger så längtar jag till natten då alla spel kommer vinnas med en buzzer beater till min fördel, tror man kan få vänta ett tag dock. Kan väl skriva lite av allt det tråkiga som hände:

Cavs leder med 16 poäng under första halvlek och vi har 110 i halvtid, +13.5 och över 180.5 ser bra ut. I andra halvlek gör de bara 23 poäng (de gjorde 58 i första) och Indiana sätter matchen sista skott så de vinner med 15 poäng. Spreaden torskas således med 2 poäng totalen hamnar 4 poäng kort för överspelet efter sjukt låga 67 poäng i andra halvlek. Cavs normalt 3 bästa scorers missar 24 av 28 skott...

Valde att inte ta Warriors ML och ATS som jag gjorde med Cavs trots att jag gillade dem också då de va andra part i B5 parlayen, ja då går såklart Warriors och vinner mot Heat borta.

Memphis torskar matchen eftersom Phoenix bryter 80 likaläget med 0.5 sekunder kvar. Memphis ledde stora delar av matchen men även här faller de ihop i andra halvlek och gör bara 34 poäng. Phoenix skjuter 38% men vinner ändå mot Grizz som är ett av ligans bästa lag... Underspelet är helkört där...

Det blir 6 poäng på matchens sista 3 minuter i Heat när man spelat ÖVER och det spelet faller kort med 6 poäng, Heat ligans bästa lag gör inga poäng under matchens sista 3 minuter när det ska avgöras, de har aldrig hänt förut och kommer aldrig hända igen.

Det blir 66 poäng i 4:e quartern (vi hade 67 på hela andra halvlek när man spelade över i Indiana) och 31 poäng på matchens sista 3 minuter i Minnesota när man spelad UNDER så det spelet förloras också med 6 poäng... oh ja vilka härliga marginaler man hade med sig. Till råga på det så tappar Minny en 11 poängsledning med 2 minuter kvar så de bara vinner med 3 och push på det spelet.

Spurs torskar även dem på en buzzer beater givetvis...

Alla parlays hade 1 spel rätt utan problem och det andra spelet förlorades på sjuk otur, så nu fick man käka upp att man lirat dessa parlays och någon jävel får mysa för det, nåja alltid någon som är nöjd då.

Har inga större problem att ta förluster, bara drygt när det blir så här extremt men någon gång ska väl det hända också. Mot nya vinster istället, inte alls omöjligt att vända upp December på grönt än så...

@Anonymous... precis som BlackCobra säger så är det en fråga som är svår att svara på. Rent teoretiskt så är det väldigt många serier jag skulle kunna ha ledvande, över 1000 om man vill ha så många levande. Om du undrar hur många såna här dåliga nätter jag kan ha så är det också rätt många men kanske inte 1000
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
smak (+5), Grnvit (+1), Strateg (+1), Misär (+1), Rejs (+1), DD (+1), robbanh (+2), Anonymous (+3)

Senast redigerad av Lazlo den 2012-12-13 klockan 14:32.
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-13, 15:04   #996
 
Strategs avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 149
Sharp$: 584
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lazlo Visa inlägg
Ja detta va faktiskt bland det sjukaste jag varit med om, har aldrig varit med om att så många matcher förlorats precis i slutet och allt gått emot mig de sista minuterna av matcherna. Som ni säger så längtar jag till natten då alla spel kommer vinnas med en buzzer beater till min fördel, tror man kan få vänta ett tag dock. Kan väl skriva lite av allt det tråkiga som hände:

Cavs leder med 16 poäng under första halvlek och vi har 110 i halvtid, +13.5 och över 180.5 ser bra ut. I andra halvlek gör de bara 23 poäng (de gjorde 58 i första) och Indiana sätter matchen sista skott så de vinner med 15 poäng. Spreaden torskas således med 2 poäng totalen hamnar 4 poäng kort för överspelet efter sjukt låga 67 poäng i andra halvlek. Cavs normalt 3 bästa scorers missar 24 av 28 skott...

Valde att inte ta Warriors ML och ATS som jag gjorde med Cavs trots att jag gillade dem också då de va andra part i B5 parlayen, ja då går såklart Warriors och vinner mot Heat borta.

Memphis torskar matchen eftersom Phoenix bryter 80 likaläget med 0.5 sekunder kvar. Memphis ledde stora delar av matchen men även här faller de ihop i andra halvlek och gör bara 34 poäng. Phoenix skjuter 38% men vinner ändå mot Grizz som är ett av ligans bästa lag... Underspelet är helkört där...

Det blir 6 poäng på matchens sista 3 minuter i Heat när man spelat ÖVER och det spelet faller kort med 6 poäng, Heat ligans bästa lag gör inga poäng under matchens sista 3 minuter när det ska avgöras, de har aldrig hänt förut och kommer aldrig hända igen.

Det blir 66 poäng i 4:e quartern (vi hade 67 på hela andra halvlek när man spelade över i Indiana) och 31 poäng på matchens sista 3 minuter i Minnesota när man spelad UNDER så det spelet förloras också med 6 poäng... oh ja vilka härliga marginaler man hade med sig. Till råga på det så tappar Minny en 11 poängsledning med 2 minuter kvar så de bara vinner med 3 och push på det spelet.

Spurs torskar även dem på en buzzer beater givetvis...

Alla parlays hade 1 spel rätt utan problem och det andra spelet förlorades på sjuk otur, så nu fick man käka upp att man lirat dessa parlays och någon jävel får mysa för det, nåja alltid någon som är nöjd då.

Har inga större problem att ta förluster, bara drygt när det blir så här extremt men någon gång ska väl det hända också. Mot nya vinster istället, inte alls omöjligt att vända upp December på grönt än så...

@Anonymous... precis som BlackCobra säger så är det en fråga som är svår att svara på. Rent teoretiskt så är det väldigt många serier jag skulle kunna ha ledvande, över 1000 om man vill ha så många levande. Om du undrar hur många såna här dåliga nätter jag kan ha så är det också rätt många men kanske inte 1000
Upp på hästen igen bara!

Skönt att få en sådan här natt avklarad relativt tidigt på säsongen. Det kan tamejfan inte bli sämre! Det sjuka är ju att det var stolpe-ut på nästan alla spel. Så jävla tråkigt och oturen har skrattat dig/oss i ansiktet hela dagen!

Du vänder Dec till plus! Ser fram emot natten...

Edit: ser att det är tre matcher i natt... Booooooooring!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lazlo (+1)

Senast redigerad av Strateg den 2012-12-13 klockan 15:16.
Strateg är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-13, 16:13   #997
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 25
Sharp$: 168
Standard

Lazlo hur håller du reda på alla serier etc? Kör du bara sharps spreadsheet eller någon egenkomponerad excell eller liknande? Jag tycker själv att det snabbt blir rörigt när jag bokför.

Senast redigerad av flip-flop den 2012-12-13 klockan 18:38.
flip-flop är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-13, 19:08   #998
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Absolut vi kör vidare helt klart det krävs bra mycket mer än så här för att knäcka mig och det har ni väl troligen redan förstått vid det här laget, får se om det går att hitta något till nattens matcher tråkigt nog är det bara 3 NBA och 1 NFL.

@flip-flop... Nej jag kör inte bara sharps spreadsheet utan har andra dokument som håller ordning på serierna och liknande.

@BroderH... det är inte ditt fel utan det är fru fortuna som jag glömt tillfredsställa på slutet och det fick man faaan för

Senast redigerad av Lazlo den 2012-12-13 klockan 19:09.
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-14, 22:14   #999
 
Niteowls avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 99
Sharp$: 2105


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

En liten fråga. Om du har fyra serier igång och i dessa är du på B3, B4, B5 och B6 och du har hittat fyra spel som du tror på, lägger du då det spelet du tror mest på som B6?
Niteowl är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-14, 22:25   #1000
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Niteowl Visa inlägg
En liten fråga. Om du har fyra serier igång och i dessa är du på B3, B4, B5 och B6 och du har hittat fyra spel som du tror på, lägger du då det spelet du tror mest på som B6?
Absolut det är bara att fråga på, jag hjälper gärna så gott jag kan. Jag lägger alltid högre insats på ett spel som jag tror mer på, således anser jag ett B6 spel ha mycket mer värde än ett B3. Precis som man värderar vanliga spel när man spelar normal utan ett system, ju högre insats man lägger desto bättre tror man spelet är.

Dock så slänger jag inte in ett spel med högre insats bara för att, har jag B3-B4-B5-B6 spel lediga i 4 serier så kan jag spela där om jag hittar ett spel som motsvarar värdet på insatsen. Gör det inte det så startar jag helt enkelt en ny serie om jag anser att spelet borde ha B1-B2 insats istället.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
musse33 (+5), Niteowl (+5)

Senast redigerad av Lazlo den 2012-12-14 klockan 22:28.
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-14, 23:03   #1001
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 87
Sharp$: 268

Jambo #1
Stats: 110 - 124 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 47.01%

Standard

Vill gärna också flika in med en fråga. Hur går du tillväga när du väljer ut spel? Vilka saker är viktigast enligt dig för att hitta värde? Syftar främst på NBA-spelen då det är där jag själv har problem. Härlig dagbok hur som helst.
JamboJones är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-15, 01:17   #1002
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av JamboJones Visa inlägg
Vill gärna också flika in med en fråga. Hur går du tillväga när du väljer ut spel? Vilka saker är viktigast enligt dig för att hitta värde? Syftar främst på NBA-spelen då det är där jag själv har problem. Härlig dagbok hur som helst.
Visst, jag svarar så gott jag kan!

Det finns en mängd olika saker att titta på när man ska välja spel, en del kör efter trender, andra efter statistik eller man kan helt enkelt skaffa sig en egen uppfattning om lagen, deras form och hur de presterar. Jag lutar mig mycket åt det senare, bryr mig inte så mycket om trender då jag anser att det oftast inte är intressant vad som hände för 5 år sen om säg totalen är 8-2 över de senaste 5 åren, lagen kan vara helt annorlunda nu och spela helt annorlunda. Dock så finns det en hel del statistik att luta sig på och tänka på och det är såklart alltid viktigt att hålla koll på skador och sedan kunna värdera hur dessa skador kommer påverka matchen och lagen.

Idag funderade jag länge på om jag skulle spela mot eller på Warriors, det va ett klurigt val. De spelar lysande och jag är imponerad av det jag ser, dock så kommer det alltid ett bakslag förr eller senare även för lag som imponerade och jag hade lite på känn att det kunde komma idag. Orlando va senaste laget som slog Warriors på deras hemmaplan. Sen åkte Warriors direkt iväg på en tuff och lång östkust turne där de har vunnit 5 raka bortamatcher, slagit tuffa lag som Nets och så nu senast Heat, nästa stop va Orlando inatt. Kommer bakslaget nu eller kommer det senare är då frågan, denna gången valde jag att spela som jag oftast gör trots att jag hade mina farhågor, dvs jag spelade på det laget som jag anser bäst och ansåg presterat bäst på slutet och också hade en lina som inte motsvarade skillnaden på lagen för stunden. Jag anser att det oftast slår väl ut för min del att spela så här även om man då och då åker på sånna plumpar som i denna matchen.

Jag får tyvärr sota för det denna gången, Warriors gör kanske sin sämsta halvlek på säsongen och skjuter bara 28% FG vilket är 23 % sämre än Orlando, de ligger under med 16 i halvtid. Även om Indiana kunde vända 16 poängs underläge till 15 poängs vinst när jag spelat mot dem så kommer inte det hända till min fördel och Warriors vinner inte med 15 när matchen är slut, det borde bli tajtare i andra och med tur så kanske Warriors kan vinna men jag hoppas inte på för mycket så som det sett ut för mig de senaste dagarna! Vi får sätta de andra spelen istället

Senast redigerad av Lazlo den 2012-12-15 klockan 01:19.
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-15, 10:41   #1003
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 87
Sharp$: 268

Jambo #1
Stats: 110 - 124 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 47.01%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lazlo Visa inlägg
Text
Tack för ett bra svar! Det är väl där mitt problem ligger, jag har för dålig koll på lagen för tillfället, men det kommer väl så småningom. Fram tills den dagen, tack för alla fina spel man får ta del av!
JamboJones är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-15, 12:09   #1004
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Ännu en natt med stolpe ut, får hoppas det vänder snart.

Alla parlays som missade hade 1 spel rätt enkelt och det andra fel. Det som avgjorde att natten slutade på minus istället för plus va väl den extremt tråkig avslutningen i Thunder-Kings. 150 poäng efter 3 quarters och ett underspel på 210.5 ser ju ganska bra ut men icke, det blir 66 poäng i den 4:e quartern trots att Thunder leder stort och matchen va ganska avslagen. Lagen sätter tillsammans 50 av 53 FT's vilket är smått sjukt bra och sånt vill man ju inte gärna ha när man spelat över, för det första är det ovanligt många FT's för en match och för det andra så är det otroligt många som går in och detta gör att spelet faller med 6 poäng... tråkigt!
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-15, 12:34   #1005
 
musse33s avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 204
Sharp$: 1935
Standard

Ja men det gick inte så dåligt som natten förre denna så det är ett litet fall framåt det vänder snart, vill passa på att tacka för mycket bra tips överlag bockar och bugar keep up the good work. Även om dessa två nätter har varit tråkiga så kommer det vända, i natt så då jävlar.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lazlo (+1)
musse33 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td